Данная статья содержит: молитва взыщи господи душу — информация взята со вcех уголков света, электронной сети и духовных людей.
Содержание
Взыщи, Господи, погибшую душу раба Твоего…
Молитва за умерших имеет двоякую цель: испросить у Бога милости усопшему и принести утешение живым. Церковь не возбраняет личной, домашней молитвы за близких, умерших некрещёными, но только домашней и только по благословению священника.
В основу молитвы за некрещёных положен случай, происшедший в Оптиной пустыни. У великого оптинского старца Леонида (в схиме Льва) был послушник, которого постигло страшное горе – умер отец, покончив жизнь самоубийством. Известно, что Церковь не поминает самоубийц. Этот грех являет собою полное отвержение надежды на милосердие Божие. Совершающий его как бы бросает в Лицо Божие дар – жизнь земную, полученную от Господа. Однако мы не знаем, какие внутренние побуждения толкнули человека на этот страшный шаг.
Церковь не отказывает в предании земле и поминовении самоубийцам, погибшим в помрачении ума, и всем психическим больным. Мы должны помнить, что Господь милосерднее нас, и он один знает, что происходило в душе погибшего.
Памятуя об этом, блаженный старец иеросхимонах оптинский Лев дал своему скорбящему ученику молитву, которой можно молиться о самоубийцах, некрещёных, иноверцах и о младенцах, убиенных во чреве матери.
Родственника моего (имя) взыщи, Господи, погибшую душу, если возможно – упокой. Неисповедимы судьбы Твои. Не приими сей молитвы моей во грех мне, но на всё да будет святая воля Твоя. Аминь.
Эту молитву нужно как можно чаще повторять во всяком месте, но только не в церкви. И следует как можно чаще подавать милостыню, но непременно с любовью к принимающему.
О самоубийстве. Молитвы.
Прошу Крестом, истинным Христом.
Из этого дома, от его порога,
Здесь не жить, не бывать,
Горю не стоять, крови не литься,
Слезам не катиться,
Несчастьям не копиться, людей не хоронить.
Все так тому и быть. Аминь.”
Вот молитва, которую следует читать о таких несчастных:
Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила; воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть: препрославленный Господь, славно бо прославися.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Всемилостивый Господи, помилуй мя по милости Твоей, пети Тебе начинающа и молитися о убившемся дерзко, да не в суд ми сие будет, ни в осуждение, Судие Праведнейший.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Да не будет молитва моя во грех, яко кроткий Давид глаголет: ниже во отягощение души самовольней смерти предавшемуся; но мученик мольбами оставление прегрешений наших даруй нам.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Богатую милость присно всем источая, Всеблагий Христе Боже, и ныне рабу Твоему (имя), нами Тебе молящемуся, помилование даруй и с преставльшимися во благочестии причти, аще и нечестиво скончался в неразумии.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Утвердивши колеблемый ум мой, Мати Божия, укрепи мя Божественными повеленьми Рождшагося из Твоего освященного чрева и упразднившего, Владычице, адово мрачное царство, со дерзновением неосужденно молитися об усопшем (имя).
На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя: возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче Тебе, Господи.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Твоея красоты сиянием озаритися усопшему благоволи, в вере с почившими, богатый в милости; Ты бо еси Бог наш Единый безгрешный и многомилостивый.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
На месте прохлаждения в вечнем покоище сподоби прияти и раба Твоего, малодушие жизнь свою пресекшаго: Ты бо еси Един Сильный и немощи наша на Ся восприявый, Господи Боже наш.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
В чертозе небеснем водворитися, Владыко, приими раба Твоего (имя рек), да не услышит он праведнаго Твоего гласа: «не вем тя”, аще и воистину повинен есть сему.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Умерщвленных нас воздвигла еси, Богородице, жизни нетленней Жизнодавца рождши; и раба Твоего (имя) возведи из ада преисподнейшаго, Сына Твоего о милости умоляющи.
Пою Тя, слухом бо. Господа услышах и ужасохся: до мене бо идеши, мене ища заблуждшаго. Тем многое Твое снизхождение, еже на мя, прославляю, Многомилостиве.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Во уповании на Тя, Боже, изнемогшего, и насилием вражиим одоленнаго, раба Твоего пощади, Спасе презирая, яко Благ, прегрешения его вольная и невольная.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Милосердия имый неизследимую бездну, Господи, бездну греховную раба Твоего покрый, Человеколюбче, – омыв Кровию Своею грех неведения и маловерия его.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Живыми господствуя и мертвыми владычествуя, помилуй и раба Твоего (имя), власть бо имаши всякую на небеси и на земли, Христе Боже, Отцу соседый и Духом вся очищаяй.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Исцелила еси, Богородительнице, Евино поползновение окаянное; Зиждителя бо родила еси, исправити могущаго тварь погибающую: Того моли и сего раба (имя) неключимаго, заповедь Божию преступившего, спасти по единой милости.
Света подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе иного Бога не знаем.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Умертвишася и во дно адово поползнувшагося возведи, Боже, преступление того заглаждая; на Кресте бо грехи наша пришел еси омыти честною Кровию Своею, Христе, Искупителю всяческих.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Спасти нас пришедый, Христе Боже, приими ныне и наша недостойная моления о рабе Твоем (имя), да муки вечныя избавиши, помилован будет с нами, Спасителю Преблагий.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Молим Тя, Слове Божий, аще и дерзновенно сие, прогнева бо Тя раб Твой (имя), обаче благодатию Твоею умоляем, не возгнушайся молитв наших и помилуй нас, вкупе вси бо повинны есмы пред Тобою, Всесвятый Владыко.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Под кровом Твоим, Мати Божия, спасаются вси надеющийся на Тя: Твоим заступлением защити и нас, и сподоби со дерзновением неосужденно молити Сына Твоего о живот свой скончавших безнадежно (имя).
В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Из земли создавши человека, Боже, и в землю ныне возвратишася, пощади, Господи, в неразумии сокрушившаго скудельный сосуд свой: можеши бо, Владыко Творче, и паки возставити его от истления.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Неизреченный и непостижимый, Господи, щедротами несказаннаго Человеколюбия Твоего помилуй живот свой скончавшаго, презирая согрешения его, яже в ведении и неведении содеянная.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Озаритися милостию Твоею сподоби, Владыко, вольне оставльшаго (имя) житие свое и к свету Твоему возведи, из тьмы несветимыя изымая, милосердия ради.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Избавительнице, усердно призывающим Тя, Пречистая Владычице, Сына Твоего умоли скончавшагося (имя) ущедрити: живота и смерти Владыку родила еси.
Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть; Христос же простре благочестивым отроком росу духовную: Сый благословен и препрославлен.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Во ад с душею, яко Бог, сошедый, и в рай разбойника с Собою введый, помяни и ныне раба Твоего (имя), преступлением многим Тя прогневавша, ныне же Тебе нами молящася бедне.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Един безгрешный, в мертвых волею вменился еси, да умерщвленных силою человекоубийцы воскресивши с Собою, от державы того исхити и раба Твоего, Всесильне.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Радость присносущную даровати нам Воскресением Своим изволивый, от мрачнаго горькаго царства изми раба Твоего (имя), да от муки вечныя свободившися, узрит себе одесную Тебе, Судие Многомилостивый.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Сияние славы Отчей, плотию от Тебе явившегося умоли, Пресвятая, из адовы мглы свободити непотребнаго раба Твоего (имя), той бо яко Матерь, Тебе нами просит.
Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: Благословите, вся дела Господня, Господа.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Смертное царство Своею смертию разоривый, Божественною же силою вход в вечный живот отверзый, не затвори благоутробия Твоего и рабу Твоему, аще и прегрешившему, обаче из ада ныне горце взывающа.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Красоты Твоея насладитися сподоби, студ греха безобразнаго очищая умершаго смертию поносной: Един бо еси, Владыко, греха свободен, крестною смертию за нас умертвился еси.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Исправити хотя падших в персть смертную, Сам смерти причастен явился еси, Безсмертный, от смертных удолий силою Твоею возведи раба Твоего (имя), лютою смертию поползнувшагося.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Велия воистину есть Рождества Твоего тайна, Богомати: Бога воплотившагося родила еси; Его же моли, яко Сына Твоего, спасти бедне скончавшагося (имя): имаши бо дерзновение к Рождшемуся от Тебя Благоутробному Спасу мира.
Яже прежде солнца Светильника Бога возсиявшаго, плотски к нам пришедшаго, из боку девичу неизреченно воплотившая, Благословенная, Всечистая, Тя, Богородице, величаем.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Имеяй власть живых и мертвых, пощади, Спасе, раба Твоего (имя), смертию горькою скончавшагося: Тебе бо от Отца Твоего дадеся живити и миловати, ихже хощеши, Сыне Божий.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Преславное множество святых Твоих, Христе, непрестанно молит Тя за грешныя рабы Твоя, да помилуеши ихже волиши милосердием Твоим и геенны вечныя избавиши.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Благости воистину пучина неизследимая, благодатию Твоею помилуй прогневавшаго Тя раба Твоего (имя), и нас молящихся.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Достойно Тя, Богородице, ублажающе, к Тебе, яко Матери нашей, притекаем надежно; сами себе и брата нашего (имя), малодушие скончавшагося, Тебе Заступнице и с Тобою Христу Богу предаем смиренно.
Молитвы о самоубийцах
На заседании Священного Синода от 27 июля было принято решение одобрить Чин молитвеннаго утешения сродников живот свой самовольне скончавшаго – частную молитву для родственников самоубийц.
Церковные каноны запрещают «приношение и молитву» за самоубийц (Тимофея 14), как сознательно отторгших себя от общения с Богом. Справедливость этого правила подтверждается духовным опытом подвижников, которые, дерзая молиться за самоубийц, испытывали непреодолимую тяжесть и бесовские искушения.
Указанное правило святого Тимофея Александрийского было направлено против отпадших членов Церкви. Однако в настоящее время большая часть покончивших с собой это люди крещеные, но не получившие ни церковного воспитания, ни церковного окормления. Они прерывают свою жизнь не вследствие сознательного противостояния Богу и Церкви, а будучи «вне ума», хотя это не зафиксировано медицинскими свидетельствами. Священнику, который не знал умершего в его жизни, невозможно решить, как относиться к такой смерти, а родственники и близкие самоубийцы, встречая отказ священника совершить отпевание, еще далее отходят от Церкви, не получая утешения.
В связи с этим Священный Синод Русской Православной Церкви благословляет, в целях духовного окормления паствы и единообразия пастырской практики предлагает, не совершая отпевания самоубийц и «приношения» о них, то есть поминовения в храме, преподавать близким и родственникам таких умерших следующие утешительные молитвы.
Кроме совершения предложенного чина родственники и близкие могут взять на себя, с благословения священника, келейное чтение молитвы преподобного старца Льва Оптинского. Более же всего таким умершим помогает раздача милостыни за них и благочестивая жизнь их родных и близких.
Благословен Бог наш:
Трисвятое по Отче наш:
Тропари: Помилуй нас, Господи помилуй нас, всякого бо ответа недоумеюще, сию Ти молитву яко Владыце, грешнии приносим, помилуй нас.
Слава: Господи, помилуй нас, на Тя бо уповахом; не прогневайся на ны зело, ниже помяни беззаконий наших, но призри и ныне яко благоутробен, и избави ны от враг наших; Ты бо еси Бог наш, и мы людие Твои, вси дела руку Твоею, и имя Твое призываем.
И ныне: Милосердия двери отверзи нам, благословенная Богородице, надеющиеся на Тя да на погибнем, но да избавимся Тобою от бед, Ты бо еси спасение рода христианского.
И абие антифон, глас 3:
Стих: Помилуй нас, Господи, помилуй нас, / яко помногу исполнихомся уничижения (Пс. 122:3).
Стих: Рече безумен в сердце своем: несть Бог (Пс. 52:1).
Отче Небесный, / Любвеобильне, Человеколюбче, / Милостив, милостив, милостив буди нам, / о, вся Объемлющий / и всех Приемлющий!
Владыко, Господи, Милостивый и Человеколюбивый, к Тебе взываем: согрешихом и беззаконновахом пред Тобою, преступихом спасительныя Твоя заповеди и любве евангельския отчаявшемуся брату нашему (отчаявшейся сестре нашей) не явихом. Но не яростию Твоею обличи ны, ниже гневом Твоим накажи ны, Человеколюбче Владыко, ослаби, исцели сердечную скорбь нашу, да победит множество щедрот Твоих грехов наших бездну, и Твоея безчисленныя благости пучина да покрыет горькое слез наших море.
Ей, Иисусе Сладчайший, еще молимтися, подаждь рабом Твоим, сродником живот свой самовольне скончавшаго, в скорби их утешение и на милость Твою твердое упование.
Яко Милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пресвятая Богородице спаси нас.
Именем Господним благослови, отче.
Обычный (малый) отпуст.
Взыщи, Господи, погибшую душу раба Твоего (имярек): аще возможно есть, помилуй. Неизследимы судьбы Твои. Не постави мне в грех молитвы сей моей, но да будет святая воля Твоя.
Самоубийца: грешник или жертва?
Поскольку вы здесь…
… у нас есть небольшая просьба. Все больше людей читают портал «Православие и мир”, но средств для работы редакции очень мало. В отличие от многих СМИ, мы не делаем платную подписку. Мы убеждены в том, что проповедовать Христа за деньги нельзя.
Но. Правмир — это ежедневные статьи, собственная новостная служба, это еженедельная стенгазета для храмов, это лекторий, собственные фото и видео, это редакторы, корректоры, хостинг и серверы, это ЧЕТЫРЕ издания Pravmir.ru, Neinvalid.ru, Matrony.ru, Pravmir.com. Так что вы можете понять, почему мы просим вашей помощи.
Например, 50 рублей в месяц – это много или мало? Чашка кофе? Для семейного бюджета – немного. Для Правмира – много.
Если каждый, кто читает Правмир, подпишется на 50 руб. в месяц, то сделает огромный вклад в возможность нести слово о Христе, о православии, о смысле и жизни, о семье и обществе.
Понтифику не нравится нынешний перевод
Божественная Литургия пройдет 1 октября в Храме Христа Спасителя
Он смог остановить поток машин и отговорил мужчину прыгать с моста
Лицензия Минпечати Эл № ФС77-44847
может не совпадать с позицией редакции.
(книгах, прессе) возможна только с письменного
Молитва взыщи господи душу
и насильственной смерти
иже глаголется келейно
В 1925 году на Сергиевском Подворье в Париже – Рю де Крим, 93 – покончил с собой выстрелом один солдат. Он, несомненно, был нездоров умом.
У нас его отпевали.
Но, смущенный смертью его на нашей земле, я обратился через одно лицо к преподобному о.Нектарию Оптинскому с вопросом: что нам делать? Он ответил, чтобы я нашел еще двух человек, которые бы согласились в течение 40 дней читать за него заупокойный канон, а затем предать его в волю Божию.
Разумеется, канон читать нужно было дома, а не за богослужением в храме. Так мы трое тогда и сделали…
После ко мне обращались и другие по этому вопросу; а недавно просили даже отпевать самоубийцу женщину. Я отказывался, – согласно канонам – правило Тимофея Александрийского – и по внутреннему противлению души моей; но помня наставление о.Нектария, а также и указание митрополита Новгородского и Петроградского Григория, что можно молиться о самоубийцах в домашней молитве, но и тогда – с предварительною молитвою о помиловании нас молящихся, да не прогневаем Господа, – я обратился в каноник – «можно и во всякую субботу в октоихе найти заупокойные каноны”; но написанный там канон совершенно непригоден был для молитвы о самоубийцах, ибо там говорилось о скончавшихся «благочестно”, «в вере”, «в упокоении” и прочее, – все это не подходило к вольным, «не в сумасшествии”, самоубийцам. Поэтому нужно было целиком почти переделать все тропари.
Может, кому-либо пригодится.
А меня да помилует Господь за дерзновение такое.
Многогрешный митрополит Вениамин
Самоубийство – лишение себя тем или иным способом жизни. Преступность этого греха состоит в том, что самоубийца возмущается против творческого и промыслительного порядка божественного и своего назначения, произвольно прекращает жизнь, которая принадлежит не ему только, но и Богу (а также и ближним), и которая дарована ему для нравственного преуспеяния, а не для злоупотребления ею, – отрекается от всех лежащих на нем обязанностей и является в загробный мир непризванным.
О принадлежности нашей жизни Богу говорит апостол Павел: «никтоже нас себе живет и никтоже себе умирает. Аще бо живем, аще умираем, Господни есмы” (Рим.14, 7,8).
Самоубийца попирает и естественный закон, так как, по этому закону, «никтоже когда свою плоть возненавиде, но питает и греет ю” (Еф. 5, 23).
Указывают на мужество, проявляемое самоубийцей в своем действии: не каждый, говорят, решится на такой смелый поступок. И на этом основании у язычников самоубийство даже восхвалялось, как героизм. Но с христианской точки зрения самоубийца есть не герой, а трус, так как он не в состоянии снести тех неприятностей и несчастий (например, потерю любимого человека или имущества, неизлечимой болезни, заслуженного или незаслуженного стыда и т.п.), из-за которых обыкновенно решаются на самоубийство. Вообще, самоубийца обнаруживает сильную привязанность к земным благам и земному счастию, коль скоро в несчастии отказывается жить. А еще большее неразумие обнаруживает он, коль скоро во избежание временного бедствия подвергает себя вечному бедствию. В наше время многие склонны объяснять каждое самоубийство временным помешательством. Но это объяснение далеко не верно.
за усопших от несчастной и насильственной смерти
Оптинский старец иеромонах Леонид, в схиме Лев
Взыщи, Господи, погибшую душу (имя рек), аще возможно есть помилуй!
Неизследимы судьбы Твои. Не постави во грех сей молитвы моей. Да будет святая воля Твоя!
О САМОВОЛЬНЕ ЖИВОТ СВОЙ СКОНЧАВШИХ,
иже глаголется келейно
ИРМОС: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила; воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть: препрославленный Господь, славно бо прославися.
Упокой, Господа, душу усотпаго раба Твоего.
Всемилостивый Господи, помилуй мя по милости Твоей, лети Тебе начинающа и молитися о убившемся дерзко, да не в суд ми сие будет, ни в осуждение, Судие Праведнейший.
Упокой, Господа, душу усопшаго раба Твоего.
Да не будет молитва моя во грех, яко кроткий Давид глаголет: ниже во отягощение души самовольней смерти предавшемуся; но мученик мольбами оставление прегрешений наших даруй нам.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Богатую милость присно всем источая, Всеблагий Христе Боже, и ныне рабу Твоему (имя рек), нами Тебе молящемуся, помилование даруй и с преставльшимися во благочестии причти, аще и нечестиво скончался в неразумии.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Утвердивши колеблемый ум мой, Мати Божия, укрепи мя Божественными повеленьми Рождшагося из Твоего освященного чрева и упразднившего, Владычице, адово мрачное царство, со дерзновением неосужденно молитися об усопшем (имя рек).
ИРМОС: На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя: возвесели бо ся дух мой, внегда пети:
несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче Тебе, Господи.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего. Твоея красоты сиянием озаритися усопшему благоволи, в вере с почившими, богатый в милости; Ты бо еси Бог наш Единый безгрешный и многомилостивый.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
На месте прохлаждения в вечнем покоище сподоби прияти и раба Твоего, малодушие жизнь свою пресекшаго: Ты бо еси Един Сильный и немощи наша на Ся восприявый, Господи Боже наш.
Слава Отцу и Сыну в Святому Духу.
В чертозе небеснем водворитися, Владыко, приими раба Твоего (имя рек), да не услышит он праведнаго Твоего гласа: «не вем тя”, аще и воистину повинен есть сему.
И ныне я присно я во веки веков. Аминь.
Умерщвленных нас воздвигла еси, Богородице, жизни нетленней Жизнодавца рождши; и раба Твоего (имя рек) возведи из ада пренсподнейшаго, Твоего о милости умоляющи.
ИРМОС: Пою Тя, слухом бо. Господа услышах и ужасохся: до мене бо идеши, мене ища заблуждшаго. Тем многое Твое снизхождение, еже на мя, прославляю, Миогомилоетнве.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Во уповании на Тя, Боже, изнемогшего, и насилием вражиим одоленнаго, раба Твоего пощади, Спасе презирая, яко Благ, прегрешения его вольйая и невольная.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Милосердия имый неизследимую бездну, Господи, бездну греховную раба Твоего покрый, Человеколюбие, – омыв Кровию Своею грех неведения и маловерия его.
Слава Отцу я Сыну в Свитому Духу.
Живыми господствуя и мертвыми владычествуя, помилуй и раба Твоего (имя рек), власть бо имаши всякую на небеси
и на земли, Христе Боже, Отцу соседый и Духом вся очищаяй.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Исцеляла еси, Богородительнице, Евино поползновение окаянное; Зиждителя бо родила еси, иеправити могущаго тварь погибающую: Того моли и сего раба (имя рек) неключимаго, заповедь Божию преступившего, спасти по единой милости.
ИРМОС: Света подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе иного Бога не знаем.
Упокой, Господи, душу усояшаго раба Твоего.
Умертвишася и во дно адово поползнувшагося возведи, Боже, преступление того заглаждая; на Кресте бо грехи наша пришел еси омыти честною Кровню Своею, Христе, Искупителю всяческих.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Спасти нас пришедый, Христе Боже, приими ныне и наша недостойная моления о рабе Твоем (имя рек), да муки вечныя избавиши, помилован будет с нами, Спасителю Преблагий.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Молим Тя, Слове Божий, аще и дерзновенно сие, прогнева бо Тя раб Твой (имя рек), обаче благодатию Твоею умоляем, не возгнушайся молитв наших и помилуй нас, вкупе вси бо повинны есмы пред Тобою, Всесвятый Владыко.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Под кровом Твоим, Мати Божия, спасаются вси надеющийся на Тя: Твоим заступлением защити и нас, и сподоби со дерзновением неосужденно молити Сына Твоего о живот свой скончавших безнадежно (имя рек).
ИРМОС: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Из земли создавши человека, Боже, и в землю ныне возвратишася, пощади, Господи, в неразумии сокрушившаго скудельный сосуд свой: можеши бо, Владыко Творче, и паки возставити его от нетления.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Неизреченный и непостижимый, Господи, щедротами несказаннаго Человеколюбия Твоего помилуй живот свой скончавшаго, презирая согрешения его, яже в ведении и неведении содеянная.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Озаритися милостию Твоею сподоби, Владыко, вольне оставльшаго (имя рек) житие свое и к свету Твоему возведи, из тьмы несветимыя изымая, милосердия ради.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Избавительнице, усердно призывающим Тя, Пречистая Владычице, Сына Твоего умоли скончавшагося (имя рек) ущедрити: живота и смерти Владыку родила еси.
ИРМОС: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть; Христос же простре благочестивым отроком росу духовную: Сый благословен и препрославлен.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Во ад с душею, яко Бог, сошедый, и в рай разбойника с Собою введый, помяни и ныне раба Твоего (имя рек), преступлением многим Тя прогневавша, ныне же Тебе нами молящася бедне.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Един безгрешный, в мертвых волею вменился еси, да умерщвленных силою человекоубийцы воскресивши с Собою, от державы того исхити и раба Твоего, Всесильне.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Радость присносущную даровати нам Воскресением Своим изволивый, от мрачнаго горькаго царства изми раба Твоего (имя рек), да от муки вечныя свобод ившися, узрит себе одесную Тебе, Судие Многомилостивый.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Сияние славы Отчей, плотию от Тебе явившегося умоли, Пресвятая, из адовы мглы свободити непотребнаго раба Твоего (имя рек), той бо яко Матерь, Тебе нами просит.
ИРМОС: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: Благословите, вся дела Господня, Господа.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Смертное царство Своею смертию разоривый, Божественною же силою вход в вечный живот отверзый, не затвори благоутробия Твоего и рабу Твоему, аще и прегрешившему, обаче из ада ныне горце взывающа.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Красоты Твоея насладитися сподоби, студ греха безобразнаго очищая умершаго смертию поносной: Един бо еси, Владыко, греха свободен, крестною смертию за нас умертвился еси.
Слава Отцу и Сыну в Святому Духу.
Исправити хотя падших в персть смертную, Сам смерти причастен явился еси, Безсмертный, от смертных удолий силою Твоею возведи раба Твоего (имя рек), лютою смертию поползнувшагося.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Велия воистину есть Рождества Твоего тайна, Богомати: Бога воплотившагося родила еси; Его же моли, яко Сына Твоего, спасти бедне скончавшагося (имя рек): имаши бо дерзновение к Рождшемуся от Тебя Благоутробному Спасу мира.
ИРМОС: Яже прежде солнца Светильника Бога возсиявшаго, плотски к нам пришедшаго, из боку девичу неизреченно воплотившая, Благословенная, Всечистая, Тя, Богородице, величаем.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Имеяй власть живых и мертвых, пощади, Спасе, раба Твоего (имя рек), смертию горькою скончавшагося: Тебе бо от
Отца Твоего дадеся живити и миловати, ихже хощеши, Сыне Божий.
Упокой, Господи, душу усопшаго раба Твоего.
Преславное множество святых Твоих, Христе, непрестанно молит Тя за грешныя рабы Твоя, да помилуеши ихже волиши милосердием Твоим и геенны вечныя избавиши.
Слава Отцу и Сыну н Святому Духу.
Благости воистину пучина неизследимая, благодатию Твоею помилуй прогневавшаго Тя раба Твоего (имя рек), и нас молящихся.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Достойно Тя, Богородице, ублажающе, к Тебе, яко Матери нашей, притекаем надежно; сами себе и брата нашего (имя рек), малодушие скончавшагося, Тебе Заступнице и с Тобою Христу Богу предаем смиренно.
Не всем умершим бывают полезны молитвы за них живущих на земле, и не за всех можно молиться. Тот, кто отвергается здесь Святой Церкви, тот лишает себя и в будущей жизни ея ходатайства и молитвы. Другие грешники отсекаются от тела Церкви Христовой невидимым судом Божиим, когда грехи и страсти всецело овладевают или подавляют в них всякое добро. Такие грешники неспособны бывают воспринимать постороннюю добрую помощь или воспользоваться ею для своего блага и спасения.
Очевидно, если в таком ужасном и безнадеждном состоянии грешник умирает внезапно и без покаяния, то и Церковь ничем не может помочь ему и запрещает за него молиться.
Сюда относятся все умершие нераскаянные грешники, умершие без покаяния и отказавшиеся от него. Так же самоубийцы, насильственным образом прекратившие жизнь, совсем отчаявшиеся. Молитва за тех и других была бы напрасна и излишня. Она даже оскорбляет Бога. К ним могут относиться слова, которые некогда сказал Бог пророку Иеремии о евреях, которым определил наказание: «Не молись о людях сих, и не проси, еже помилованым быти им” (Иеремия 7,16. Читай всю главу о причинах).
Егоже краегранесие прочтеши, егда кондаки и икосы отдельно сочтеши
Предназначен для келейного чтения
Находится на рассмотрении в Комиссии по акафистам
при Издательском Совете Русской Православной Церкви
Преподобный Лев Оптинский
Кондак 1
И
збранному начальнику преподобных отцев, богомудрому Льву Оптинскому, старчество в Оптиной пустыне насадившему и диавола всеконечне победившему, похвальная принесем пение, ты же от бед избави нас, отче преподобне, любовию тебе зовущих:
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Икос 1
С преподобным преподобен будеши и со избранным избран явишися, сие помыслив, отче Льве, мира отреклся еси и обручился иноческому званию. Таковое произволение твое похваляюще сице тебе вопием:
Радуйся, Христов последователю избранный.
Радуйся, вечери таинственныя рачителю.
Радуйся, елей уготовивый изрядным доброделанием.
Радуйся, светильник душевный возжег боголюбием.
Радуйся, яко в брачную ризу облеклся еси смирением.
Радуйся, яко рубища страстей совлеклся еси послушанием.
Радуйся, яко мирскую возненавидел еси суету безплодную.
Радуйся, яко иноческую возлюбил еси тишину многоплодную.
Радуйся, яко Ангельскаго делания явился еси причастник.
Радуйся, яко Апостольскаго предания явился еси хранителю.
Радуйся, на Браке Агнчем вкусивый трапезу сладчайшую.
Радуйся, вином умиления напоивый душу безстрастную.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Кондак 2
На Бога всю надежду возложив и крест твой взем, отче Льве, житие сопротивобесовское дерзнул еси проходити преподобне, мужеством души твоея сластей страстныя волны усмирил еси, Христу молитвенно поя: Аллилуия.
Икос 2
Терпением облеклся еси, богомудре отче, иноческое житие яко ангельский чин восприял еси, труды и болезни, тяготы и беды легце понесл еси окрыляем послушанием, сего ради зовем ти:
Радуйся, монашескаго любомудрия присносветлый светильниче.
Радуйся, безмолвническаго жития истовый любителю.
Радуйся, светлая свеще молитв неусыпаемых.
Радуйся, лампадо неугасимая бдений непрестанных.
Радуйся, яко огнь ко огню прилагал еси рачение.
Радуйся, яко неослабно восходил еси по лествице духовнаго восхождения.
Радуйся, постничества постоянное желание.
Радуйся, трудолюбия твердое понуждение.
Радуйся, псалмопения всегдашнее любление.
Радуйся, ума непрестанное хранение.
Радуйся, яко на высоту столпа возшел еси самоотвержения.
Радуйся, яко во глубину снизшел еси самоукорения.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Кондак 3
Огнедохновенное евангельское слово слышал еси отче, яко ученик в меру учителя приходит, потщался еси взыскати учителя молитвы умныя, да к совершенному единению с Богом приведет тя, и обрет Феодора яко дар Божий, благодарне возопил еси Богу: Аллилуия.
Икос 3
Адаманта крепчайшее житие Феодора, бысть тебе, отче Льве, яко обретение сокровища многоценнаго, емуже последуя житию и учению душу снабдил еси дарами благодати многоцелебныя. Сего ради целиши и богатиши вопиющия тебе таковая:
Радуйся, богатство тленное ни во что же вменивый.
Радуйся, сокровище непреходящее на небеси стяжавый.
Радуйся, златоукрашенная двере таин церковных.
Радуйся, златокованный ключу таинств духовных.
Радуйся, отверзаяй вход молитве умней.
Радуйся, затворяяй вход страстем безумным.
Радуйся, учениче благий и верный.
Радуйся, хранителю Паисьевых учений.
Радуйся, благоумиленное к молитве прилежание.
Радуйся, благодерзновенное страстей умерщвление.
Радуйся, светоче добродетелей Божественных.
Радуйся, источниче даров духовных.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Кондак 4
Ко источнику притекл еси Божественных писаний, яко елень жаждущий, и струями святоотеческих учений напоил еси душу твою, богомудре Льве. Сего ради жажду утолил еси многих людей, приходящих к тебе, в благодарности зовущих Богу, Аллилуия.
Икос 4
Разумно вшел еси в пристанище безмолвия яко в Божественное покоище, идеже со блаженным Феодором яко земный ангел непрестанно беседовал еси ко Христу. Мы же зряще тя яко небеснаго человека, приносим тебе похвалу сию:
Радуйся, горлице пустыннолюбивая, Христа взыскующая.
Радуйся, птенче орлиный, обновивый юность твою.
Радуйся, Богозвонкую возлюбивый тишину Ангельскую.
Радуйся, злошумнаго удаливыйся мятежа страстей.
Радуйся, яко Херувим носил еси Бога, в тебе почивающаго.
Радуйся, яко Серафим зрел еси тайны, в сердце твоем являющияся.
Радуйся, яко Солнце возшел еси, в пустыне изсушаяй корения страстей.
Радуйся, всенощными бдении твоими яко полная луна разторгл еси тьму вражиих сетей.
Радуйся, безмолвия столпе непоколебимый.
Радуйся, подвижничества основание неиспровержимое.
Радуйся, постничества похвало изрядная.
Радуйся, пустынножительства тишино домовитая.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Кондак 5
Остров Валаам яко пристанище от мирския молвы избрал еси, отче, воньже вселился еси со блаженным Феодором, идеже куплю духовную деяв, златом смиренномудрия многих богатя. Темже обнищавшия ны смирением ко острову покаяния приведи твоими молитвами, Богу вопити: Аллилуия.
Икос 5
Целомудрием украсился еси отче Льве, яко препоясан был еси подвижничеством, в схиму же великую яко в ангелоподобную силу облеклся еси, Ангельския обвеселяя чины. Сего ради монашества красота на тебе изобразися, мы же тя яко наставника иноческих чинов похваляем сице:
Радуйся, куколем незлобия покрывыйся.
Радуйся, в мантию любомудрия облекийся.
Радуйся, параман на себе возложив терпения.
Радуйся, препоясавыйся поясом сугубого рачения.
Радуйся, сандалии обувый благовествования миру.
Радуйся, щитом послушания стрелы вражия отразивый.
Радуйся, мечем молитвенным полчища демонския сокрушивый.
Радуйся, богодарованное разсуждение яко свещу неугасимую вжегл еси.
Радуйся, яко на крест сугубым отречением от мира возшел еси.
Радуйся, яко в нищете духовной пожил еси.
Радуйся, богатство нестяжания.
Радуйся, мира попрание.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Кондак 6
Монахов наставника и мирян утешителя, яви тя Бог в стране Россистей, отче преподобне Льве, и страждущим целителя и бесов прогонителя и от всяких зол избавителя людей к тебе с верою притекающих и поющих Богу: Аллилуия.
Икос 6
Егда в Оптину Пустынь пришел еси отче Льве, якоже в вертоград богонасажденный, тогда яко делатель премудрый водрузил еси столп старческаго окормления и молитвенную ограду и точило
смирения по евангельскому слову, сего ради пустынь процвете хвалами тебе славословящи:
Радуйся, Моисею и Антонию сподвижниче богодарованный.
Радуйся, Филарету иерарху друже и наставниче избранный.
Радуйся, Макарию смиренномудрому вождю боговдохновенный.
Радуйся, Исаакию препростому пророче богооткровенный.
Радуйся, Феодора блаженного учениче благопослушный.
Радуйся, Паисиева любомудрия лиро вдохновенная.
Радуйся, отеческих изречений книго одушевленная.
Радуйся, Амвросия благословеннаго из полы в полу Макарию предавый.
Радуйся, святоотеческими наставленьми его яко отец чадолюбивый наказавый.
Радуйся, святителя Игнатия богомудрый воспитателю.
Радуйся, в новоначалии его уроков смирения подателю.
Радуйся, многия чада твоя к Богу приведый.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Кондак 7
Поселился еси в пчельнице скита яко пчела люботрудная, нектар подвижнических трудов твоих в делех и чудесех являя и поучении своими чада твоя питая, любовию вопиющия Богу: Аллилуия.
Икос 7
Мед умнаго делания в сердце твоем собрал еси богомудре отче, яко Иисусово сладкое имя бысть тебе утешения источник, имже горечь страстей на сладость добродетелей преложил еси, понуждением духовным. Сего ради сладкия соты похвалы тебе приносим:
Радуйся, Ангелом сладкое пение.
Радуйся, демоном горькое воспоминание.
Радуйся, цветниче целомудрия духовнаго.
Радуйся, Раю молитвословия церковнаго.
Радуйся, умныя молитвы делателю боговдохновенный.
Радуйся, сердечнаго умиления носителю всеблагоговейный.
Радуйся, яко слезныя струи источил еси всецелебныя.
Радуйся, яко благодатию просветил еси души вожделение.
Радуйся, непрестанное памятование о Бозе.
Радуйся, пламенеющая любы в Дусе.
Радуйся, медоточная словеса источаяй
Радуйся, сладкозрение чадом твоим.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Кондак 8
Оптинскому старчеству явился еси яко благомасленный кореню, елеем намащая учений твоя ученики и от лампады присногорящия помазанием целя недужныя, в радости поющия благодарно Богу: Аллилуия.
Икос 8
Слава подвигов твоих промчася по лицу земли российския и заря чудес твоих облиста концы ея, сего ради притекаху целитися к тебе бесныя и недужныя, вопиюще тебе сия:
Радуйся, недугов избавление.
Радуйся, грехов разрешение.
Радуйся, врачевание болезней неудобоисцелимых.
Радуйся, освобождение от вериг неудобоносных.
Радуйся, быстрое пременение скорби на радость.
Радуйся, скорое исцеление раковыя язвы.
Радуйся, одержимых от бесов избавляяй.
Радуйся, отчаянным отраду подаваяй.
Радуйся, безнадежным веру возращаяй.
Радуйся, елеем от лампады исцеляяй.
Радуйся, яко тобою здравие получаем.
Радуйся, яко тобою уныние побеждаем.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Кондак 9
Ходяй яко лев диавол и рыкаяй кого поглотити, яко виде тя отче Льве, облеченнаго благодатию Пресвятаго Духа, ужасеся и трепетен бысть и яко пес худый от стада твоего отбеже, силою гонимый твоего к Богу дерзновения, имже взывал еси: Аллилуия.
Икос 9
Лукавый совет сотвори демон и гонения на тя воздвиже отче Льве, ты же беды добльственне вся претерпел еси, глаголя: «Аще в ссылку пойду, аще во огнь, аз буду тойже Леонид, присно величаяй Бога». Мы же мужеству твоему дивящеся сице вопием:
Радуйся, несокрушимый адаманте.
Радуйся, небоявленный столпе.
Радуйся, горо несекомая скорбями.
Радуйся, высото неземныя радости.
Радуйся, правды ради гонимый без правды.
Радуйся, лжесвидетели оклеветанный.
Радуйся, кленущия тя благословляяй.
Радуйся, обидящим тя благотворяй.
Радуйся, незлобием твоим Христу подражаяй.
Радуйся, злобных демонов в бездну ввергаяй.
Радуйся, смиренный лев – от Феодора нареченный.
Радуйся, блаженства гонимых за Бога причастниче.
Радуйся, Вышняго Иерусалима достойный наследниче.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Кондак 10
Верен Богу пребыл еси отче Льве даже до смерти, отеческия заветы со опаством храня, аще и оклеветан был еси яко неверен, но чистым исповедание твое православным показа. Сего ради яко избранный сосуд Церкве Русския явился еси и гусль Богу поющая присно: Аллилуия.
Икос 10
Ангелоподобное житие твое, отче Льве, вписа тя в небожители и богодарованное разсуждение твое над многими людьми постави тя в руководителя. Сего ради от многих бед и заблуждений избавил еси паству твою, любовию тебе поющую:
Радуйся, пастырю наш добрый.
Радуйся, словесных питателю овец.
Радуйся, неудоборешимых вопросов разъяснение.
Радуйся, неудободержимых страстей усмирение.
Радуйся, яко прелести путы яко паучину растерзал еси.
Радуйся, яко разума духовнаго стези сказал еси.
Радуйся, смиренномудрый врагов примирителю.
Радуйся, заматоревшия гордыни искоренителю.
Радуйся, забытых грехов обнаружение.
Радуйся, сокрытых талантов явление.
Радуйся, яко тобою исцеляются язвы неисцельныя.
Радуйся, яко тобою изсушаются слез источницы.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Кондак 11
Ароматами молитвы твоея умно-сердечныя облаговони чада твоя, тебе поющия, и вложи в наша сердца молитву богодарованную, да славим Господа Иисуса Христа, непрестанно вопиюще: Аллилуия.
Икос 11
Возжегл еси в души твоей светильник молитвы умныя, от неяже вся благая приял еси, яко делатель был еси смиренномудрый. Темже настави и нас на стезю сию тесную обаче благодати исполненную, вопиющих тебе сия:
Радуйся, делателю непрелестный.
Радуйся, подвижниче неленостный.
Радуйся, светлая стезе умнаго делания.
Радуйся, сладкая струе сердечнаго умиления.
Радуйся, столпе, восходяй терпением к небу.
Радуйся, жезле, поражаяй демонов в бездне.
Радуйся, чистаго сердца обителище.
Радуйся, благия совести покоище.
Радуйся, Божественнаго света таиниче.
Радуйся, прелестныя тьмы прогонителю.
Радуйся, зрительныя молитвы достижение.
Радуйся, слепотствующих сердец просвещение.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Кондак 12
Лучами славы твоея облистай, отче Льве, поющих твоя добропобедныя подвиги, яже в теле на земли соверши, нам же оземленившим свой ум житейским попечением подаждь разум духовный Богу непрестанно пети: Аллилуия.
Икос 12
Ангелолепно скончал еси путь земный, отче Льве, и в райския кущи преселился еси приснославне, на земли оставль якоже другий рай оптинский скит, трудами возделанный твоих подвигов, в немже плоды духовныя вкушающе, ныне вопием ти:
Радуйся, древо плодоносящее вожделенное безстрастие.
Радуйся, ниво гобзующая множество спасающихся.
Радуйся, кедре в егоже ветвех укрышася небеснии орлы.
Радуйся, кипарисе благоухаяй постничества ароматы.
Радуйся, лозо точащая вино умиления.
Радуйся, грозде исполненный Божественнаго утешения.
Радуйся, крине Ангельскаго целомудрия.
Радуйся, медоточивый языче отеческих изречений.
Радуйся, мировонная устне исполнь утешения.
Радуйся, миротворче предивный сердец непокоривых.
Радуйся, яко тобою сладости духовныя наслаждаемся.
Радуйся, яко тобою горечи страстей избавляемся.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Кондак 13
О богомудре отче Льве! старчества Оптинскаго боговдохновенный вождю, избави нас тя воспевающих от плена греховнаго, даждь нам незаблудный путь, ведущий внутрь сердца, идеже есть Царствие Божие, да вшедше в оное, непрестанно поем Богу: Аллилуия. (трижды)
С преподобным преподобен будеши и со избранным избран явишися. Сие помыслив, отче Льве, мира отреклся еси и обручился иноческому званию, таковое произволение твое похваляюще сице тебе вопием:
Радуйся, Христов последователю избранный.
Радуйся, вечери таинственныя рачителю.
Радуйся, елей уготовивый изрядным доброделанием.
Радуйся, светильник душевный возжег боголюбием.
Радуйся, яко в брачную ризу облеклся еси смирением.
Радуйся, яко рубища страстей совлеклся еси послушанием.
Радуйся, яко мирскую возненавидел еси суету безплодную.
Радуйся, яко иноческую возлюбил еси тишину многоплодную.
Радуйся, яко Ангельскаго делания явился еси причастник.
Радуйся, яко Апостольскаго предания явился еси хранителю.
Радуйся, на Браке Агнчем вкусивый трапезу сладчайшую.
Радуйся, вином умиления напоивый душу безстрастную.
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Избранному начальнику преподобных отцев, богомудрому Льву Оптинскому, старчество в Оптиной пустыне насадившему и диавола всеконечне победившему, похвальная принесем пение, ты же от бед избави нас, отче преподобне, любовию тебе зовущих:
Радуйся, отче Льве, старчества оптинскаго главизно.
Молитва
О Пречестная богомудрая главо и собора Старцев Оптинских изрядное и перволепное украшение, богопросвещенне отче Льве! Тебе, яко чада отцу, дерзаем приносити сие акафистное пение, ты же не пренебрези малаго сего приношения, яко паче должни мы не токмо пении, но делы тя почествити. Ты бо оставил еси нам богатство твоего жития богоугоднаго, в немже яко в зерцале зрится образ богошественных отцев в подвизе Богу угодивших. Аще и немощны есть мы тебе подражати, но желанием лучшаго от тебе неотступаем и под крила молитв твоих прибегаем и яко неключимии тебе вопием: изгони от нас всякое нерадение, искорени злыя страсти в сердцах наших гнездящияся, прожени бесов на ны непрестанно воюющих, даждь помощь благодатную, яко силен есть и еще при жизни твоей бесов прогонял еси и целил еси всякую болезнь и немощь таящуюся. Сице и в преднее время посещай ны духом твоим и жезлом пастырския молитвы твоея порази волков мысленных стадо твое ищущих расхитити. Нас же яко пастырь добрый, присно зови свирелию поучений твоих в Царствие Божие идеже с тобою по преставлении нашем вкупе да обрящемся, прославляя Отца и Сына и Святаго Духа в безконечныя веки. Аминь.
На заседании Священного Синода от 27 июля было принято решение одобрить Чин молитвеннаго утешения сродников живот свой самовольне скончавшаго — частную молитву для родственников самоубийц.
Источник: Патриархия.ru
Предисловие
Церковные каноны запрещают «приношение и молитву» за самоубийц (Тимофея 14), как сознательно отторгших себя от общения с Богом. Справедливость этого правила подтверждается духовным опытом подвижников, которые, дерзая молиться за самоубийц, испытывали непреодолимую тяжесть и бесовские искушения.
Указанное правило святого Тимофея Александрийского было направлено против отпадших членов Церкви. Однако в настоящее время большая часть покончивших с собой это люди крещеные, но не получившие ни церковного воспитания, ни церковного окормления. Они прерывают свою жизнь не вследствие сознательного противостояния Богу и Церкви, а будучи «вне ума», хотя это не зафиксировано медицинскими свидетельствами. Священнику, который не знал умершего в его жизни, невозможно решить, как относиться к такой смерти, а родственники и близкие самоубийцы, встречая отказ священника совершить отпевание, еще далее отходят от Церкви, не получая утешения.
В связи с этим Священный Синод Русской Православной Церкви благословляет, в целях духовного окормления паствы и единообразия пастырской практики предлагает, не совершая отпевания самоубийц и «приношения» о них, то есть поминовения в храме, преподавать близким и родственникам таких умерших следующие утешительные молитвы.
Кроме совершения предложенного чина родственники и близкие могут взять на себя, с благословения священника, келейное чтение молитвы преподобного старца Льва Оптинского. Более же всего таким умершим помогает раздача милостыни за них и благочестивая жизнь их родных и близких.
Чин молитвеннаго утешения сродников живот свой самовольне скончавшаго
Благословен Бог наш:
Трисвятое по Отче наш:
Тропари: Помилуй нас, Господи помилуй нас, всякого бо ответа недоумеюще, сию Ти молитву яко Владыце, грешнии приносим, помилуй нас.
Слава: Господи, помилуй нас, на Тя бо уповахом; не прогневайся на ны зело, ниже помяни беззаконий наших, но призри и ныне яко благоутробен, и избави ны от враг наших; Ты бо еси Бог наш, и мы людие Твои, вси дела руку Твоею, и имя Твое призываем.
И ныне: Милосердия двери отверзи нам, благословенная Богородице, надеющиеся на Тя да на погибнем, но да избавимся Тобою от бед, Ты бо еси спасение рода христианского.
Псалом 50-й.
И абие антифон, глас 3:
Стих: Помилуй нас, Господи, помилуй нас, / яко помногу исполнихомся уничижения (Пс. 122:3).
Стих: Рече безумен в сердце своем: несть Бог (Пс. 52:1).
Отче Небесный, / Любвеобильне, Человеколюбче, / Милостив, милостив, милостив буди нам, / о, вся Объемлющий / и всех Приемлющий!
Слава:
И ныне:
Господу помолимся.
Господи, помилуй.
Владыко, Господи, Милостивый и Человеколюбивый, к Тебе взываем: согрешихом и беззаконновахом пред Тобою, преступихом спасительныя Твоя заповеди и любве евангельския отчаявшемуся брату нашему (отчаявшейся сестре нашей) не явихом. Но не яростию Твоею обличи ны, ниже гневом Твоим накажи ны, Человеколюбче Владыко, ослаби, исцели сердечную скорбь нашу, да победит множество щедрот Твоих грехов наших бездну, и Твоея безчисленныя благости пучина да покрыет горькое слез наших море.
Ей, Иисусе Сладчайший, еще молимтися, подаждь рабом Твоим, сродником живот свой самовольне скончавшаго, в скорби их утешение и на милость Твою твердое упование.
Яко Милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Премудрость.
Пресвятая Богородице спаси нас.
Честнейшую Херувим:
Именем Господним благослови, отче.
Обычный (малый) отпуст.
Молитва преподобного Льва Оптинского для келейного чтения
Взыщи, Господи, погибшую душу раба Твоего (имярек): аще возможно есть, помилуй. Неизследимы судьбы Твои. Не постави мне в грех молитвы сей моей, но да будет святая воля Твоя.