Христа ради юродивый

Блаженный Андрей, Христа ради юродивый

День памяти: 2 октября
Андрей и Епифаний

Блаженный Андрей, Христа ради юродивый, был славянин и жил в Х веке в Константинополе. С юных лет он полюбил храм Божий и Священные книги. Однажды в сонном видении блаженный увидел два войска. В одном были мужи в светлых одеждах, в другом — черные и страшные бесы. Ангел Божий, который держал в руке чудесные венцы, сказал Андрею, что венцы эти — не украшение земного мира, а небесное сокровище, которым Господь награждает Своих воинов, побеждающих черные полчища. «Иди на добрый подвиг, — сказал Ангел Андрею, — будь юродив ради Меня и много получишь в день Царства Моего». Понял блаженный, что Сам Господь призывает его на подвиг. С этого времени Андрей начал ходить по улицам города в рубище, как будто разум его помутился. Многие годы терпел святой насмешки, оскорбления. Благодушно сносил он побои, голод и жажду, стужу и зной, прося милостыню и отдавая ее другим нищим. За свое великое терпение и смирение святой получил от Господа дар пророчества и прозорливости, спас многих от душевной погибели и обличил многих нечестивцев.

Во время молитвы во Влахернском храме святой Андрей сподобился узреть Пресвятую Богородицу, покрывающую молящихся Своим омофором. Скончался блаженный Андрей в 936 году.

Акафист святому блаженному Андрею Симбирскому, Христа ради юродивому

Конда́к 1.

Избра́нный уго́дниче и Христа́ ра́ди юро́дивый, святы́й блаже́нный о́тче Андре́е, с ю́ных ле́т по́двиг отрече́ния от бла́г жите́йских избра́вший, хвале́бное ны́не прино́сим тебе́ пе́ние, чту́ще святу́ю па́мять твою́. Ты́ же я́ко име́яй ве́лие дерзнове́ние к милосе́рдному Го́споду, от вся́ких на́с бе́д и напа́стей свободи́, да зове́м ти́:

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

И́кос 1.

Равноа́нгельнаго жития́ сподо́бился еси́, блаже́нне Андре́е, и́бо по ра́нней сме́рти благочести́вых роди́телей твои́х отве́рг еси́ ми́ра су́етное служе́ние и вся́ его́ ло́жные красоты́. Того́ ра́ди услы́ши от на́с похвалы́, тебе́ приноси́мыя:

Ра́дуйся, до́браго ко́рени о́трасль благоче́стная;

Ра́дуйся, ча́до моли́твы роди́телей боголюби́вых.

Ра́дуйся, от рожде́ния твоего́ Бо́гом избра́нный;

Ра́дуйся, по́двиг юро́дства на себя́ от о́трочества прия́вый.

Ра́дуйся, се́мя Христо́ва уче́ния в се́рдце свое́м возрасти́вый;

Ра́дуйся, вся́ кра́сная ми́ра нивочто́же вмени́вый.

Ра́дуйся, в не́мощнем телеси́ си́лу ве́лию яви́вый;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 2.

Ви́дя престра́нное твое́ житие́, и́бо презре́в вся́кое о пло́ти сме́ртней попече́ние, в зно́й и сту́жу в ру́бище бы́л облаче́н, ве́рою те́плою и пла́менней ко Христу́ любо́вию согрева́емый, ве́рнии гра́да Симби́рска, ви́дя добро́ту и смире́ние твое́ и Ду́ха Свята́го стяжа́ние, воспе́ли Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Ра́зум, от Бо́га тебе́ да́нный, во мни́мом безу́мии сокры́л еси́, блаже́нне; в ви́димом те́ле поко́е ду́х сво́й возбужда́я, в безгла́сии свое́м положи́л еси́ хране́ние усто́м, но непреста́нно в се́рдце свое́м моли́твы о лю́дях гре́шных Го́споду приноси́л еси́. Мы́ же, дивя́ся таково́му житию́ твоему́, взыва́ем хвале́бно:

Ра́дуйся, тя́жкий кре́ст юро́дства Христа́ ра́ди прие́мый;

Ра́дуйся, мни́мым безу́мием сия́ние благода́ти сокры́вый.

Ра́дуйся, я́ко дитя́ неразу́мное пред людьми́ яви́лся;

Ра́дуйся, горды́ни пла́мень с ма́лых ле́т в себе́ угаси́вый.

Ра́дуйся, да́р прозорли́вости по́двигом моли́твы стяжа́вый;

Ра́дуйся, да́ром си́м стра́ждущим послужи́вый.

Ра́дуйся, все́м прося́щим по́мощи ско́рое вспоможе́ние;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 3.

Невозмо́жная от челове́к Го́сподом си́лою Ду́ха Свята́го соде́лается, и си́ла Бо́жия в не́мощех соверша́ется; немощны́й челове́к самоотверже́нием себе́ Христа́ ра́ди ве́чнаго врага́ попира́ет. Укрепи́, блаже́нне о́тче Андре́е, моли́твами твои́ми и на́с, в мяте́же су́етнаго жития́ сего́ изнемога́ющих, да сподо́бимся с тобо́ю в небе́сных черто́зех воспева́ти пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Ве́дая, блаже́нне, я́ко в земно́м житии́ ты́ прови́дцем суде́б челове́ческих явле́н бы́л, цели́телем неду́г тя́жких мно́гих, ско́рбных уте́шителем, немощны́х укрепля́вшим, заблу́ждшим на пу́ть пра́вды наста́вником, и ны́не ве́рнии к по́мощи твое́й прибега́ют, воспева́юще тебе́ си́це:

Ра́дуйся, гряду́щая я́ко настоя́щая прови́девый;

Ра́дуйся, креста́ своего́ усе́рдный носи́телю.

Ра́дуйся, и́го Христо́во и бре́мя Его́ благоду́шно подъе́мый;

Ра́дуйся, да́р исцеле́ний от Бо́га прие́мый.

Ра́дуйся, ру́бищем па́че оде́жды златотка́нныя украси́выйся;

Ра́дуйся, возлюби́вший па́че одра́ мя́гкаго на земли́ поверже́ние.

Ра́дуйся, поноше́ния я́ко хвальбу́ прие́млющий;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 4.

Ви́дим тя́, блаже́нне Андре́е, но́вую светоза́рную звезду́, чу́дно возсия́вшую на тве́рди Це́ркви Росси́йстей, я́вльшуюся на́м в после́дния времена́ и су́щим в горды́ни и пре́лести ума́ своего́, показу́ющую высоту́ смире́ния и любве́, науча́я ве́рных пе́ти Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Ду́хом прови́дя преподо́бный Серафи́м Саро́вский ра́вное а́нгельскому ди́вное житие́ твое́, блаже́нне о́тче Андре́е, назва́ тя́ кре́пким предста́телем и моли́твенником гра́ду Симби́рску. Мы́ же, дивя́щеся таково́му о на́с недосто́йных и жестокосе́рдых смотре́нию Бо́жию, во умиле́нии зове́м такова́я:

Ра́дуйся, во́лжских преде́лов све́тлое украше́ние;

Ра́дуйся, гра́ду Симби́рску нело́жное похвале́ние.

Ра́дуйся, Ду́ха Свята́го чи́стое селе́ние;

Ра́дуйся, смире́нием и терпе́нием безпло́тным уподобле́ние.

Ра́дуйся, все́м по́мощи прося́щим ско́рое вспоможе́ние;

Ра́дуйся, свети́льниче Боже́ственнаго све́та.

Ра́дуйся, в смире́нии свое́м чу́дно возвы́шенный;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 5.

Боготе́чней звезде́ уподо́бился еси́, блаже́нне о́тче Андре́е, житие́м твои́м освяти́л еси́ преде́лы симби́рския, блиста́юще ве́лиим по́двигом себя́ отверже́нием. На́с же, погиба́ющих в бу́рях страсте́й мо́ря жите́йскаго, наставля́еши к ти́хой при́стани спасе́ния посо́бием моли́тв твои́х. Мы́ же, прославля́я Го́спода, просла́вльшаго тя́, вопие́м Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Сподо́бил тя́, блаже́нне о́тче, Госпо́дь челове́ком служи́ти и посла́л ти́ да́р целе́ния неду́гов пло́ти немощне́й; подава́л еси́ стра́ждущим хле́б и чрез него́ си́и от Милосе́рдаго Бо́га исцеле́ние прия́ли. Ны́не же в черто́зех небе́сных хле́б жи́зни ве́чныя вкуша́еши и мо́лиши за на́с, те́лом и душе́ю немощству́ющих, и к тебе́ в умиле́нии взыва́ющих:

Ра́дуйся, неду́гов тя́жких цели́телю;

Ра́дуйся, от поги́бели неча́янныя изба́вителю.

Ра́дуйся, в ро́дах тя́жких вспомо́щниче;

Ра́дуйся, лука́вых бесо́в посрами́телю.

Ра́дуйся, отча́явшихся наде́ждо;

Ра́дуйся, ча́д на́ших храни́телю.

Ра́дуйся, гне́в Бо́жий от на́с отвраща́ющий;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 6.

Пропове́дник и о́браз ева́нгельскаго жития́ бы́л еси́ в терпе́нии и кро́тости: Госпо́дь, ви́дя высоту́ смире́ния твоего́, блаже́нне Андре́е, дарова́ тебе́ да́р зре́ния та́йных и сокрове́нных. Да́ром си́м мно́гих от поги́бельнаго пути́ греха́ на стези́ покая́ния наста́вил еси́. Мы́ же ви́девши о тебе́ такова́я, Бо́гу пое́м: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Предви́дел еси́, блаже́нне, кончи́ну су́етнаго челове́ческаго жития́, и сохрани́ть ду́шу безсме́ртную у таковы́х челове́к жела́я, подава́л и́м о се́м ви́димый зна́к, пе́рсть земну́ю или́ щепу́ недоуме́нным в десни́цу влага́я. О се́м ве́дуще, и мы́ со смире́нием к тебе́ припа́даем, да умо́лиши Спа́са ду́ш на́ших христиа́нскую кончи́ну дарова́ти все́м ны́не вопию́щим ти́ такова́я:

Ра́дуйся, житие́м твои́м су́етность ми́ра сего́ обличи́вый;

Ра́дуйся, пло́ть свою́ со страстьми́ и похотьми́ попра́вый.

Ра́дуйся, вся́кое пристра́стие земно́е от себе́ отгна́вый;

Ра́дуйся, ми́р Христо́в в душе́ свое́й стяжа́вый.

Ра́дуйся, исто́чниче благода́ти оби́льный;

Ра́дуйся, защи́тниче на́ш пред Го́сподом си́льный.

Ра́дуйся, себе́ Бо́гу всеце́ло преда́вый;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 7.

Хотя́ще тебе́, блаже́нне Андре́е, от земна́го жития́ разреши́тися, приобщи́лся еси́ Честна́го Те́ла и Кро́ви Христа́ Бо́га на́шего, просвети́лся еси́ лице́м ра́достию небе́сною. Чту́щия тя́, сте́кшеся ко сме́ртному одру́ твоему́, ви́дяще ра́дость твою́ о Го́споде, то́ки умиле́нных сле́з пролива́ху, пою́ще к Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́вое зна́мение благоволе́ния Своего́ яви́ Госпо́дь к на́м, жестоковы́йным, то́нущим в горды́ни и самообольще́нии ума́ своего́: указа́ ме́сто погребе́ния и честны́я мо́щи твоя́, блаже́нне, досе́ле сокры́тыя. Но́ваго тя́ моли́твенника и предста́теля пред милосе́рдием Бо́жиим, тя́ стяжа́хом, благода́рно се́рдцем и усты́ вопие́м ти́:

Ра́дуйся, смире́нием высо́кая стяжа́вый;

Ра́дуйся, очеса́ своя́ всегда́ с упова́нием на Го́спода возводи́вый.

Ра́дуйся, ско́рый и безме́здный врачу́;

Ра́дуйся, во́ине Христо́в непобеди́мый.

Ра́дуйся, челове́че Бо́жий, смире́нием и терпе́нием, я́ко по́ясом златы́м препоя́санный;

Ра́дуйся, за незло́бие твое́ Го́сподом блаже́нством увенча́нный.

Ра́дуйся, засту́пником гра́да Симби́рска преподо́бным Серафи́мом нарече́нный;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 8.

Гре́х ра́ди и беззако́ний челове́ческих попуще́нием Бо́жиим бу́ря безу́мнаго безбо́жия разруши́ держа́ву Росси́йскую, Це́рковь же Бо́жию пости́же о́гненное искуше́ние. Ру́це нечести́вых оскверни́ша ме́сто упокое́ния твоего́, блаже́нне Андре́е, но Боже́ственным промышле́нием в после́дняя времена́ явле́но на́м ме́сто погребе́ния и честны́я мо́щи твоя́. Ве́рнии же, чудя́щеся сему́, ра́достно пою́т Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Име́я неисчерпа́емое бога́тство чистоты́ душе́вныя и смиренному́дрия, ве́ру несумне́нную и по́мысл чи́ст, юро́дствуя во Христе́, неле́ностно служи́л еси́ Го́сподеви все́м житие́м свои́м. Те́мже, я́ко звезда́ путево́дная све́тиши все́м в житии́ ко Христу́ иду́щим. Сего́ ра́ди высо́каго по́двига твоего́ вопие́м ти́ сицева́я:

Ра́дуйся, живы́й хра́м Боже́ственнаго терпе́ния;

Ра́дуйся, го́рдых се́рдцем облича́вый смире́нием.

Ра́дуйся, красото́ смиренному́дрия и воздержа́ния;

Ра́дуйся, о́бразе кро́тости и послуша́ния.

Ра́дуйся, ангелоподо́бный челове́че;

Ра́дуйся, безмо́лвниче ди́вный.

Ра́дуйся, та́йно в моли́тве от бе́д сохраня́ющий;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 9

Все́ житие́ твое́ порабо́тих за́поведем Христо́вым, я́ко ра́б благи́й, его́ же ди́вно Са́м Ца́рь Сла́вы просла́ви. Вся́кия ско́рби и тесноты́ претерпе́л еси́: зауше́ния, оплева́ния, поноше́ния и осмея́ния, ра́достно ше́ствуя у́зким путе́м жития́ твоего́, блаже́нне Андре́е. Сего́ ра́ди и Христо́с тя́ со блаже́нными всели́л еси́, с ни́ми же в ве́чном Его́ Ца́рствии пое́ши а́нгельскую пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 9

Вити́йствующий язы́к и го́рдый у́м совопро́сников ве́ка сего́ не возмо́жет по достоя́нию уразуме́ти земно́е житие́ твое́, блаже́нне Андре́е, я́же соверши́л еси́, ше́ствуя ко Христу́. Кто́ бо дово́лен изрещи́ высоту́ по́двига юро́дства твоего́ и кто́ изочте́т самоотверже́ние и высоту́ ду́ха твоего́, небе́сный челове́че и земны́й а́нгеле. Мы́ же, смире́нием твои́м побежда́еми, зове́м ти́ такова́я:

Ра́дуйся, прибе́жище на́ше в земны́х ско́рбех;

Ра́дуйся, ско́рый помо́щниче в тя́жких обстоя́ниях.

Ра́дуйся, исто́чниче оби́льный благода́тию;

Ра́дуйся, заре́ пресве́тлая смире́ния, ду́ши гре́шных озаря́ющая.

Ра́дуйся, теплото́ любве́ боже́ственныя на́с согрева́ющая;

Ра́дуйся, звездо́, луча́ми свои́ми ду́ши го́рдых челове́к уро́ком смире́ния просвеща́ющая.

Ра́дуйся, си́лою Бо́жией, да́нной тебе́, беснова́тых исцеля́ющий;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 10.

Госпо́дь храни́т вся́ ко́сти пра́ведных, и ни еди́на от ни́х сокруши́тся. Ны́не ди́вно яви́шася на́м мо́щи твоя́, блаже́нне Андре́е, я́ко животво́рный исто́чник благода́ти, омыва́ющий скве́рную нечистоту́ ду́ш на́ших. Благода́ть бо излива́еши все́м, с моли́твою к тебе́ притека́ющим и пою́щим Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Стено́ю необори́мою яви́лся еси́ гра́ду Симби́рску и стране́ на́шей, кре́пкий засту́пник в беда́х и ско́рбех многомяте́жнаго сего́ жития́ живу́щим. Тебе́ у́бо мо́лим, блаже́нне Андре́е, укроти́ го́рдость ума́ на́шего и научи́ воспева́ти тебе́ си́це со смире́нием:

Ра́дуйся, пре́лести ми́ра нивочто́же вмени́вый;

Ра́дуйся, Христу́ Бо́гу все́м житие́м послужи́вый.

Ра́дуйся, блаже́нство ве́чное унасле́довавый;

Ра́дуйся, вся́кую го́рдость в себе́ уничижи́вый.

Ра́дуйся, грехо́вных ра́н ско́рое врачева́ние;

Ра́дуйся, ста́вших на пу́ть покая́ния до́брое поддержа́ние.

Ра́дуйся, страны́ на́шея чу́дное ра́дование;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 11.

Пе́ние на́ше моле́бное приими́, блаже́нне о́тче Андре́е, се́ бо ве́рою и любо́вию к тебе́ прибега́ем, преклоня́ем пред смире́нием твои́м коле́на жестоковы́йных серде́ц на́ших, и прославля́ем просла́вльшаго тя́ Го́спода, мо́лимся ти́: умири́ волну́ющееся мо́ре жития́ на́шего, укроти́ смуще́ние челове́ческия, да зове́м ди́вному во святы́х свои́х Бо́гу на́шему: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Новоявле́нную звезду́, путеводя́щую на́с по пути́ ко спасе́нию, ны́не возсия́вшую на тве́рди церко́вней, ви́дим тя́, блаже́нне Андре́е, и све́том по́двига твоего́ озаря́еми, тве́рдо ве́руем и упова́ем на предста́тельство твое́ пред Го́сподем за на́с недосто́йных и зове́м ти́ такова́я:

Ра́дуйся, сосу́де, Ду́ха Свята́го испо́лненный;

Ра́дуйся, дара́ми его́ просвеще́нный.

Ра́дуйся, кро́тости и смире́ния Христо́ва вмести́лище;

Ра́дуйся, младе́нческия чистоты́ и и́скренняго незло́бия храни́лище.

Ра́дуйся, я́ко и по преставле́нии твое́м в небе́сныя на́с не оставля́еши;

Ра́дуйся, я́ко милосе́рдие Бо́жие о гресе́х на́ших умоля́еши.

Ра́дуйся, все́м притека́ющим к тебе́ пред Бо́гом предста́телю;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 12.

Благода́ть прия́л еси́ от Го́спода, блаже́нне Андре́е, прови́дети духо́вныма очи́ма вся́к та́йный гре́х и сокрове́нный неду́г душе́вный в лю́дех: пода́ждь у́бо и на́м, грехми́ ослепле́нным, зре́ние темноты́ и недосто́инства своего́, да исцеле́ннии моли́твами твои́ми, чи́стым се́рдцем и усты́, ра́достно пое́м а́нгельскую пе́снь Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Воспева́ем твоя́ вели́кия по́двиги, блаже́нне Андре́е, почита́ем самоотверже́ние и юро́дство твое́ во Христе́, ублажа́ем твою́ святу́ю кончи́ну, сла́вим в немощне́м те́ле му́жество неизрече́нное и, в похвалу́ по́двига земна́го жития́ твоего́, вопие́м ти́ сицева́я:

Ра́дуйся, жесто́ким путе́м юро́дства ра́йских селе́ний дости́гший;

Ра́дуйся, нището́ю бога́тство ве́чное обре́тший.

Ра́дуйся, уничиже́нием позна́вый ми́р высоча́йший;

Ра́дуйся, поноше́нием от безу́мных, Христа́ ра́ди, ве́чную сла́ву с Ни́м стяжа́вый.

Ра́дуйся, чи́стым се́рдцем любо́вь Христо́ву позна́вый;

Ра́дуйся, омраче́нных ду́хом пре́лести и горды́ни смиря́тися помога́вый.

Ра́дуйся, ле́д зло́бы нераска́янных серде́ц любо́вию твое́ю растопи́вый;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 13.

О, пресла́вный уго́дниче Христо́в, до́брый тайнови́дче ду́ш челове́ческих, святы́й блаже́нный о́тче Андре́е, кре́пкое на́ше заступле́ние пред милосе́рдием Бо́жиим! Приими́ от на́с, гре́шных и недосто́йных, сие́ ма́лое моле́ние на́ше от любве́ тебе́ приноси́мое, и твои́м предста́тельством умири́ на́ши бу́ри жите́йския, укроти́ горды́ню ума́ челове́ческаго, испра́ви на́ш стро́потный пу́ть греха́ и да́руй на́м да́р покая́ния соверше́ннаго, очи́сти от вся́кия нечистоты́, да вку́пе с тобо́ю вопие́м Спаси́телю на́шему и Го́споду а́нгельскую пе́снь: Аллилу́иа.

Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м и́кос 1-й и конда́к 1-й.

Моли́тва ко свято́му блаже́нному Андре́ю, Христа́ ра́ди юро́дивому, Симби́рскому чудотво́рцу.

О, смире́ннейший и ди́вный уго́дниче Христо́в, преблаже́нне о́тче Андре́е! Ты́ измла́да ми́р се́й ви́димый и привре́менный ни во что́ вмени́л еси́, и и́го неизрече́нныя любве́ Христо́вой на себя́ подъя́л, с ни́м же безро́потно ше́ствовал все́м житие́м твои́м, за́поведи Спаси́телевы исполня́я со тща́нием и смире́нием. Те́мже тя́ Госпо́дь Сла́вы просла́вил и сподо́бил зре́ти Све́т И́стины. Мы́ же гре́шнии, потемне́нными и го́рдыми оча́ми умо́в на́ших зря́ще лишь земна́я и су́етная ве́ка сего́ развраще́ннаго и поги́бельнаго, преклоня́я коле́на озло́бленных серде́ц на́ших пред высото́ю по́двига твоего́, смире́нно мо́лим тя́, блаже́нне Андре́е: моли́твами твои́ми свободи́ на́с от поро́чных земны́х по́мыслов и страсте́й, укроти́ зло́бствования и горды́ню в душа́х на́ших; неду́гующих душе́ю и пло́тию исцели́, скорбя́щим помози́, гре́шных на пу́ть спасе́ния наста́ви, бу́ди засту́пником усе́рдным во все́м житии́ на́шем, тя́ бо вели́каго хода́тая и моли́твенника за на́с, недосто́йных, Госпо́дь на́м посла́л. Е́й, ди́вный уго́дниче Бо́жий, исхода́тайствуй моли́твами твои́ми вся́, я́же ко спасе́нию на́м спосо́бствующая, гра́д се́й и страну́ на́шу от вся́каго искуше́ния и озлобле́ния по́мощию твое́ю сохрани́, да предста́тельством твои́м соблюда́еми, сла́вим ве́лие долготерпе́ние Бо́жие к на́м недосто́йным всегда́, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Слово «юродство» означает «ненормальность», но те, кто избрал себе путь «юродивых Христа ради», отказались от мирских благ и удобств не просто так, а во славу Господу. За их внешним безумием часто кроется прозорливость и даже предвидение. Наиболее известным считается Андрей Юродивый. Молитвы Андрея, Христа ради юродивого в середине 5 века помогли защитить Константинополь от врагов. В честь этого события установлен праздник Покрова Пресвятой Богородицы.

Биография

Андрей, родом из Скифии, был рабом богатого сановника Феогноста из Константинополя. Отрок был прекрасен собою и отличался добрым нравом, поэтому и стал любимым рабом Феогноста, а в дальнейшем последний отдал Андрея обучаться Священному Писанию.

Принявший аскетический подвиг юродства, Андрей был изгнан своим хозяином и жил в бедности и холоде, терпеливо перенося насмешки и унижения окружающих. Позже Андрей Юродивый, по данным из агиографических источников, сподобился видения Пресвятой Богородицы, что впоследствии нашло своё отражение в празднике Покров Пресвятой Богородицы, отмечаемом православными и католиками восточного обряда.

Когда Константинополь (Царьград) был окружён неприятельскими войсками, жители его в страхе собрались в храме Пресвятой Богородицы на Влахернах, где правилась всенощная. Андрей также присутствовал и молился на службе. Когда служба подходила к концу, Андрей увидел осеняемую светом Богоматерь в сопровождении ангелов и святых. Дева Мария после долгой коленопреклоненной молитвы со слезами сняла со своей головы ясный плат — мафорий (греч. мафорион) и широко простерла этот покров над народом в церкви, обеспечивая их защиту. Это видение и знак означали спасение жителей города от нашествия, и войска противника вскоре действительно отступили.

Память совершается Русской православной церковью 15 октября (2 октября по юлианскому календарю), другими церквями греческой традиции — 28 мая.

Пространное греческое Житие Андрея Юродивого было переведено на древнерусский язык в XII веке (предположительно на севере — в Новгороде, ввиду древненовгородских черт во многих списках) и стало очень популярно на Руси. Существуют и оригинальные русские произведения с участием Андрея Юродивого.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *