Ексапостиларий воскресный

Воскресные утренние Евангелия, ексапостиларии и утренние самогласные евангельские стихиры, поемые во славнике на хвалитех

Утренние стихиры – творение Льва царя премудраго; ексапостиларии – сына его Константина царя.

Евангелие 1

От Матфея, зачало 116:

Во вре́мѧ ѻ҆́но, Е#ди1ніи же нaдесzте ўчн7цы2 и3д0ша въ галілeю, въ г0ру, ѓможе повелЁ и5мъ ї}съ: и3 ви1дэвше є3го2, поклони1шасz є3мY: џви же ўсумнёшасz. И# пристyпль ї}съ, речE и5мъ, гlz: дадeсz ми2 всsка влaсть на нб7си2 и3 на земли2: шeдше u5бо научи1те вс‰ kзhки, кrтsще и5хъ во и4мz nц7A и3 сн7а и3 с™aгw д¦а, ўчaще и5хъ блюсти2 вс‰, є3ли6ка заповёдахъ вaмъ: и3 сE, ѓзъ съ вaми є4смь во вс‰ дни6 до скончaніz вёка. Ґми1нь.

Ексапостиларий 1:

Со ученики́ взы́дем на го́ру Галиле́йскую, ве́рою Христа́ ви́дети глаго́люща власть прия́ти вы́шних и ни́жних, научи́мся: ка́ко учи́т креща́ти во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, язы́ки вся, и пребыва́ти с таи́нники, я́коже обеща́ся, до сконча́ния ве́ка.

Богородичен:

Со ученики́ ра́довалася еси́, Богоро́дице Де́во, я́ко Христа́ ви́дела еси́ воскре́сшаго от гро́ба тридне́вна, я́коже рече́: и́мже и яви́ся, науча́я и явля́я лу́чшая, и креща́ти во Отце́, и Сы́не, и Ду́се повелева́я, е́же ве́ровати нам Того́ воста́нию, и сла́вити Тя, Отрокови́це.

Утренняя стихира 1-я, глас 1:

На го́ру ученико́м иду́щим / за земно́е вознесе́ние, / предста́ Госпо́дь, и поклони́вшеся Ему́, / и да́нныя вла́сти везде́ научи́вшеся, / в поднебе́сную посыла́хуся / пропове́дати е́же из ме́ртвых воскресе́ние, / и е́же на небеса́ возше́ствие: / и́мже и во ве́ки спребыва́ти нело́жный обеща́ся Христо́с Бог, / и Спас душ на́ших.

Евангелие 2

От Марка, зачало 70:

Во вре́мѧ ѻ҆́но, минyвшей суббHтэ, марjа магдали1на и3 марjа їaкwвлz и3 салwмjа купи1ша ґрwмaты, да пришeдшz помaжутъ ї}са. И# ѕэлw2 заyтра во є3ди1ну t суббHтъ пріид0ша на гр0бъ, возсіsвшу с0лнцу, и3 глаг0лаху къ себЁ: кто2 tвали1тъ нaмъ кaмень t двeрій гр0ба; И# воззрёвшz ви1дэша, ћкw tвалeнъ бЁ кaмень: бё бо вeлій ѕэлw2. И# вшeдшz во гр0бъ, ви1дэша ю4ношу сэдsща въ деснhхъ, њдёzна во nдeжду бэлY: и3 ўжас0шасz. Џнъ же глаг0ла и5мъ: не ўжасaйтесz: ї}са и4щете назарzни1на распsтаго: востA, нёсть здЁ: сE, мёсто, и3дёже положи1ша є3го2: но и3ди1те, рцhте ўчн7кHмъ є3гw2 и3 петр0ви, ћкw варsетъ вы2 въ галілeи: тaмw є3го2 ви1дите, ћкоже речE вaмъ. И# и3зшeдшz бэжaша t гр0ба: и3мsше же и5хъ трeпетъ и3 ќжасъ: и3 ни комyже ничт0же рёша: боsхубосz.

Ексапостиларий 2:

Ка́мень узре́вша отвале́н, мироно́сицы ра́довахуся, ви́деша бо ю́ношу седя́ща во гро́бе, и той тем рече́: се Христо́с воста́л есть, рцы́те с Петро́м ученико́м: на го́ру приспе́йте Галиле́йскую, та́мо вам яви́тся, я́коже предрече́ друго́м.

Богоро́дичен:

А́нгел у́бо принесе́ Де́ве, е́же ра́дуйся, пре́жде Твоего́ зача́тия, Христе́, А́нгел же ка́мень отвали́ гро́ба Твоего́, вме́сто печа́ли ов у́бо ра́дости неизрече́нныя зна́мения, ов же в сме́рти ме́сто пода́теля Тя жи́зни пропове́дуя и велича́я, и глаго́ля воскресе́ние жена́м, и таи́нником.

Утренняя стихира 2-я, глас 2:

С ми́ры прише́дшим я́же с Мари́ею жена́м, / и недоумева́ющимся, / ка́ко бу́дет им улучи́ти жела́ние, / яви́ся ка́мень взят, / и Боже́ственный ю́ноша утоля́я мяте́ж душ их, / воста́ бо, глаго́лет, Иису́с Госпо́дь. / Те́мже пропове́дите пропове́дником Его́, / ученико́м в Галиле́ю тещи́, / и ви́дети Его́ воскре́сша из ме́ртвых, / я́ко Жизнода́вца и Го́спода.

Евангелие 3

От Марка, зачало 71:

Во вре́мѧ ѻ҆́но, ВоскRсъ ї}съ заyтра въ пeрвую суббHту, kви1сz прeжде марjи магдали1ни, и3з8 неsже и3згнA сeдмь бэсHвъ. Nнa же шeдши возвэсти2 съ ни1мъ бhвшымъ, плaчущымсz и3 рыдaющымъ: и3 nни2 слhшавше, ћкw жи1въ є4сть и3 ви1дэнъ бhсть t неS, не ћша вёры. По си1хъ же двэмA t ни1хъ грzдyщема kви1сz и3нёмъ w4бразомъ, и3дyщема на село2. И# т† шє1дша возвэсти1ста пр0чымъ: и3 ни тёма вёры ћша. Послэди1 же возлежaщымъ и5мъ є3диномунaдесzте kви1сz, и3 поноси2 невёрствію и4хъ и3 жестосeрдію, ћкw ви1дэвшымъ є3го2 востaвша не ћша вёры. И# речE и5мъ: шeдше въ мjръ вeсь, проповёдите є3ђліе всeй твaри. И$же вёру и4метъ и3 кrти1тсz, сп7сeнъ бyдетъ: ґ и4же не и4метъ вёры, њсуждeнъ бyдетъ. Знaмєніz же вёровавшымъ сі‰ послёдуютъ: и4менемъ мои1мъ бёсы и3жденyтъ: љзы6ки возглаг0лютъ нHвы: ѕмі‰ в0змутъ: ѓще и3 что2 смeртно и3спію1тъ, не вреди1тъ и4хъ: на нед{жыz рyки возложaтъ, и3 здрaви бyдутъ. ГDь же u5бо, по гlг0ланіи є3гw2 къ ни6мъ, вознесeсz на нб7о и3 сёде њ деснyю бGа. Nни1 же и3зшeдше проповёдаша всю1ду, гDу поспёшствующу и3 сл0во ўтверждaющу послёдствующими знaменьми. Ґми1нь.

Ексапостиларий 3:

Я́ко Христо́с воскре́се, никто́же да не ве́рует: яви́ся бо Мари́и, пото́м же ви́ден бысть на село́ иду́щима, таи́нником же па́ки яви́ся возлежа́щим единона́десятим, и́хже креща́ти посла́в, на небеса́ вознесе́ся, отню́дуже и сни́де, утвержда́я пропове́дание мно́жествы зна́мений.

Богородичен:

Возсия́вшее Со́лнце, я́ко от черто́га жени́х, из гро́ба днесь, и ад плени́в, и смерть упраздни́в, Тебе́ Ро́ждшия моли́твами, свет нам низпосли́: свет, просвеща́ющ сердца́ и ду́ши: свет, ходи́ти всех наставля́ющ на стези́ повеле́ний Твои́х, и на путь ми́ра.

Утренняя стихира 3-я, глас 3:

Магдали́не Мари́и / Спа́сово благовеству́ющей из ме́ртвых Воскресе́ние и явле́ние, / не ве́рующе же ученицы́, / поноси́ми бы́ша о жестосе́рдии: / но зна́меньми воору́жшеся и чудесы́, / ко пропове́данию посыла́хуся, / и Ты у́бо, Го́споди, / к нача́льному све́ту возне́слся еси́ Отцу́, / они́ же пропове́даша всю́ду сло́во, / чудесы́ уверя́юще. / Те́мже просвети́вшеся те́ми, / сла́вим Твое́ е́же из ме́ртвых воскресе́ние, / человеколю́бче Го́споди.

Евангелие 4

От Луки, зачало 112:

Во вре́мѧ ѻ҆́но, Во є3ди1ну t суббHтъ ѕэлw2 рaнw пріид0ша на гр0бъ, носsщz ±же ўгот0ваша ґрwмaты: и3 друг‡z съ ни1ми: њбрэт0ша же кaмень tвалeнъ t гр0ба, и3 вшeдшz не њбрэт0ша тэлесE гDа ї}са. И# бhсть не домышлsющымсz и5мъ њ сeмъ, и3 сE м{жа двA стaста пред8 ни1ми въ ри1захъ блещaщихсz. Пристр†шнымъ же бhвшымъ и5мъ и3 покл0ншымъ ли1ца на зeмлю, рек0ста къ ни6мъ: что2 и4щете живaго съ мeртвыми; нёсть здЁ, но востA: помzни1те, ћкоже гlа вaмъ, є3щE сhй въ галілeи, глаг0лz, ћкw подобaетъ сн7у чlвёческому прeдану бhти въ рyцэ человBкъ грBшникъ, и3 пропsту бhти, и3 въ трeтій дeнь воскрeснути. И# помzнyша гlг0лы є3гw2: и3 возврaщшzсz t гр0ба, возвэсти1ша вс‰ сі‰ є3диномунaдесzте и3 всёмъ пр0чымъ. Бsше же магдали1на марjа и3 їwaнна и3 марjа їaкwвлz, и3 пр0чыz съ ни1ми, ±же глаг0лаху ко ґпcлwмъ сі‰. И# kви1шасz пред8 ни1ми ћкw лжA глаг0лы и4хъ, и3 не вёроваху и5мъ. Пeтръ же востaвъ течE ко гр0бу, и3 прини1къ ви1дэ ри6зы є3ди6ны лежaщz: и3 tи1де, въ себЁ дивsсz бhвшему.

Ексапостиларий 4:

Доброде́тельми блиста́вшеся, ви́дим предстоя́ща в живоно́снем гро́бе му́жа в блеща́щихся ри́зах: мироно́сицам прекло́ньшим ли́ца на зе́млю, небесы́ Влады́чествующаго воскресе́нию да научи́мся, и к Живота́ гро́бу с Петро́м притеце́м, и соде́янному уди́вльшеся, пребу́дем Христа́ ви́дети.

Богородичен:

Ра́доватися веща́вый, претвори́л еси́ печа́ль прароди́телей, Го́споди, ра́дость внося́ воста́ния Твоего́ в ми́ре: того́ у́бо Живода́вче, Ро́ждшею Тя, свет просвеща́ющ сердца́, свет щедро́т Твои́х низпосли́, е́же вопи́ти Тебе́: человеколю́бче Богочелове́че, сла́ва Твоему́ воста́нию.

Утренняя стихира 4-я, глас 4:

У́тро бе глубоко́, / и жены́ приидо́ша на гроб Твой, Христе́, / но Те́ло не обре́теся жела́емое и́ми. / Те́мже недоумева́ющимся, / и́же в ри́зах блеща́щихся предста́вшии глаго́лаху: / что жива́го с ме́ртвыми и́щете? / Воста́, я́коже предрече́, / что не по́мните глаго́л Его́? / И́мже ве́ровавша, ви́денная пропове́даху, / но мня́хуся лжа благове́щения: / та́ко бы́ша еще́ ко́сни ученицы́. / Но Петр тече́, и ви́дев / просла́ви Твоя́ в себе́ чудеса́.

Евангелие 5

от Луки, зачало 113:

Во вре́мѧ ѻ҆́но, Пeтръ востaвъ течE ко гр0бу, и3 прини1къ ви1дэ ри6зы є3ди6ны лежaщz: и3 tи1де, въ себЁ дивsсz бhвшему. И# сE двA t ни1хъ бёста и3д{ща въ т0йже дeнь въ вeсь, tстоsщу стaдій шестьдесsтъ t їеrли1ма, є4йже и4мz є3ммаyсъ: и3 т† бесёдоваста къ себЁ њ всёхъ си1хъ приклю1чшихсz. И# бhсть бесёдующема и4ма и3 совопрошaющемасz, и3 сaмъ ї}съ прибли1живсz и3дsше съ ни1ма: џчи же є3ю2 держaстэсz, да є3гw2 не познaета. Речe же къ ни1ма: что2 сyть словесA сі‰, њ ни1хже стzзaетасz къ себЁ и3д{ща, и3 є3стA др‰хла; Tвэщaвъ же є3ди1нъ, є3мyже и4мz кле0па, речE къ немY: тh ли є3ди1нъ пришлeцъ є3си2 во їеrли1мъ, и3 не ўвёдэлъ є3си2 бhвшихъ въ нeмъ во дни6 сі‰; И# речE и4ма: кjихъ; W$на же рёста є3мY: ±же њ ї}сэ назарzни1нэ, и4же бhсть мyжъ прbр0къ, си1ленъ дёломъ и3 сл0вомъ пред8 бGомъ и3 всёми людьми2: кaкw предaша є3го2 ґрхіерє1и и3 кн‰зи нaши на њсуждeніе смeрти, и3 распsша є3го2: мh же надёzхомсz, ћкw сeй є4сть хотS и3збaвити ї}лz: но и3 над8 всёми си1ми, трeтій сeй дeнь є4сть днeсь, tнeлиже сі‰ бhша. Но и3 жєны2 нBкіz t нaсъ ўжаси1ша ны2, бhвшыz рaнw ў гр0ба: и3 не њбрётшz тэлесE є3гw2, пріид0ша, глаг0лющz, ћкw и3 kвлeніе ѓгGлъ ви1дэша, и5же глаг0лютъ є3го2 жи1ва. И# и3д0ша нёцыи t нaсъ ко гр0бу, и3 њбрэт0ша тaкw, ћкоже и3 жєны2 рёша: самагH же не ви1дэша. И# т0й речE къ ни1ма: q несмhслєннаz и3 кHснаz сeрдцемъ, є4же вёровати њ всёхъ, ±же глаг0лаша прbр0цы: не сі‰ ли подобaше пострадaти хrтY и3 вни1ти въ слaву свою2; И# начeнъ t мwmсeа и3 t всёхъ прbрHкъ, сказaше и4ма t всёхъ писaній ±же њ нeмъ. И# прибли1жишасz въ вeсь, въ ню1же и3дsста: и3 т0й творsшесz далечaйше и3ти2. И# нyждаста є3го2, глагHлюща: њблsзи съ нaма, ћкw къ вeчеру є4сть, и3 приклони1лсz є4сть дeнь. И# вни1де съ ни1ма њблещи2. И# бhсть ћкw возлежE съ ни1ма, и3 пріи1мъ хлёбъ блгcви2, и3 преломи1въ даsше и4ма: џнэма же tверз0стэсz џчи, и3 познaста є3го2: и3 т0й неви1димь бhсть и4ма. И# рек0ста къ себЁ: не сeрдце ли нaю горS бЁ въ нaю, є3гдA гlаше нaма на пути2 и3 є3гдA скaзоваше нaма пис†ніz; И# вост†вша въ т0й чaсъ, возврати1стасz во їеrли1мъ, и3 њбрэт0ста совокyпленныхъ є3динонaдесzте и3 и5же бsху съ ни1ми, глаг0лющихъ, ћкw вои1стинну востA гDь и3 kви1сz сjмwну. И# т† повёдаста, ±же бhша на пути2, и3 ћкw познaсz и4ма въ преломлeніи хлёба.

Ексапостиларий 5:

Живо́т и путь, Христо́с воста́ из ме́ртвых, Клео́пе и Луце́ спутеше́ствова, и́маже и позна́ся во Еммау́се, преломля́я хлеб: ею́же ду́ши и сердца́ горя́ща бя́ху, егда́ те́ма глаго́лаше на пути́, и писа́ния ска́зоваше, я́же претерпе́. С ни́маже, воста́, зове́м, яви́ся же и Петро́ви.

Богородичен:

Пою́ безчи́сленную Твою́ ми́лость, Тво́рче мой, я́ко Себе́ истощи́л еси́, понести́ и спасти́ челове́ческое естество́ озло́бленное: и Бог сый, изво́лил еси́, от чи́стыя Богоотрокови́цы, по мне бы́ти, и сни́ти да́же до а́да, хотя́ ми спасти́ся, моли́твами Ро́ждшия Тя, Влады́ко Всеще́дрый.

Утренняя стихира 5-я, глас 5:

О прему́дрых суде́б Твои́х, Христе́! / Ка́ко Петру́ у́бо плащани́цами еди́неми, / дал еси́ разуме́ти Твое́ воскресе́ние, / Луце́ же и Клео́пе спутеше́ствуя, бесе́довал еси́, / и бесе́дуяй не а́бие себе́ явля́еши? / Те́мже и поноси́мь быва́еши, / я́ко еди́н прише́льствуяй во Иерусали́м, / и не причаща́яйся в коне́ц сове́та их. / Но И́же вся к созда́ния по́льзе стро́я, / и я́же о Тебе́ проро́чествия откры́л еси́, / и внегда́ благослови́ти хлеб, позна́лся еси́ им, / и́хже и пре́жде того́ сердца́ к позна́нию Твоему́ распала́стася, / и́же и ученико́м со́бранным уже́ / я́сно пропове́даста Твое́ воскресе́ние, / и́мже поми́луй нас.

Евангелие 6

от Луки, зачало 114:

Во вре́мѧ ѻ҆́но,воскр҃съ і҆и҃съ ѿ ме́ртвыхъ, ста̀ посредѣ̀ оу҆чени́къ свои́хъ, и҆ глаго́ла и҆̀мъ: ми1ръ вaмъ. Ўбоsвшесz же и3 пристрaшни бhвше, мнsху дyхъ ви1дэти: и3 речE и5мъ: что2 смущeни є3стE; и3 почто2 помышлє1ніz вх0дzтъ въ сердцA в†ша; ви1дите рyцэ мои2 и3 н0зэ мои2, ћкw сaмъ ѓзъ є4смь: њсzжи1те мS и3 ви1дите: ћкw дyхъ пл0ти и3 к0сти не и4мать, ћкоже менE ви1дите и3мyща. И# сіE рeкъ, показA и5мъ рyцэ и3 н0зэ. Е#щe же невёрующымъ и5мъ t рaдости и3 чудsщымсz, речE и5мъ: и4мате ли что2 снёдно здЁ; Nни1 же дaша є3мY рhбы печeны чaсть и3 t пчeлъ с0тъ. И# взeмъ пред8 ни1ми kдE, речe же и5мъ: сі‰ сyть словесA, ±же гlахъ къ вaмъ є3щE сhй съ вaми, ћкw подобaетъ скончaтисz всBмъ напи6саннымъ въ зак0нэ мwmсeовэ и3 прbр0цэхъ и3 pалмёхъ њ мнЁ. ТогдA tвeрзе и5мъ ќмъ разумёти пис†ніz и3 речE и5мъ, ћкw тaкw пи1сано є4сть, и3 тaкw подобaше пострадaти хrтY и3 воскrнути t мeртвыхъ въ трeтій дeнь, и3 проповёдатисz во и4мz є3гw2 покаsнію и3 tпущeнію грэхHвъ во всёхъ kзhцэхъ, начeнше t їеrли1ма: вh же є3стE свидётеліе си6мъ: и3 сE, ѓзъ послю2 њбэтовaніе nц7A моегw2 на вы2: вh же сэди1те во грaдэ їеrли1мстэ, д0ндеже њблечeтесz си1лою свhше. И#звeдъ же и5хъ в0нъ до виfaніи и3 воздви1гъ рyцэ свои2, и3 блгcви2 и5хъ. И# бhсть є3гдA блгcвлsше и5хъ, tступи2 t ни1хъ и3 возношaшесz на нeбо. И# тjи поклони1шасz є3мY и3 возврати1шасz во їеrли1мъ съ рaдостію вели1кою: и3 бsху вhну въ цeркви, хвaлzще и3 благословsще бGа. Ґми1нь.

Ексапостиларий 6:

Показу́я, я́ко челове́к еси́ Спа́се, по существу́, посреде́ став воскре́с от

гро́ба, и бра́шна сопричасти́лся еси́, учи́л еси́ креще́нию покая́ния. А́бие же к Небе́сному возне́слся еси́ Отцу́, и ученико́м Уте́шителя посла́ти обеща́л еси́, Пребоже́ственный Богочелове́че. Сла́ва Твоему́ воста́нию.

Богородичен:

Творе́ц созда́ния, и Бог всех, плоть челове́ческую прия́т от пречи́стых крове́й Твои́х, всесвята́я Де́во, и истле́вшее мое́ все естество́ новосоде́ла, па́ки я́коже пре́жде рождества́ оста́вль по рождестве́. Те́мже Тя ве́рно вси восхваля́ем, зову́ще: ра́дуйся, Влады́чице ми́ра.

Утренняя стихира 6-я, глас 6:

И́стинный мир Ты, Христе́, / к челове́ком Бо́жий, мир Твой дая́, / по воста́нии ученико́м, / пристра́шны показа́л еси́ я́, / мня́щия дух ви́дети: / но ути́шил еси́ мяте́ж души́ их, / показа́вый ру́це и но́зе Твои́. / Оба́че не ве́рующим еще́, / бра́шенпричаще́нием, / и уче́ний воспомина́нием, / отве́рзл еси их ум, / е́же разуме́ти Писа́ния: / и́мже и О́тческое обетова́ние обеща́в, / и благослови́в я́, отступи́л еси́ на не́бо. / Те́мже с ни́ми покланя́емся Тебе́, / Го́споди, сла́ва Тебе́.

Евангелие 7

От Иоанна, зачало 63:

Во вре́мѧ ѻ҆́но, во є3ди1ну же t суббHтъ марjа магдали1на пріи1де заyтра, є3щE сyщей тмЁ, на гр0бъ, и3 ви1дэ кaмень взsтъ t гр0ба: течE u5бо и3 пріи1де къ сjмwну петрY и3 къ друг0му ўчн7кY, є3г0же люблsше ї}съ, и3 глаг0ла и4ма: взsша гDа t гр0ба, и3 не вёмъ, гдЁ положи1ша є3го2. И#зhде же пeтръ и3 другjй ўчн7къ, и3 и3дsста ко гр0бу, течaста же џба вкyпэ: и3 другjй ўчн7къ течE скорёе петрA и3 пріи1де прeжде ко гр0бу, и3 прини1къ ви1дэ ри6зы лежaщz: nбaче не вни1де. Пріи1де же сjмwнъ пeтръ в8слёдъ є3гw2, и3 вни1де во гр0бъ, и3 ви1дэ ри6зы є3ди6ны лежaщz и3 судaрь, и4же бЁ на главЁ є3гw2, не съ ри1зами лежaщь, но њс0бь сви1тъ на є3ди1нэмъ мёстэ. ТогдA u5бо вни1де и3 другjй ўчн7къ, пришeдый прeжде ко гр0бу, и3 ви1дэ, и3 вёрова: не u5 бо вёдzху писaніz, ћкw подобaетъ є3мY и3з8 мeртвыхъ воскrнути. И#д0ста же пaки къ себЁ ўчн7к†.

Ексапостиларий 7:

Я́ко взя́ша Го́спода, Мари́и ре́кшей, на гроб теча́ста, Си́мон Петр, и други́й таи́нник Христо́в, его́же любля́ше: теча́ста же о́ба, и обрето́ста плащани́цы еди́ны внутрь лежа́ща, и главны́й же бе суда́рь кроме́ их. Те́мже па́ки умолча́ста, до́ндеже Христа́ ви́деста.

Богородичен:

Ве́лия и пресла́вная мене́ ра́ди соде́ял еси́, Христе́ мой многоми́лостиве: от Де́вы бо Отрокови́цы роди́лся еси́ несказа́нно, и крест подъя́л еси́, и смерть претерпе́в, воскре́сл еси́ во сла́ве, и на́ше естество́ от сме́рти свободи́л еси́. Сла́ва, Христе́, сла́ве Твое́й, сла́ва си́ле Твое́й.

Утренняя стихира 7-я, глас 7:

Се тьма, и ра́но, / и что у гро́ба, Мари́е, стои́ши, / мно́гую тьму име́ющи в ра́зуме, / в не́йже, где положе́н бысть вопроша́еши, Иису́с? / Но виждь сри́щущася ученики́, / ка́ко плащани́цами и сударе́м воскресе́ние обрето́ша, / и помяну́ша я́же о сих Писа́ния. / С ни́миже и и́миже и мы ве́ровавше, / воспева́ем Тя жизнода́вца Христа́.

Евангелие 8

От Иоанна, зачало 64:

Во вре́мѧ ѻ҆́но, Марjа стоsше ў гр0ба внЁ плaчущи: ћкоже плaкашесz, прини1че во гр0бъ и3 ви1дэ двA ѓгGла въ бёлыхъ ри1захъ сэд‰ща, є3ди1наго ў главы2 и3 є3ди1наго ў ногY, и3дёже бЁ лежaло тёло ї}сово. И# глаг0ласта є4й w4на: жeно, что2 плaчешисz; Глаг0ла и4ма: ћкw взsша гDа моего2, и3 не вёмъ, гдЁ положи1ша є3го2. И# сі‰ рeкши њбрати1сz вспsть и3 ви1дэ ї}са стоsща, и3 не вёдzше, ћкw ї}съ є4сть. Гlа є4й ї}съ: жeно, что2 плaчеши, кого2 и4щеши; Nнa же мнsщи, ћкw вертогрaдарь є4сть, глаг0ла є3мY: г0споди, ѓще ты2 є3си2 взsлъ є3го2, повёждь ми2, гдЁ є3си2 положи1лъ є3го2, и3 ѓзъ возмY є3го2. Гlа є4й ї}съ: марjе. Nнa же њбрaщшисz глаг0ла є3мY: раввунJ, є4же глаг0летсz, ўч™лю. Гlа є4й ї}съ: не прикасaйсz мнЁ, не u5 бо взыд0хъ ко nц7Y моемY: и3ди1 же ко брaтіи моeй и3 рцы2 и5мъ: восхождY ко nц7Y моемY и3 nц7Y вaшему, и3 бGу моемY и3 бGу вaшему. Пріи1де же марjа магдали1на повёдающи ўчн7кHмъ, ћкw ви1дэ гDа, и3 сі‰ речE є4й.

Ексапостиларий 8:

Два А́нгела ви́девши внутрь гро́ба, Мари́я удивля́шеся, и Христа́ не зна́ющи, я́ко вертогра́даря вопроша́ше: го́споди, где положи́л еси́ те́ло Иису́са моего́? Зва́нием же Того́ позна́вши бы́ти Самого́ Спа́са, слы́ша: не прикаса́йся Мне, ко Отцу́ отхожду́, рцы бра́тии Мое́й.

Богородичен:

От Тро́ицы родила́ еси́, Отрокови́це, еди́наго неизрече́нно, во двою́ естеству́ су́ща, и сугу́ба де́йством и еди́наго ипоста́сию. Того́ у́бо моли́ при́сно, о и́же ве́рою покланя́ющихся, от вся́каго наве́та вра́жия изба́витися: я́ко вси к Тебе́ ны́не прибега́ем, Влады́чице Богоро́дице.

Утренняя стихира 8-я, глас 8:

Мари́ины сле́зы не всу́е пролива́ются те́пле, / се бо сподо́бися и уча́щих А́нгелов, / и виде́ния Самого́ Иису́са. / Но еще́ земна́я му́дрствует, / я́ко жена́ немощна́я: / те́мже и отсыла́ется не прикаса́тися Христу́. / Но оба́че пропове́дница посыла́ется Твои́м ученико́м, / и́мже благовествова́ние нося́щи, / е́же ко Оте́ческому жре́бию восхо́д возвеща́ющи. / С не́юже сподо́би и нас явле́ния Твоего́, / Влады́ко Го́споди.

Евангелие 9

От Иоанна, зачало 65:

Сyщу же п0здэ въ дeнь т0й во є3ди1ну t суббHтъ, и3 двeремъ затворє1ннымъ, и3дёже бsху ўчн7цы2 є3гw2 с0брани, стрaха рaди їудeйска, пріи1де ї}съ и3 стA посредЁ, и3 гlа и5мъ: ми1ръ вaмъ. И# сіE рeкъ, показA и5мъ рyцэ и3 н0зэ и3 рeбра сво‰. Возрaдовашасz u5бо ўчн7цы2, ви1дэвше гDа. Речe же и5мъ ї}съ пaки: ми1ръ вaмъ: ћкоже послa мz nц7ъ, и3 ѓзъ посылaю вы2. И# сіE рeкъ, дyну и3 гlа и5мъ: пріими1те д¦ъ с™ъ: и5мже tпуститE грэхи2, tпyстzтсz и5мъ: и3 и5мже держитE, держaтсz. Fwмa же, є3ди1нъ t nбоюнaдесzте, глаг0лемый близнeцъ, не бЁ тY съ ни1ми, є3гдA пріи1де ї}съ. Глаг0лаху же є3мY друзjи ўчн7цы2: ви1дэхомъ гDа. Џнъ же речE и5мъ: ѓще не ви1жу на рукY є3гw2 ћзвы гвозди6нныz, и3 вложY пeрста моегw2 въ ћзвы гвозди6нныz, и3 вложY рyку мою2 въ рeбра є3гw2, не и4му вёры. И# по днeхъ nсми1хъ пaки бsху внyтрь ўчн7цы2 є3гw2, и3 fwмA съ ни1ми. Пріи1де ї}съ двeремъ затворє1ннымъ, и3 стA посредЁ и4хъ и3 речE: ми1ръ вaмъ. Пот0мъ гlа fwмЁ: принеси2 пeрстъ тв0й сёмw, и3 ви1ждь рyцэ мои2: и3 принеси2 рyку твою2, и3 вложи2 въ рeбра мо‰: и3 не бyди невёренъ, но вёренъ. И# tвэщA fwмA и3 речE є3мY: гDь м0й и3 бGъ м0й. Гlа є3мY ї}съ: ћкw ви1дэвъ мS, вёровалъ є3си2: бlжeни не ви1дэвшіи и3 вёровавше. МнHга же и3 и4на знaмєніz сотвори2 ї}съ пред8 ўчн7ки6 свои1ми, ћже не сyть пи6сана въ кни1гахъ си1хъ: сі‰ же пи6сана бhша, да вёруете, ћкw ї}съ є4сть хrт0съ сн7ъ б9ій, и3 да вёрующе жив0тъ и4мате во и4мz є3гw2.

Ексапостиларий 9:

Заключе́нным Влады́ко две́рем, я́ко вшел еси́, Апо́столы испо́лнил еси́ Ду́ха Пресвята́го, ми́рно ду́нув, и́мже вяза́ти же и реша́ти грехи́ рекл еси́: и по осми́ днех Твоя́ ре́бра Ôоме́ показа́л еси́, и ру́це. С ни́мже вопие́м: Госпо́дь и Бог Ты еси́.

Богородичен:

Твоего́ Сы́на я́ко ви́дела еси́ от гро́ба воскре́сша тридне́вна, Богоневе́стная Пресвята́я Де́во, всю скорбь отложи́ла еси́, ю́же подъя́ла еси́, я́ко Ма́ти, егда́ узре́ла еси́ стра́ждуща, и ра́дости испо́лншися, со ученики́ Его́ почита́ющи Того́, пое́ши. Те́мже и́же Богоро́дицу Тя ны́не испове́дающих спаса́й.

Утренняя стихира 9-я, глас 5.

Я́ко в после́дняя ле́та, / су́щу по́зде от суббо́т, / предста́л еси́ друго́м Христе́, / и чудесе́м чу́до известву́еши, / заключе́ным вхо́дом две́рным, / е́же из ме́ртвых Твое́ воскресе́ние. / Но испо́лнил еси́ ра́дости ученики́, / и Ду́ха Свята́го препода́л еси им, / и власть по́дал еси́ оставле́ния грехо́в / и Ôомы́ не оста́вил еси́ в неве́рствия погружа́тися бу́ри. / Те́мже пода́ждь и нам ра́зум и́стинный / и оставле́ние прегреше́ний, / благоутро́бне Го́споди.

Евангелие 10

От Ионна, зачало 66:

Во вре́мѧ ѻ҆́но, kви1сz ї}съ ўчн7кHмъ свои6мъ, востaвъ t мeртвыхъ, на м0ри тіверіaдстэмъ. Kви1сz же си1це: бsху вкyпэ сjмwнъ пeтръ, и3 fwмA нарицaемый близнeцъ, и3 нафанaилъ, и4же бЁ t кaны галілeйскіz, и3 сы6на зеведewва, и3 и4на t ўчн7къ є3гw2 двA. Глаг0ла и5мъ сjмwнъ пeтръ: и3дY рhбы лови1ти. Глаг0лаша є3мY: и4демъ и3 мы2 съ тоб0ю. И#зыд0ша же и3 всэд0ша ѓбіе въ корaбль, и3 въ тY н0щь не ћша ничесHже. Ќтру же бhвшу, стA ї}съ при брeзэ: не познaша же ўчн7цы2, ћкw ї}съ є4сть. Гlа же и5мъ ї}съ: дёти, є3дA что2 снёдно и4мате; Tвэщaша є3мY: ни2. Џнъ же речE и5мъ: ввeрзите мрeжу њ деснyю странY кораблS и3 њбрsщете. Вверг0ша же, и3 ктомY не можaху привлещи2 є3S t мн0жества рhбъ. Глаг0ла же ўчн7къ т0й, є3г0же люблsше ї}съ, петр0ви: гDь є4сть. Сjмwнъ же пeтръ слhшавъ, ћкw гDь є4сть, є3пендЂтомъ препоsсасz, бё бо нaгъ, и3 ввeржесz въ м0ре: ґ друзjи ўчн7цы2 кораблецeмъ пріид0ша, не бёша бо далeче t земли2, но ћкw двЁ стЁ лактeй, влекyще мрeжу рhбъ. Е#гдA u5бо и3злэз0ша на зeмлю, ви1дэша џгнь лежaщь, и3 рhбу на нeмъ лежaщу и3 хлёбъ. И# гlа и5мъ ї}съ: принеси1те t рhбъ, ћже ћсте нн7э. Влёзъ же сjмwнъ пeтръ, и3звлечE мрeжу на зeмлю, п0лну вели1кихъ рhбъ сто2 и3 пzтьдесsтъ и3 три2: и3 толи1кw сyщымъ, не прот0ржесz мрeжа. Гlа и5мъ ї}съ: пріиди1те, њбёдуйте. Ни є3ди1нъ же смёzше t ўчн7къ и3стzзaти є3го2: ты2 кто2 є3си2; вёдzще, ћкw гDь є4сть. Пріи1де же ї}съ, и3 пріsтъ хлёбъ, и3 дадE и5мъ, и3 рhбу тaкожде. СE ўжE трeтіе kви1сz ї}съ ўчн7кHмъ свои6мъ, востaвъ t мeртвыхъ.

Ексапостила́рий 10:

Тивериа́дское мо́ре с детьми́ Зеведе́евыми, Нафана́ила с Петро́м же и со други́ма двема́ дре́вле, и Ôому́ имя́ше на ло́ве, и́же Христо́вым повеле́нием одесну́ю вве́ргше, мно́жество извлеко́ша рыб: Его́же Петр позна́в, к Нему́ бродя́ше, и́мже тре́тие явле́йся, и хлеб показа́, и ры́бу на у́глех.

Богоро́дичен:

Воскре́сшаго Го́спода тридне́вна от гро́ба, Де́во, моли́ о воспева́ющих Тя, и любо́вию блажа́щих: Тебе́ бо и́мамы вси прибе́жище спаси́тельное,и хода́таицу к Нему́: насле́дие бо Твое́, и раби́ есмы́, Богоро́дице, и к Твоему заступле́нию вси взира́ем.

Утренняя стихира 10-я, глас 6:

По е́же во ад соше́ствии, / и е́же из ме́ртвых воскресе́нии, / скорбя́ще я́коже досто́яше, / о разлуче́нии Твое́м, Христе́, / ученицы́ на де́лание обрати́шася, / и па́ки корабли́ и мре́жи, / и ло́ва нигде́же. / Но Ты, Спа́се, яви́вся я́ко Влады́ка всех, / одесну́ю мре́жи повелева́еши воврещи́, / и бысть сло́во де́ло вско́ре, / и мно́жество рыб мно́гое, / и ве́черя стра́нная гото́ва на земли́: / ея́же причасти́вшымся тогда́ Твои́м ученико́м, / и нас ны́не мы́сленно сподо́би наслади́тися, / человеколю́бче Го́споди.

Евангелие 11

От Иоанна, зачало 67:

Во вре́мѧ ѻ҆́но, kви1сz ї}съ ўчн7кHмъ свои6мъ, востaвъ t мeртвыхъ, гlа сjмwну петрY ї}съ: сjмwне їHнинъ, лю1биши ли мS пaче си1хъ; Глаг0ла є3мY: є4й, гDи, ты2 вёси, ћкw люблю1 тz. Гlа є3мY: паси2 ѓгнцы мо‰. Гlа є3мY пaки втор0е: сjмwне їHнинъ, лю1биши ли мS; Глаг0ла є3мY: є4й, гDи, ты2 вёси, ћкw люблю1 тz. Гlа є3мY: паси2 џвцы мо‰. Гlа є3мY трeтіе: сjмwне їHнинъ, лю1биши ли мS; Њскорбё же пeтръ, ћкw речE є3мY трeтіе: лю1биши ли мS; и3 глаг0ла є3мY: гDи, ты2 вс‰ вёси: ты2 вёси, ћкw люблю1 тz. Гlа є3мY ї}съ: паси2 џвцы мо‰. Ґми1нь, ґми1нь гlю тебЁ: є3гдA бhлъ є3си2 ю4нъ, поsсалсz є3си2 сaмъ, и3 ходи1лъ є3си2, ѓможе хотёлъ є3си2: є3гдa же состарёешисz, воздёжеши рyцэ твои2, и3 и4нъ тS поsшетъ, и3 ведeтъ, ѓможе не х0щеши. Сіe же речE, назнaменуz, к0ею смeртію прослaвитъ бGа. И# сі‰ рeкъ, гlа є3мY: и3ди2 по мнЁ. Њбрaщьсz же пeтръ ви1дэ ўчн7кA, є3г0же люблsше ї}съ, в8слёдъ и3дyща, и4же и3 возлежE на вeчери на пeрси є3гw2 и3 речE: гDи, кто2 є4сть предаsй тS; Сего2 ви1дэвъ пeтръ, глаг0ла ї}сови: гDи, сeй же что2; Гlа є3мY ї}съ: ѓще хощY, да т0й пребывaетъ, д0ндеже пріидY, что2 къ тебЁ; ты2 по мнЁ грzди2. И#зhде же сл0во сE въ брaтію, ћкw ўчн7къ т0й не ќмретъ. И# не речE є3мY ї}съ, ћкw не ќмретъ, но: ѓще хощY томY пребывaти, д0ндеже пріидY, что2 къ тебЁ; Сeй є4сть ўчн7къ свидётелствуzй њ си1хъ, и4же и3 написA сі‰: и3 вёмъ, ћкw и4стинно є4сть свидётелство є3гw2. Сyть же и3 и4на мнHга, ±же сотвори2 ї}съ, ±же ѓще бы по є3ди1ному пи6сана бhша, ни самомY мню2 всемY мjру вмэсти1ти пи1шемыхъ кни1гъ. Ґми1нь.

Ексапостиларий 11:

По Боже́ственнем воста́нии, три́жды Петра́, лю́биши ли Мя, вопроша́я Госпо́дь, Свои́х ове́ц предлага́ет пастыренача́льника: и́же ви́дя, его́же любля́ше Иису́с, во след гряду́ща, вопроша́ше Влады́ку: сей же что? А́ще хощу́, рече́, пребыва́ти сему́, до́ндеже и па́ки прииду́, что к тебе́, дру́же Пе́тре?

Богородичен:

О стра́шное та́инство, о пресла́вное чу́до! Сме́ртию смерть всеконе́чне погубле́на бысть. Кто у́бо не воспое́т? И кто не поклони́тся Твоему́ воскресе́нию, Сло́ве, и чи́сто ро́ждшей Тя пло́тию Богоро́дице? Ея́же моли́твами, всех гее́нны изба́ви.

Утренняя стихира 11-я, глас 8:

Явля́я Себе́ ученико́м Твои́м, Спа́се, по воскресе́нии / Си́мону дал еси́ ове́ц па́ству, / за любве́ воздая́ние, / я́же о па́стве попече́ния ищя́. / Те́мже и глаго́лал еси́: / а́ще лю́биши Мя, Пе́тре, / паси́ а́гнцы Моя́, паси́ о́вцы Моя́. / Он же а́бие показу́я друголю́бное, / о друзе́м ученице́ вопроша́ше. / И́хже моли́твами, Христе́, ста́до Твое́ сохраня́й, / от волко́в губя́щих е́.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *