Иоанн воин икона

Кондак 1

Избра́ннаго раба́ Ца­ря́ Не­бе́с­на­го, до́бляго Хри­сто́­ва страстоте́рпца, Иоа́н­на свя­та́­го Во́ина и чудотво́рца похва́льными пе́снь­ми вос­по­и́м, я́ко хри­сти­а́н за­сту́п­ни­ка, це­ло­му́д­рия блюсти́теля, стра́ждущих уте́­ши­те­ля. Ты же, пред­стоя́ Пре­сто́­лу Свя­ты́я Тро́ицы, мо­ли́т­ва­ми свои́ми от вся́­ких зол и на­па́с­тей охраня́й с ве́­рою и лю­бо́­вию зо­ву́­щих ти:

Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Икос 1

Арха́нгели и А́нгели с лю­бо́­вию зря́ху на равноа́нгельское жи­тие́ твое́, Иоа́нне пречу́дне, ты бо, пеки́йся о Гос­по́д­них, ка́­ко уго­ди́­ти Го́сподеви, сохрани́л де́вство неврежде́нно, пос­то́м и мо­ли́т­вою умерщ­вля́я плоть свою́ день и нощь. Мы же таково́му жи­тию́ тво­ему́ ди­вя́­ще­ся, со уми­ле́­нием взы­ва́­ем ти си́­це:

  • Ра́­дуй­ся, чис­то­ту́ се́рд­ца сво­его́ сохрани́вый; ра́­дуй­ся, я́ко се­го́ ра́­ди Бо́­га узре́ти спо­до́­бил­ся еси́.
  • Ра́­дуй­ся, и́го Хрис­то́­во на ра́мо свое́ взе́мший; ра́­дуй­ся, ду́­шу свою́ Хри­ста́ ра́­ди погуби́вый, во е́же спас­ти́ ю.
  • Ра́­дуй­ся, А́н­ге­лов сожи́телю; ра́­дуй­ся, де́вственников по­хва­ло́.
  • Ра́­дуй­ся, хра­ни́­те­лю и на­ста́в­ни­че ю́ных отроко́в; ра́­дуй­ся, ско́­рый по­мо́щ­ни­че борю́щимся со страсть­ми́ и похотьми́.
  • Ра́­дуй­ся, за­щи́т­ни­че дев и вдо­ви́ц; ра́­дуй­ся, об­ли­че́­ние наруши́телей це­ло­му́д­рия.
  • Ра́­дуй­ся, роди́телей и воспита́телей на­ста́в­ни­че; ра́­дуй­ся, сиро́тствующих незри́мый води́телю.
  • Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Кондак 2

Ви́­дя свя­ты́й Иоа́нн, ег­да́ при­и́де в Ну́меры Ифа́льския, христиа́ны гони́мы, не убоя́ся преще́ний не­чес­ти́­ва­го Иулиа́на и ре­че́ им: мужа́йтеся, укрепля́йтеся в ве́­ре, да сподо́битеся вы́­ну вос­пе­ва́­ти в Не­бе́с­ных чер­то́­зех Хри­сту́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 2

Ра́­зум несумне́нный име́л еси́ в се­бе́, Иоа́нне достохва́льне, ег­да́ сла́­ву ми́­ра се­го́ пре­зре́в и гне́­ва ца́рскаго не устраши́вся, испове́дал се­бе́ христиа́нина бы́­ти, и се­го́ ра́­ди, я́ко злоде́й, в темни́цу всажде́н был еси́. Таково́му тво­ему́ о Хрис­те́ дерз­но­ве́­нию ди­вя́­ще­ся, гла­го́­лем:

  • Ра́­дуй­ся, ис­по­ве́д­ни­че Хрис­то́в преизря́дный; ра́­дуй­ся, Хри­сту́ спострада́вый.
  • Ра́­дуй­ся, и́дольскаго слу­же́­ния пре́­лесть обличи́вый; ра́­дуй­ся, си́­лою Крес­та́ вра­га́ по­бе­ди́­вый.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко у́зы и темни́цу за Хри­ста́ прия́ти спо­до́­бил­ся еси́; ра́­дуй­ся, я́ко хлад и наготу́ за Хри­ста́ предпоче́л еси́ сла́­ве грехо́вней.
  • Ра́­дуй­ся, испове́дников по­хва­ло́; ра́­дуй­ся, му́­че­ни­ков ра́­до­ва­ние.
  • Ра́­дуй­ся, в зем­ны́х во́инех до́б­лий во́ин Ца­ря́ Не­бе́с­на­го; ра́­дуй­ся, убели́вый ри́зы своя́ в Кро́ви А́гнчей.
  • Ра́­дуй­ся, Це́рк­ве Хри­сто́­вы за­щи́т­ни­че; ра́­дуй­ся, всех пра­во­сла́в­ных зас­ту́п­ни­че.
  • Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Кондак 3

Си́­лою свы́­ше пре­по­я́с­ан­ный возмо́гл еси́ победи́ти дре́в­ня­го зми́я; то́южде си́­лою одаре́нный, источа́еши оби́­лие чу­де́с всем при­зы­ва́­ющим с ве́­рою и́мя твое́ и о те­бе́ бла­го­да́р­не во­пию́­щим Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 3

Име́я в се́рд­це сво­е́м тве́р­дую ве́­ру во Хри­ста́ и си́­лою тоя́ вооружи́вся, не убоя́лся еси́ гне́­ва ца­ре́­ва и сохраня́л еси́ ифа́льския лю́­ди от му­чи́­те­лей. Се­го́ ра́­ди та­ко­во́е му́жество твое́ по­хва­ля́ю­ще, блажи́м тя си́­це:

  • Ра́­дуй­ся, ада­ма́н­те ве́­ры Хри­сто́­вы; ра́­дуй­ся, сто́л­пе Це́рк­ве Бо́­жия.
  • Ра́­дуй­ся, ве́р­ных на­де́ж­до и за­ступ­ле́­ние; ра́­дуй­ся, не­ве́р­ных страх и посрамле́ние.
  • Ра́­дуй­ся, ве­не́ц испове́дника Хри­сто́­ва стяжа́вый; ра́­дуй­ся, ору́­жи­ем Крес­та́ вра­га́ Хри­сто́­ва низложи́вый.
  • Ра́­дуй­ся, Хри­ста́ па́­че ми́­ра воз­лю­би́­вый; ра́­дуй­ся, за христиа́ны ду́­шу свою́ по­ло­жи́­вый.
  • Ра́­дуй­ся, за́мыслы богоме́рзкаго мучи́теля разсе́явый; ра́­дуй­ся, я́ко в темни́цех су́­щих и во у́зех посеща́л еси́.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко и сам за Хри­ста́ в темни́цу всажде́н был еси́; ра́­дуй­ся, я́з­вы Го́с­по­да сво­его́ на те́ле носи́вый.
  • Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Кондак 4

Бу́­рею по­мыш­ле́­ний су­мни́­тель­ных колеба́шеся бла­же́н­ный Иоа́нн, ег­да́ по́с­лан бысть в Ну́меры Ифа́льския, да му́чит та́­мо ве́­рую­щия во Хри­ста́. «А́ще у́бо, – гла­го́­ла­ше, – по повеле́нию ца­ре́­ву и́мам благове́рныя лю́­ди му́чити и убива́ти, осужде́н бу́ду от Бо́­га, а́ще же не иду́ та́­мо, в чи́не во́­ин­ства мо­его́ обря́щуся ца­рю́ проти́вен и преда́н бу́ду сме́р­ти лю́тей». Оба́­че стра́­хом Бо́­жи­им води́мый, ве́­ру Христо́ву в се́рд­це сво­е́м сохрани́л да́же до злострада́ний и уз темни́чных, вопия́ Хри­сту́: Алли­лу́иа.

Икос 4

Слы́шав не­чес­ти́­вый Иулиа́н твое́ ко христиа́ном ми­ло­се́р­дие и уве́­дев тя самаго́ христиа́нина бы́­ти, разъяри́ся на тя зло́бою и по­ве­ле́ при­вес­ти́ в Царьгра́д, я́ко злоде́я и проти́вника ца­ре́­ва. Ты же, бла­го­да́­тию Бо́­жиею укрепля́ем, стра­да́­ния пре­тер­пе́л еси́ му́жественно и от ве́­ры во Хри­ста́ ни­ка́­ко­же отступи́л еси́. Се­го́ ра́­ди ве­ли­ча́­ем тя си́­це:

  • Ра́­дуй­ся, ис­по­ве́д­ни­че ве́­ры во Хри­ста́ неустраши́мый; ра́­дуй­ся, во́и­не Хрис­то́в не­по­бе­ди́­мый.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко со Архистрати́гами Сил Не­бе́с­ных Пре­сто́­лу Бо́­жию пред­стои́­ши; ра́­дуй­ся, ско́­рый по­мо́щ­ни­че всем за и́с­ти­ну терпя́щим.
  • Ра́­дуй­ся, ис­ку­ше́­ний и собла́знов от диа́вола избе́гнувый; ра́­дуй­ся, я́ко и всех при­зы­ва́ю­щих тя от ис­ку­ше́­ний избавля́еши.
  • Ра́­дуй­ся, за́мыслы богоме́рзкаго мучи́теля разсе́явый; ра́­дуй­ся, и нам се́­ти диа́вола избега́ти помога́ющий.
  • Ра́­дуй­ся, щито́м ве́­ры се­бя́ самаго́ от стрел лу­ка́­ва­го защити́вый; ра́­дуй­ся, и́м­же и нас от ис­ку­ше́­ний охраня́ющий.
  • Ра́­дуй­ся, хри­сти­а́н­ска­го ро́­да укра­ше́­ние; ра́­дуй­ся, Не­бе́с­ных черто́гов оби­та́­те­лю.
  • Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Кондак 5

Бо­го­те́ч­ней звез­де́ по­до́­бен был еси́, Иоа́нне, ег­да́, при­ше́д в стра­ны́ Ифа́льския, увеща́л еси́ та́­мо су́­щих хри­сти­а́н не отступа́ти от Со́лн­ца Пра́в­ды Хри­ста́ Бо́­га, но вы́­ну пе́­ти Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́­дя свя­ты́й приводи́мыя пред не­го́ по повеле́нию ца­ре́­ву ве́р­ныя Хри­сту́ лю́­ди на муче́ние за ве́­ру Христо́ву, зело́ скорбе́ за них, в се́рд­це сво­е́м пеки́йся, да из­ба́­вит их от ру­ки́ мучи́телевы. Та­ко­во́е твое́ попече́ние о них по­хва­ля́ю­ще, зо­ве́м ти:

  • Ра́­дуй­ся, лю­бо́вь Христо́ву в се́рд­це сво­е́м име́вый; ра́­дуй­ся, я́ко то́ю согрева́ем от му­чи́­те­лей ве́р­ныя ра­бы́ Хри­сто́­вы спаса́л еси́.
  • Ра́­дуй­ся, веле́ния не­чес­ти́­вых пре­зре́­вый; ра́­дуй­ся, за́поведи Хри­сто́­вы сохрани́вый.
  • Ра́­дуй­ся, ве́р­ных ра­бо́в Хри­сто́­вых дру́­же; ра́­дуй­ся, хри­сти­а́н зас­ту́п­ни­че.
  • Ра́­дуй­ся, су́­щим в темни́цех и во у́зех уте́­ши­те­лю; ра́­дуй­ся, ни́­щих кор­ми́­те­лю.
  • Ра́­дуй­ся, стра́н­ных води́телю; ра́­дуй­ся, немощству́ющих вра­чу́.
  • Ра́­дуй­ся, зас­ту́п­ни­че си́­рых; ра́­дуй­ся, пла́­чу­щих уте́­ши­те­лю.
  • Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Кондак 6

Пос­то́м и мо­ли́т­вою плоть твою́ ду́хови порабо́тил еси́ и во сла́­ву Бо́­жию духо́вне по­жи́л еси́; се­го́ ра́­ди ны́­не пред­стои́­ши Пре­сто́­лу Пре­свя­ты́я Тро́ицы, вы́­ну воспева́я песнь: Алли­лу́иа.

Икос 6

Возсия́л еси́, я́ко но́вое све­ти́­ло на тве́р­ди не­бе́с­ней, все­му́ христиа́нскому ро́ду, ег­да́ Бо́­жи­им изволе́нием обре́тено бысть не­тле́н­ное те́­ло твое́, источа́ющее оби́­лие чу­де́с с ве́­рою к тво­ему́ зас­туп­ле́­нию при­те­ка́ю­щим и моли́твенно те­бе́ взыва́ющим:

  • Ра́­дуй­ся, Бо́­гу жи­ти­е́м тво­и́м угоди́вый; ра́­дуй­ся, се­го́ ра́­ди от Не­го́ прославле́ние прия́вый.
  • Ра́­дуй­ся, тщету́ и пре́­лесть ми́­ра се­го́ пре­зре́­вый; ра́­дуй­ся, мзду Не­бе́с­ную восприя́вый.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко о ма́ле ве́рен яви́л­ся еси́; ра́­дуй­ся, я́ко оби́­лие бла­го­да́­ти Бо́­жией прия́ти спо­до́­бил­ся еси́.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко в жи­тии́ сем бли́жняго самоотве́рженно возлюби́л еси́; ра́­дуй­ся, я́ко в ско́р­бех и на­па́с­тех су́­щим засту́пник был еси́.
  • Ра́­дуй­ся, ду́­шу свою́ за дру́ги полага́вый; ра́­дуй­ся, те́п­лый хо­да́­таю за нас у Ца­ря́ Не­бе́с­на­го.
  • Ра́­дуй­ся, от мучи́телева гне́­ва христиа́ны спаса́вый; ра́­дуй­ся, я́ко и днесь о спа­се́­нии на́­шем пече́шися.
  • Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Кондак 7

Хо­тя́­щу ти от ми́­ра се­го́ пресели́тися, смиренному́дрием побужда́ем, повеле́л еси́ не́коему челове́ку те́­ло твое́ по­ло­жи́­ти в до́­ме, иде́­же стра́ннии и ни́щии погреба́хуся. Гос­по́дь же, смире́нныя вознося́й, благоволи́ сохрани́ти о́ное нетле́нно и чудотворе́ния источа́ющее всем ко тво­ему́ зас­туп­ле­нию с ве́­рою при­те­ка́ю­щим и о те­бе́ Бо́­гу во­пию́­щим: Алли­лу́иа.

Икос 7

Но́вую по­ка­за́ ми́­лость ра­бо́м Сво­и́м Человеколю́бец Гос­по́дь, ег­да́ благоволи́ просла́вити тя и яви́­ти в те­бе́ бла­го­да́ть Свою́ чудотворя́щу. Мы же таково́му промышле́нию Бо́­жию ра́дующеся, бла­го­да́р­не во­пи­е́м:

  • Ра́­дуй­ся, вмес­ти́­ли­ще бла­го­да́­ти Бо́­жией; ра́­дуй­ся, со­су́­де Бо́­жий из­бра́н­ный.
  • Ра́­дуй­ся, чу­до­тво́р­че пре­ди́в­ный; ра́­дуй­ся, при­те­ка́ю­щим к те­бе́ с ве́­рою ско́рую по́­мощь по­да­ва́­яй.
  • Ра́­дуй­ся, ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных не­ду́­гов на́­ших це­ли́­те­лю; ра́­дуй­ся, бесо́в о и́мени Христо́ве изгони́телю.
  • Ра́­дуй­ся, лука́вство вра­га́ че­ло­ве́­чес­ка­го обличи́телю; ра́­дуй­ся, це­ло­му́д­рия охрани́телю.
  • Ра́­дуй­ся, бла­го­чес­ти́­вых супру́жеств от вся́­ка­го диа́вольскаго прельще́ния незри́мая огра́до; ра́­дуй­ся, татьбы́ и граби́тельства ско́­рый обличи́телю.
  • Ра́­дуй­ся, соврати́вшихся на путь и́с­ти­ны наста́вителю; ра́­дуй­ся, про­ше́­ния на́­ша на по́ль­зу ис­пол­ня́­яй.
  • Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Кондак 8

Стра́н­ное и ди́в­ное яв­ле́­ние твое́ чрез со́нное виде́ние не́коей жене́ благогове́йней уве́девшей и но́­ва­го чудотво́рца и уго́дника Бо́­жия в те­бе́ позна́вшей, лю́­дие константино́польстии умили́шася и возо­пи́­ша Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 8

Весь доброде́тельми ис­по́л­нен­ный в жи́з­ни сей, по сме́р­ти же сла́­вою Бо́­жиею озаре́нный, преклоня́еши у́хо твое́ на мо­ли́т­вы чту́­щих тя, от ни́х­же слы́­ши­ши си­це­ва́я:

  • Ра́­дуй­ся, милосе́рдию От­ца́ Не­бе́с­на­го под­ра­жа́­те­лю; ра́­дуй­ся, а́лчущих пи­та́­те­лю.
  • Ра́­дуй­ся, стра́н­ных неви́димый сопу́тниче; ра́­дуй­ся, си́­рых покрови́телю.
  • Ра́­дуй­ся, озло­бля́е­мых уте́­ши­те­лю; ра́­дуй­ся, за и́с­ти­ну терпя́щих подкрепи́телю.
  • Ра́­дуй­ся, не­ду́­гую­щим осла́бу и ис­це­ле́­ние по­да­ва́­яй; ра́­дуй­ся, в бе­да́х су́­щих зас­ту́п­ни­че.
  • Ра́­дуй­ся, ни́щия воз­лю­би́­вый; ра́­дуй­ся, я́ко с ни́­ми и по от­ше́ст­вии от ми́­ра се­го́ те́­лом разлучи́тися не восхоте́л еси́.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко в до́­ме убо́­гих погребсти́ те́­ло свое́ за­ве­ща́л еси́; ра́­дуй­ся, за смиренному́дрие твое́ вен­це́м от Бо́­га увенча́нный.
  • Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Кондак 9

Все во́инство а́н­гель­ское возра́довашеся, ви́­дя тя, во́ина Ца­ря́ Не­бе́с­на­го непреобори́ма, победи́вша ми­ро­дер­жи́­те­ля тьмы и пре́­лес­ти ве́­ка се­го́, те́м­же и воспе́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 9

Вити́и мно­го­ве­ща́н­нии не воз­мо́­гут по до­стоя́­нию вос­хва­ли́­ти стра­да́­ния твоя́, за Хри­ста́ претерпе́нныя, и ми­ло­се́р­дия и це­ло­му́д­рия тво­его́ по́д­ви­ги. Мы же таковы́м ди­вя́­ще­ся, в не́­мо­щи на́­шей ма́лыя сия́ хвале́ния при­но́­сим те­бе́:

  • Ра́­дуй­ся, Хри­ста́ всем се́рд­цем воз­лю­би́­вый; ра́­дуй­ся, во́льная стра­да́­ния за И́мя Его́ претерпе́вый.
  • Ра́­дуй­ся, о Бо́­зе Вседержи́теле поревнова́вый; ра́­дуй­ся, ве­не́ц му́ченический стяжа́вый.
  • Ра́­дуй­ся, пра́­ви­ло ве́­ры и воз­дер­жа́­ния учи́­те­лю; ра́­дуй­ся, нищету́ духо́вную прояви́вый.
  • Ра́­дуй­ся, смиренному́дрием тво­и́м ду́­ха гор­ды́­ни низложи́вый; ра́­дуй­ся, насле́дие Ца́рст­ва Не­бе́с­на­го стяжа́вый.
  • Ра́­дуй­ся, в до­му́ От­ца́ Не­бе́с­на­го оби́­тель се­бе́ сотвори́вый; ра́­дуй­ся, я́ко о спа­се́­нии на́­шем при́с­но хода́тайствуеши.
  • Ра́­дуй­ся, по́­мощь ско́рую про­ся́­щим по­да­ва́­яй; ра́­дуй­ся, я́ко немо́лчно мо́­ли­ши за ны Хри­ста́ Бо́­га.
  • Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Кондак 10

Спас­ти́ хо­тя́ ду́­шу свою́, презре́л еси́ веле́ния мучи́теля, и о те́ле сво­е́м неради́в, ра́­дост­но вос­при­я́л еси́ у́зы желе́зныя и темни́чную скорбь, Иоа́нне, Хрис­то́в Во́и­не, воспева́я укрепля́вшему тя Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 10

Сте­на́ еси́ и тве́р­дое при­бе́­жи­ще всем с мо­ли́т­вою к те­бе́ при­бе­га́ю­щим, чу­до­тво́р­че Иоа́нне, се­го́ ра́­ди зо­ве́м ти:

  • Ра́­дуй­ся, ско́­рый послу́шниче всех при­зы­ва́ю­щих тя; ра́­дуй­ся, я́ко чест­ны́я мо́­щи твоя́ благоволи́ Бог просла́вити чу­де­сы́.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко и от ико́н тво­и́х по­да­е́т­ся бла­го­да́ть Бо́­жия взира́ющим на них с ве́­рою; ра́­дуй­ся, я́ко в созда́нных на прославле́ние и́ме­не тво­его́ хра́­мех незри́мо обита́еши.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко ни­кто́­же та́­мо с ве́­рою моля́щийся тощ и неуслы́шан исхо́дит; ра́­дуй­ся, я́ко мо­ли́т­ва­ми тво­и́ми подкрепля́еши на́­ша мо­ле́­ния, ко Пре­сто́­лу Вседержи́теля восходя́щия.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко коего́ждо про­ше́­ния предвари́ти тщи́шися; ра́­дуй­ся, я́ко на стро́потнем пу­ти́ греха́ иду́щим вразумле́ния подае́ши.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко искуша́емым от диа́вола ско́рую по́­мощь явля́еши; ра́­дуй­ся, я́ко всех идти́ на путь спа­се́­ния направля́еши.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко гре́ш­ныя на по­кая́­ние наставля́еши; ра́­дуй­ся, уго́д­ни­че Хрис­то́в и мо­ли́т­вен­ни­че о нас благоприя́тный.
  • Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Кондак 11

Пе́­ние похва́льное при­но́­сим те­бе́, му́­че­ни­че Хрис­то́в Иоа́нне, е́же с лю­бо́­вию при­е́м­ля, мо­ли́ Го́с­по­да из­ба­ви­ти­ся нам от бед и скор­бе́й, наипа́че же в час кон­чи́­ны на́шея тво­и́м заступле́нием предвари́, да не умре́м безпокая́нны, но спо­до́­бим­ся в Не­бе́с­ных селе́ниих с то­бо́ю воспе́ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 11

Свеща́ еси́ в це́рк­ви Христо́вей, горя́щи невеще́ственным све́­том бла­го­да́­ти Бо́­жией и оза­ря́ю­щи тьму не­ра­зу́­мия на́­ше­го, Иоа́нне пре­бла­же́н­не. Се­го́ ра́­ди мо́­лим ти ся: про­све­ти́ ны, омраче́нныя грехо́м, да вос­по­и́м те­бе́:

  • Ра́­дуй­ся, свет Бо­же́ст­вен­на­го уче́ния в се́рд­це сво­е́м носи́вый; ра́­дуй­ся, я́ко тем просвеща́ем, тьму и́дольскаго слу­же́­ния обличи́л еси́.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко и нам те́м­же све́­том просвети́тися тщи́шися; ра́­дуй­ся, я́ко сла́­ву Трисия́ннаго Бо­же­ства́ ли­це́м к Ли­цу́ зри́ши.
  • Ра́­дуй­ся, лу­чу́ бла­го­да́­ти Бо́­жией, от Со́лн­ца Пра́в­ды возжже́нный; ра́­дуй­ся, озаря́яй тьму неве́дения на́­ше­го све́­том Хри­сто́­вых за́­по­ве­дей.
  • Ра́­дуй­ся, путево́дная звез­да́ всем и́щу­щим спа­се́­ния; ра́­дуй­ся, я́ко наставля́еши нас на вся́­кое де́ло благо́е.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко мысль бла́гу нам на се́рд­це во благовре́мении полага́еши; ра́­дуй­ся, я́ко во́инскому зва́нию о́б­раз до́браго во́ина в се­бе́ показу́еши.
  • Ра́­дуй­ся, озари́вый вселе́нную све́­том доб­ро­де́­те­лей тво­и́х; ра́­дуй­ся, я́ко, ви́­дя до́б­рая де́ла твоя́, челове́цы От­ца́ Не­бе́с­на­го прославля́ют.
  • Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Кондак 12

Бла­го­да́ть дана́ те­бе́ от Бо́­га во е́же руково́дствовати ко спа­се́­нию и сохраня́ти от бед чту́­щих па́­мять твою́, се­го́ ра́­ди мо­ли́т­ва­ми тво­и́ми огради́ от вся́­ка­го зла Це́р­ковь и стра­ну́ Рос­си́й­скую, ве́р­ныя же вся в доброде́телех преуспева́ти со­тво­ри́, да вос­по­и́м вси Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́­ще Бо́­га, ди́в­на­го во свя­ты́х Сво­и́х, хва́­лим тя, Хри­сто́­ва испове́дника, во́ина же и чудотво́рца хвале́ньми сицевы́ми:

  • Ра́­дуй­ся, Це́рк­ве Бо́­жия укра­ше́­ние; ра́­дуй­ся, к во́­ин­ству Небе́сному сопричте́нный.
  • Ра́­дуй­ся, все­ору́­жие Бо́­жие при­е́мый; ра́­дуй­ся, тем вся ко́з­ни вра́­жия преодоле́вый.
  • Ра́­дуй­ся, броне́ю пра́ведности облече́нный; ра́­дуй­ся, щито́м ве́­ры осене́нный.
  • Ра́­дуй­ся, шлем спа­се́­ния стяжа́вый; ра́­дуй­ся, меч духо́вный, е́же есть сло́­во Бо́­жие, па́­че вся́­ка­го ору́жия воз­лю­би́­вый.
  • Ра́­дуй­ся, пре­по­я́с­ан­ный от Бо́­га пра́вдою и и́с­ти­ною о чре́слех сво­и́х; ра́­дуй­ся, я́ко к зва́нным на бра́чную ве́черю А́гнца сопричте́н еси́.
  • Ра́­дуй­ся, я́ко та́­мо воспе́ти песнь но́ву пред Пре­сто́­лом Его́ спо­до́­бил­ся еси́; ра́­дуй­ся, на Не́бе приобща́яйся ны́­не Хри­ста́ и́стее, не́­же иногда́ на зем­ли́.
  • Ра́­дуй­ся, Иоа́нне, свя­ты́й Во́и­не и пре­сла́в­ный чу­до­тво́р­че.

Кондак 13

О свя­ты́й уго́д­ни­че Хрис­то́в и чу­до­тво́р­че Иоа́нне Во́и­не! При­ими́ сие́ хвале́ние на́­ше и моль­бы́ те­бе́ приноси́мыя, и благоприя́тными тво­и́ми к Бо́­гу мо­ли́т­ва­ми из­ба́­ви нас от вся́­ких зол и об­стоя́­ний, бо­ле́з­ней ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных, и от ве́ч­на­го му­че́­ния пред­ста́­тель­ством тво­и́м со­хра­ни́ и досто́йны Ца́рст­вия Не­бе́с­на­го бы́­ти умо­ли́, да спо­до́­бим­ся в Не­бе́с­ных селе́ниих вос­пе­ва́­ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м 1-й икос и 1-й кондак.

Мо­ли́т­ва

О, му́­че­ни­че Хрис­то́в, Иоа́нне во́и­не! Хра́брый еси́ во бра́нех, и враго́м прогони́тель, и оби́димым засту́пник, всем правосла́вным христиа́ном. О, ве­ли́­кий зас­ту́п­ни­че и уго́д­ни­че Хрис­то́в, Иоа́нне во́инственниче! По­ми́­луй нас, гре́ш­ных и не­до­сто́й­ных, и за­сту­пи́ в бе­да́х и в ско́р­бех, и в пе­ча́­лех, и во вся́­кой злой на­па́с­ти, и от вся́­ка­го зла́­го и оби́дящаго че­ло­ве́­ка, те­бе́ бо дана́ бысть та­ко­ва́я бла­го­да́ть от Бо́­га, е́же мо­ли́­ти­ся за ны, гре́ш­ныя, в бе­да́х и на­па́с­тех зле стра́ждущия. Из­ба́­ви у́бо нас от оби́дящих и ненави́дящих, бу́­ди нам по­бо́р­ник кре́пок на вся ви́­ди­мыя и неви́димыя вра­ги́ на́­ша. О, ве­ли́­кий по­бо́р­ни­че, Иоа́нне во́и­не! Не за­бу́­ди нас, всег­да́ мо­ля́­щих­ся те­бе́, прося́щих по́­мо­щи и не­оску́д­ныя ми́­лос­ти твоея́, и спо­до́­би нас, гре́ш­ных и не­до­сто́й­ных, получи́ти от Бо́­га не­из­ре­че́н­ная бла­га́я, я́же угото́ва лю́бящим Его́. Я́ко по­до­ба́­ет Ему́ вся­кая сла́­ва, честь и по­кло­не́­ние, Отцу́ и Сы́­ну и Свя­то́­му Ду́ху, ны́­не, и при́с­но, и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Содержание

Мученик Иоанн Воин
Молитва Иоанну Воину:
О, великий Христов мучениче Иоанне, правоверных поборниче, врагов прогонителю и обидимых заступниче! Услыши нас в бедах и скорбях молящихся тебе, яко дана тебе бысть благодать от Бога печальныя утешати, немощным помогати, неповинныя от напрасныя смерти избавляти и за всех зле страждущих молитися. Буди убо и нам поборник крепок на вся видимыя и невидимыя враги наша, яко да твоею помощию и поборством по нас посрамятся вси являющии нам злая. Умоли Господа нашего, да сподобит ны грешныя и недостойныя рабы Своя получити от Него неизреченная благая, яже уготова любящим Его, в Троице Святей славимаго Бога, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

bogosl.txt / Жития Святых
0 / 0
0 / 0

Татьяна Гурьянова

Святой мученик Иоанн Воин жил в IV веке и служил военоначальником при византийском императоре Юлиане Отступнике (годы правления 361-363). Отступником Юлиан прозван потому, что он отступил от истинного Бога и хотел распространить в своем государстве язычество, в отличие от его предшественника, императора Константина Великого. После 40-летнего процветания христиане снова стали гонимы за веру.

Иоанн был тайным христианином. Однажды император отправил своего военоначальника для уничтожения христиан, но Иоанн вместо того, чтобы преследовать, помогал им: «…Одних прежде, чем они были схвачены, он извещал, чтобы они могли убежать, а других уже после того, как они были схвачены, освобождал. Он оказывал милосердие не только гонимым христианам, но и тем, которые просили у него помощи, давая им всё то, в чем они нуждались», — описывает житие Иоанна Воина святитель Дмитрий Ростовский.

Мы знаем очень мало про жизнь святого мученика. Попробуем дополнить его житие реальными событиями более позднего периода истории. Старец Паисий Святогорец приводит очень наглядный пример, поясняя, как можно быть тайным христианином и не отрекаться от веры: «В одной турецкой деревне было много тайных христиан, а староста был священником… Однажды к нему пришли турки и донесли о том, что в определенном месте, в катакомбах, прячутся христиане. «Не беспокойтесь, — сказал он, — я пойду погляжу». Взял он своих людей, пошел в эти катакомбы и застал там всех христиан, собравшихся вместе. Тогда он идет к царским вратам, снимает с крючка епитрахиль, надевает ее и служит вечерню! «Примите надлежащие меры, — сказал он им потом, а турок успокоил: — Никого там нет, это ложные слухи». Такие люди не отступники. Однако с той минуты, как христианина начнут подозревать и скажут ему «Мы видели, как ты крестишься! Ты христианин», а он ответит «Нет, я мусульманин», он становится отступником…»

Когда императору донесли о том, что Иоанн — христианин, Юлиан Отступник очень разгневался. Иоанна заточили в кандалы и повезли для разбирательства. По дороге в Константинополь святой смиренно переносил мучения и издевательства стражников. В это время в городе императора не было: Юлиан отправился в поход против персов и Иоанна Воина бросили в тюрьму, где он претерпел страшные лишения и муки. Ко всему прочему святого мучили сомнения, не лучше ли сделаться язычником. Но всё же он продолжал уповать на Божию помощь и молился: «Господи, ты видишь, как я немощен и слаб; ум мой колеблется сомнением; поддержи меня, укрепи меня в совершении заповедей Твоих. Я паду, если Ты не придешь мне на помощь», — молился Иоанн.

Император Юлиан погиб в походе на Персов, а его место занял ревностный христианин Иовин. Христиан, в числе которых был Иоанн, освободили.

«Страдания очистили, укрепили, возвысили его душу, и в остальные годы своей жизни он был истинным христианином. Все свое богатство он употребил на бедных, усердно посещал больных и страждущих», — пишет об Иоанне Воине новомученик Евгений Поселянин.

Иоанн прославился делами милосердия. Его очень любили бедняки. Когда Иоанн умер, на похороны собралась вся константинопольская беднота. Иоанн завещал похоронить себя на безымянном кладбище, где хоронили бродяг. Даже в смерти святой хотел остаться вместе с изгоями общества. Иоанна помнили после смерти, ему не переставали молиться, но где было захоронено тело святого, забыли. Спустя несколько столетий мученик Иоанн воин явился во сне одной благочестивой женщине, и сказал, где его похоронили. Так были обретены нетленные мощи святого. Мощи были выставлены для поклонения верующих в драгоценной раке в Константинополе.

Если человек был другом Господу при жизни, то все просьбы его к Господу исполняются. Тем более, Господь исполняет просьбы тех, кто был праведен при жизни и почил. По молитвам к святому Иоанну были явлены многочисленные чудеса.

В народе считается, что святость Иоанна Воина заслужена еще и тем, что святой жил праведно и богоугодно, несмотря на всеобщее падение нравов вокруг него. Когда кругом царит грех и нарушение заповедей — дело обычное, очень трудно устоять и не поддаться соблазну…

Иоанну Воину молятся о том, чтобы найти потерянное, обличить воровство. Святой считается помощником всех обидимых, всех бедных, несчастных людей, помогает вернуть украденное. Если пропавшая вещь очень дорога человеку, нужно молиться Иоанну Воину, и он обязательно поможет вернуть ее.

Не так давно произошел чудесный случай. Прихожанка храма святителя Николая Чудотворца в Логойске потеряла обручальное кольцо, освященное в Иерусалиме. Оно ей было настолько дорого, что женщина каждый день стала читать акафист Иоанну Воину. Через месяц кольцо вернули…

Несколько лет назад произошел еще один случай заступничества святого. В Свято-Троицкий Измайловский собор в Петербурге пришла женщина и попросила отслужить молебен перед иконой святого из иконостаса придела Иоанна Воина. После этого женщина сообщила о произошедшем с ней чуде. Она проработала полгода, ей отказались платить и выгнали. У женщины были дети, семья и в деньгах она очень нуждалась. Она рассказала о своем горе знакомым, и ей посоветовали обратиться к мученику Иоанну Воину, который помог в похожей ситуации. Случай был такой. Украли фамильную реликвию — персидский ковер привезенный пращуром 150 лет назад, и вся семья почти месяц читала акафист Иоанну Воину. Пришел вор, вернул украденное и попросил обиженных «сделать так, чтобы мужик в военной форме ему больше по ночам не являлся». Выслушав этот рассказ, женщина, оставленная без заработной платы, тоже стала молиться Иоанну Воину. Не прошло и месяца с тех пор, как она начала ежедневно читать акафист, звонит ее бывший начальник, кладет перед этой женщиной конверт с заработной платой и говорит: «Бери, ничего не спрашивай, и уходи». В конверте была зарплата за полгода, хотя другим людям этот человек платить отказывался…

Так помогает мученик Иоанн Воин. Будем обращаться к нему в трудных ситуациях.

Богу было угодно, чтобы о жизни Иоанна Воина не сохранилось подробностей. И скорее всего, сам Иоанн Воин, хотел бы, чтобы в день его памяти люди проявляли милосердие друг к другу, к тем, кто слабее, беднее, незащищеннее. Помощь ближнему освещает жизнь, делает ее осмысленной и цельной. Разочарование, уныние, пустота — уходят из жизни, когда человек начинает помогать тому, кто действительно нуждается в помощи.

Память мученика Иоанна Воина Православная церковь чтит 30 июля / 12 августа. В храме Иоанна Воина в деревне Околица Минского района в этот день отмечают престольный праздник.

В 2005 году в минском Свято-Елисаветинском женском монастыре создана Студия во имя святого Иоанна Воина. Руководит студией монахиня Иоанна (Орлова). Христиане всего мира смотрят фильмы, слушают аудиодиски, произведенные студией и черпают в них силу в борьбе с грехом, обретая надежду на то, что праведники будут помилованы.

Литература • Димитрий Ростовский. Жития Святых. М СПб. «Лествица» «Диоптра» 2000. • Евгений Поселянин. Избранные жития святых. М. «Артос-Медиа» 2010. • Блаженной памяти старец Паисий Святогорец. Слова. Том II. Духовное пробуждение. Суроти, Салоники: Монастырь святого апостола и евангелиста Иоанна Богослова, М: издательский дом «Святая гора», 2003

Также использовались материалы проповеди священника Свято-Троицкого Измайловского собора в Петербурге Константина Пархоменко.

Почему молитва святого Иоанна Воина помогает. Жизнеописание.

Жил Иоанн в IV веке и служил воином в войске византийского императора Юлиана-отступника, племянника Константина Великого, стараниями которого Римская империя стала христианским государством. Юлиан, выросший среди последователей Иисуса и воспитанный в христианских традициях, придя к власти, отрёкся от веры и сделался язычником. Начались гонения на христиан. Их мучили, бросали в темницы и убивали.

Святой Иоанн Воин испытал при жизни не только телесные мучения, но и нестерпимые душевные муки. Будучи истинным христианином, волею судьбы он участвовал в гонениях на православных. Он остался преданным Господу и помогал верующим. Предупреждал об опасности, спасал и укрывал гонимых, поддерживал брошенных в темницы.

Узнав это, император Юлиан приказал схватить воина и доставить в Константинополь, где он был брошен в темницу и подвергся жестоким пыткам. Его ждала казнь. Пытки были настолько тяжёлыми, что его стали посещать мысли об отказе от христианства. Он молился, прося Бога укрепить веру. Господь его услышал. Юлиан был убит, а Иоанн остался жить и помогать людям. Он и сейчас поддерживает их, отвечая на молитвы.

Текст молитвы Иоанну Воину

«О, великий заступник и угодник Христов Иоанн Воин! Помилуй раба твоего, сущего в бедах, и скорбях, и во всякой злой напасти, и сохрани от всякого зла, заступись за обиженного. Тебе на то дана такая благодать от Бога. Аминь».

Молитву необходимо произносить спокойно, вникая в смысл каждого слова, желательно предварительно сходить в церковь и заказать молебен святому мученику Иоанну Воину. Это увеличит действие произносимого прошения.

Произнесённые перед обращением к святому молитвы помогут настроиться на особую волну, способную донести до святого слова просьбы. Как сказано в Евангелие, молиться необходимо в уединённом месте, в тишине. Лучше всего это сделать в церкви, где особая атмосфера.

Родился же Святой еще в 1690 г. в семье благочестивых верующих людей. Само имя мученика в переводе означает Яхве то есть Бог, Божья благодать и именно его самопожертвование и милость ради нуждающихся в помощи людей сделали его имя наиболее из распространенным и излюбленным среди православного народа. А узнать же более подробно о том, как жил Иоанн Воин, в чем помогает молитва обращенная к нему, когда день празднования и многое другое вы сможете в этой статье.

Житие Иоанна Воина

Святой мученик проходил службу в войсках императора Юлиана Отступника в период с 361-363 г. По сравнению с другими воителями его целью было не только преследовать, но и убивать православных христиан. Однако гонителем он оставался лишь снаружи, а в действительности сам святой Иоанн Воин оказывал помощь, изгнанным православным предостерегая тех об грозящих им опасностях, а тех, кто был в плену он освобождал, а также способствовал их побегу.

Милосердие Чудотворца снисходило как верующим христианам, так и всем страждущим и нуждающимся в помощи, утешая тех, кто находится в скорби или имеет проблемы со здоровьем.

Но как только император узнал о действиях Святца, то тот час отправил его в темницу. После чего в 363 г. самого гонителя убили во время персидской войны, а воитель оказался на свободе, стал жить в чистоте и святости и посвятил всю свою жизнь ради блага ближних.

Скончался Чудотворец, будучи в преклонном возрасте, однако точная дата его кончины не известна, а само место захоронения спустя время стало забыто, но однажды Святец явился благочестивой христианке и указал, то место где он был погребен.

Мощи же воина были перенесены в Константинополь в храм апостола Иоанна Богослова, которые по воле Божьей были наделены благодатной силой способной исцелять. А чтение молебней обращенных к Чудотворцу помогут обрести не утешение не только людям, которых гложет обида, но и тем, кого поглотила скорбь за близким человеком.

В православных церквях этого Воителя свято почитают как великого защитника оберегающего и помогающего справиться с печалями и невзгодами.

Когда отмечают день памяти Святого

В православной церкви установлен день памяти Святца, который празднуют ежегодно 12 августа по новому стилю (30 июля по старому стилю).

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *