Петка сербская

О, прекрасная невесто Христова, чистая голубице, позлащенная Духом Святым, девственная похвало и пустынножительная собеседнице Ангелов, насадившая на земли мысленный рай твоими добродетелями, преподобная мати Параскево! Что принесем тебе достойнаго в дар, кроме смиренных и грешных молений наших, яже приимшы, очистя я святыми твоими молитвами и принеси к жениху твоему, Христу Богу нашему! Ублажаем тя, красото Сербскаго народа и наша заступнице и хранительнице, еюже хвалятся царие и князи. Ты, яко храбрый воевода, крепостию, данною ти от Царя сил, обращала со студом вспять лица врагов страны твоея, и нашу страну Российскую силою молитв твоих огради от всех навет видимых и невидимых врагов. Моли Бога о нас, о преподобная мати, да не яростию Своею обличит нас, ниже гневом Своим накажет нас за премногия грехи наша, но милостию Своею да оградит нас и да дарует нам время на покаяние и исправление. О преподобная Параскево, всех, собравшихся в сем храме и с любовию чтущих святую память твою, осени твоим заступлением и испроси у Царя сил, Емуже со Ангелы предстоиши, коемуждо благопотребная во временной жизни сей, паче же помози нам достижении царства небеснаго в будущем веце твоими теплыми молитвами и ходатайством ко Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Фото: www.pravoslavieto.com 14 октября Православная церковь чтит память святой Петки – одной из самых популярных и любимых святых в Болгарии. Народные сказки и предания приписывают ей неземные силы. О чудотворных способностях святой Петки рассказывают и ее жития.

  • Слушайте передачу

Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.

Святая Параскева, которую болгары называют Петкой, родилась в Эпивате, в нынешней Турции и жила в Х-ХІ веках. Когда ее родители умерли, Параскева раздала все свое имущество и начала аскетическую жизнь. Проведя пять лет в небольшом монастыре, она отправилась на поклонение в Иерусалим к Гробу Христову, затем ушла в Иорданскую пустыню и отдалась посту и молитвам. Согласно житию святой, как-то ночью перед ней явился ангел небесный, который сказал ей: «Оставь пустыню и возвратись в свое отечество, ибо там подобает тебе оставить тело на земле, а душою прейти ко Господу”. Так и случилось.
Автор этого жития – Патриарх Евфимий, один из самых великих духовных проводников Средневековой Болгарии. Написанное им болгары пересоздали по-своему, сохранив основные факты из жизни святой Петки. В болгарском фольклоре она связана родственными связями со Святой Неделей и Святым Димитром. Неделя – ее сестра, а Димитр – их племянник.
Согласно житию, мощи святой были обнаружены случайно. Возвратившись на родную землю, она никому не сказала кто она. После смерти ее похоронили незнакомые люди. Как-то ночью святая Петка чудным образом приснилась одновременно двум человекам, раскрыв свое имя. Окруженная светом, она потребовала, чтобы они переместили ее нетленное тело. С 1238 года до падения Болгарии под османское владычество в конце ХІV века, ее святые мощи почивали в старопрестольном городе Велико-Тырново, в церкви Святой Петки Тырновской. Их перемещали еще несколько раз, а с 1641 года они находятся в кафедральном храме города Яш, Северная Румыния.
Легенды рассказывают о несметном количестве чудотворных исцелений близостью с ее мощами: хромые начинали ходить, слепые прозревали, страдающие тяжелыми болезнями внезапно выздоравливали. Как считают болгары, даже лишь молитва святой Петке помогает нуждающимся. Они верят, что она лучше всего лечит проблемы с глазами, психические расстройства и бесплодие. И в наши дни в ночь на 14 октября люди ночуют в монастырях или часовнях, принося с собой дары. Они вешают на икону Святой Петки новое полотенце и букетик базилика.
Но не только мощи святой Петки имеют чудотворную силу. В легенде из Западной Болгарии рассказываются, что святая спряталась от преследующих ее иноверцев в пещере близ города Трын. Был у нее с собой небольшой мешочек с мукой. В пещере она разожгла костер и замесила хлеб. Пока ждала, когда тесто взойдет, она заметила, что из пещеры есть и другой выход. Когда преследователи все же нашли ее, святая вышла через узкую трещину в скалах. Остались только ее следы и хлеб, который в тот же момент окаменел. В пещере сейчас находится часовня. А местные люди верят, что вода, которая стекает по стенам пещеры, имеет целебные свойства.
В болгарских народных преданиях и песнях святая Петка может пересекать границу между мирами. Вместе с Архангелом Михаилом она посредничает при переходе душ в иной мир. А вместе со своей сестрой Неделей она строит мост между двумя мирами, по которому могут пройти только праведные души. Согласно народным верованиям, Петка – святая пятничного дня, покровительница женщин, рожениц и дома, она строго следит, чтится ли ее память каждую пятницу. Тогда в Болгарии действуют запреты на некоторые виды работы, а святая наказывает тех, кто их нарушает.
В представлениях болгар связь между святым Димитром и святой Петкой находит отражение и в смысле и значении их праздников. Народный календарь определяет Петков день 14 октября и Димитров день 26 октября концом активной сельскохозяйственной жизни. В эти дни наемные работники когда-то получали свое вознаграждение и заключали договоры на следующий трудовой цикл.
В фольклорном календаре время между двумя праздниками имеет сакральный смысл. Это – своеобразный переход между временами года. Болгары говорят, что с Димитрова дня начинается зима. В это время нельзя начинать никакую новую работу, потому что она обречена на неуспех. А женщины не должны работать с шерстью, раскраивать и шить одежду.
С Петкова дня начинаются всевозможные семейные торжества. Когда-то каждая община посвящала определенный день духу-покровителю семейного очага. Эти праздники болгары называют по-разному – «святой”, «слава”, «оброк”, и отмечают их церковной службой, общесельскими курбанами (праздниками жертвоприношений) и, разумеется, веселыми хоро. Завершив сбор урожая, болгары надевали свою новую одежду и шли на площадь села, чтобы отметить успешное окончание сельскохозяйственного сезона.
Традиционные болгарские танцы – хоро – на Петковдень популярны также тем, что женщины с сыновьями в возрасте женитьбы шли на эти хороводы, чтобы хорошенько присмотреться к молодым девушкам и выбрать себе будущую сноху.
Перевод Десиславы Ивановой

Снимка: www.pravoslavieto.com На 14 октомври Православната църква почита паметта на Света Петка – една от най-популярните и обичани светици у нас. Народните приказки и предания й преписват неземни сили. За чудодейните способности на Света Петка разказват и нейните жития.
Света Параскева, наричана от народа ни Петка, е родена в Епиват, днешна Турция. Живяла е в Х и ХІ век. Когато починали родителите й, брат й бил вече монах. Параскева раздала всичко, което притежавала и се отдала на аскетичен живот. След като прекарала пет години в малък манастир, се отправила на поклонение – към Йерусалим и Гроба Христов. След това се оттеглила в Йорданската пустиня и се отдала на пост и молитва. Според житието на светицата, една нощ по време на молитва пред нея се появил ангел небесен, който й казал да се върне в родината си. «Там да оставиш тялото си на земята, а духа си да пренесеш в небесните селения» – казал ангелът. Автор на житието й е Патриарх Евтимий – един от големите духовни водачи на Средновековна България. Написаното от него народът ни пресъздава по свой начин, като запазва основните факти от живота на Света Петка. В нашия фолклор тя е поставена в роднински връзки със Света Неделя и Свети Димитър. Неделя е нейна сестра, а Димитър (наричан в някои области Митре) е техен племенник.

© Снимка: www.pravoslavieto.com

Поклонение пред мощите на Св. Параскева Пятница в митрополитската катедрала в град Яш, Североизточна Румъния Отново според житието й, мощите на светицата били открити случайно. При завръщането си по родните земи, тя никому не казала коя е. След смъртта си била погребана от непознати хора. Една нощ Св. Петка чудодейно се присънила едновременно на двама души, разкривайки името си. Обгърната от светлина, тя поискала нетленното й тяло да бъде преместено. От 1238 г. до падането на България под османско владичество в края на ХІV век светите й мощи почивали в старопрестолния град Велико Търново, в църквата «Св. Петка Търновска”. Премествани още няколко пъти, от 1641 г. те са в катедралата на град Яш (Северна Румъния). Легенди разказват за безброй чудотворни изцеления, извършени от мощите й: сакати прохождали, слепи проглеждали, страдащи от тежки болести изведнъж се оказвали здрави. Според народа ни дори молитвата към Света Петка помага. Счита се, че най-голяма е силата й при проблеми с очите, слепота, психически разстройства и безплодие. И до днес съществува практиката болни да пренощуват в манастири или параклиси, носейки със себе си дарове. Те обикновено обкичват иконата й с нова кърпа и китка босилек. Не само мощите й имат чудодейна сила. Една легенда от Западна България разказва, че Света Петка намерила подслон в пещера близо до град Трън. Преследвала я цяла потеря друговерци, но тя успяла да избяга. Носела със себе си малка торбичка брашно. В пещерата запалила огън и омесила хляб. Докато седяла в пещерата, забелязала, че има и друг вход. Когато преследвачите й все пак я открили, светицата излязла през тесния процеп в скалите. Останали следи от стъпките й, както и питката, която на часа се вкаменила. В пещерата сега има параклис. А за водата, която се стича по стените, местните хора казват, че е лековита.

В нашите народни предания и песни Света Петка може да преминава границата между световете. Заедно с Архангел Михаил тя посредничи при преминаването на душите на «оня свят”. А заедно със сестра си Неделя строи мост между двата свята, по който могат да минат само праведните души. Според народната вяра, Света Петка е светица на петъчния ден, както се разбира и от името й. Покровителка на жените, родилките и дома, тя строго следи да се почита нейната памет всеки петък. Тогава действат забрани за някои видове труд, а светицата наказва тези, които ги нарушават.
В представите на българина връзката между Св. Димитър и Св. Петка намира отражение в смисъла и значението на техните празници. Народният календар определя Петковден (14 октомври) и Димитровден (26 октомври) като завършек на активния стопански труд. Около тези дати наемните работници получават своето възнаграждение и сключват договорите си за следващия трудов цикъл. Във фолклорния календар времето между Петковден и Димитровден има сакрален смисъл. То е своеобразен преход между годишните времена – народът ни казва, че от Димитровден започва зимата. По това време не бива да се започват нови дейности, защото са обречени на неуспех. А жените не бива да работят с вълна, да кроят и шият дрехи. Петковден поставя началото на различни семейни тържества. Някога всяка общност посвещавала определен ден на духа-покровител на семейното огнище. Тези празници са известни с различни имена – «светец”, «слава”, «оброк”. Отбелязвали ги с църковна служба, общоселски курбани и разбира се – весели хора. Привършили прибирането на реколтата, българите обличали новите си дрехи и излизали, за да се повеселят. Хорàта на Петковден са известни още и като хорà за «сгляда”. Жените, които имали синове «за женене”, отивали на събора и за да огледат добре младите момичета и да си изберат снаха.

14 октября Болгарская православная церковь чтит память Святой Петки – одной из самых популярных и любимых святых в Болгарии. Святая Преподобная Параскева или Петка Болгарская считается покровителем болгарского народа и семьи.

Народные сказки и предания приписывают ей неземные силы. О чудотворных способностях Святой Петки рассказывают и ее жития.

Святая Параскева, которую болгары называют Петкой, родилась в Эпивате, в нынешней Турции и жила в Х-ХІ веках. Когда ее родители умерли, Параскева раздала все свое имущество и начала аскетическую жизнь. Проведя пять лет в небольшом монастыре, она отправилась на поклонение в Иерусалим к Гробу Христову, затем ушла в Иорданскую пустыню и отдалась посту и молитвам. Согласно житию святой, как-то ночью перед ней явился ангел небесный, который сказал ей: «Оставь пустыню и возвратись в свое отечество, ибо там подобает тебе оставить тело на земле, а душою прейти ко Господу”. Так и случилось.

Автор этого жития – Патриарх Евтимий, один из самых великих духовных проводников Средневековой Болгарии. Написанное им болгары пересоздали по-своему, сохранив основные факты из жизни Святой Петки. В болгарском фольклоре она связана родственными связями со Святой Неделей и Святым Димитром. Неделя – ее сестра, а Димитр – их племянник.

Согласно житию, мощи святой были обнаружены случайно. Возвратившись на родную землю, она никому не сказала кто она. После смерти ее похоронили незнакомые люди. Как-то ночью Святая Петка чудным образом приснилась одновременно двум человекам, раскрыв свое имя. Окруженная светом, она потребовала, чтобы они переместили ее нетленное тело. С 1238 года до падения Болгарии под османское владычество в конце ХІV века, ее святые мощи почивали в старопрестольном городе Велико-Тырново, в церкви Святой Петки Тырновской. Их перемещали еще несколько раз, а с 1641 года они находятся в кафедральном храме города Яш, Северная Румыния.

Легенды рассказывают о несметном количестве чудотворных исцелений близостью с ее мощами: хромые начинали ходить, слепые прозревали, страдающие тяжелыми болезнями внезапно выздоравливали. Как считают болгары, даже лишь молитва Святой Петке помогает нуждающимся. Они верят, что она лучше всего лечит проблемы с глазами, психические расстройства и бесплодие. И в наши дни в ночь на 14 октября люди ночуют в монастырях или часовнях, принося с собой дары. Они вешают на икону Святой Петки новое полотенце и букетик базилика.

Но не только мощи Святой Петки имеют чудотворную силу. В легенде из Западной Болгарии рассказываются, что Святая спряталась от преследующих ее иноверцев в пещере близ города Трын. Был у нее с собой небольшой мешочек с мукой. В пещере она разожгла костер и замесила хлеб. Пока ждала, когда тесто взойдет, она заметила, что из пещеры есть и другой выход. Когда преследователи все же нашли ее, святая вышла через узкую трещину в скалах. Остались только ее следы и хлеб, который в тот же момент окаменел. В пещере сейчас находится часовня. А местные люди верят, что вода, которая стекает по стенам пещеры, имеет целебные свойства.

В болгарских народных преданиях и песнях Святая Петка может пересекать границу между мирами. Вместе с Архангелом Михаилом она посредничает при переходе душ в иной мир. А вместе со своей сестрой Неделей она строит мост между двумя мирами, по которому могут пройти только праведные души. Согласно народным верованиям, Петка – святая пятничного дня, покровительница женщин, рожениц и дома, она строго следит, чтится ли ее память каждую пятницу. Тогда в Болгарии действуют запреты на некоторые виды работы, а святая наказывает тех, кто их нарушает.

В представлениях болгар связь между Святым Димитром и Святой Петкой находит отражение и в смысле и значении их праздников. Народный календарь определяет Петков день 14 октября и Димитров день 26 октября концом активной сельскохозяйственной жизни. В эти дни наемные работники когда-то получали свое вознаграждение и заключали договоры на следующий трудовой цикл.

В фольклорном календаре время между двумя праздниками имеет сакральный смысл. Это – своеобразный переход между временами года. Болгары говорят, что с Димитрова дня начинается зима. В это время нельзя начинать никакую новую работу, потому что она обречена на неуспех. А женщины не должны работать с шерстью, раскраивать и шить одежду.

С Петкова дня начинаются всевозможные семейные торжества. Когда-то каждая община посвящала определенный день духу-покровителю семейного очага. Эти праздники болгары называют по-разному – «святой”, «слава”, «оброк”, и отмечают их церковной службой, общесельскими курбанами (праздниками жертвоприношений) и, разумеется, веселыми хоро. Завершив сбор урожая, болгары надевали свою новую одежду и шли на площадь села, чтобы отметить успешное окончание сельскохозяйственного сезона.

Традиционные болгарские танцы – хоро – на Петков день популярны также тем, что женщины с сыновьями в возрасте женитьбы шли на эти хороводы, чтобы хорошенько присмотреться к молодым девушкам и выбрать себе будущую сноху.

Поделиться: Читайте
новости:

Кондак 1

Избранная от Господа возсияти на тверди Церкве, преподобная мати Параскево, житием твоим ангелоподобным миру всему просияла еси яко солнце пресветлое, и духовне и телесне недугующым целительница явилася еси. Сего ради верою зовем ти: радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Икос 1

Ангельскую показавши ревность, удивления достойную, житие свое на земли добродетельми украсила еси и на небеси со Ангелы жити удостоила ся еси. Темже с ними усердно моли Человеколюбца Бога, да избавит от бед и обстояний вся, вопиющыя ти сице:

Радуйся, яко вольне прияла еси благое иго Христовых заповедей.

Радуйся, яко житием твоим суету мира сего обличила еси.

Радуйся, яко сердце свое от всех страстей соблюла еси.

Радуйся, яко творением заповедей любовь Божию снискала еси.

Радуйся, яко учиши нас креста ношением Христу следовати.

Радуйся, яко изнемогающым нам всегда помогаеши.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Кондак 2

Видящи земных вещей скорое изменение, мирский мятеж оставила еси и в пустыню вселилася еси, идеже многим пощением и молитвами, аки благодатною пищею, душу свою питала еси, благочестно зовущи: Аллилуиа!

Икос 2

Разум обретши, правую веру и любовь совершенную, богомудрая мати, воздержанием и смирением украсилася еси, сего ради храм Божий была еси и источник чудес обильный; темже благоговением поем тебе сице:

Радуйся, образе совершенный евангельскаго отречения себе.

Радуйся, яко долговременною нищетою богатство вечное и славу снискала еси.

Радуйся, яко обетом нищеты высоту духовную показала еси.

Радуйся, светлая высото смирения.

Радуйся, ибо подвигы твоими душетленную силу погубила еси.

Радуйся, ибо высотою подвига твоего всех удивила еси.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Кондак 3

Силою Духа Святаго укрепляема, мужески подвиг поста носила еси в терпении, преподобная, и слезами твоими гордаго врага победила еси, поющи благодарственне Богу: Аллилуиа!

Икос 3

Имущи всегда во уме образ грядущаго Суда Христова, и проливающи теплыя слезы, преблаженная, светильник души своея украсила еси, уготовавши его к сретению праведнейшаго Судии. И нас удостой деснаго стояния пред Ним, верою поющих ти сице:

Радуйся, чертоже одушевленный Пресвятаго Духа.

Радуйся, ибо вся дни живота твоего непрестанным призыванием имене Божия освящалася еси.

Радуйся, ибо в молитвеннем стоянии пред Богом уснула еси.

Радуйся, силою молитвы диавольская искушения победившая.

Радуйся, памятию смертною от греха себе сохраньшая.

Радуйся, яко Богу совершенне угодила еси.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Кондак 4

Бури живота нынешняго избежала еси, преподобная, волею нищету Христа ради приимши, великими добродетельми обогатилася еси и многих образом жития твоего к ревности подвигнула еси, научающи их Христу Богу взывати: Аллилуиа!

Икос 4

Услыша Господь молитвы и воздыхания твоя, в тайне творимая, блаженная мати, и яве на небеси пред Ангелы прослави труды твоя; ныне же в Божиим раи пребывающи, помяни и нас, зовущих ти сице:

Радуйся, Ангелов собеседнице достохвальная.

Радуйся, велие удобрение святых.

Радуйся, совершенная и высокая хвало преподобных.

Радуйся, украшение праведных и известнейшее правило постником.

Радуйся, славо и богосветлый венче девственников и монашествующих.

Радуйся, стено и твердое защищение христиан.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Кондак 5

В мире живот свой поживши, блаженная мати Параскево, нестяжанием благих земных украсилася еси и воздержанием просветилася еси, былием питавшися и умилением взывавши Владыце твоему: Аллилуиа!

Икос 5

Видя чистое житие твое и безмерное смирение твое, Дух Пресвятый показа тя, преблаженная, славну в чудесех. Сего ради, отшедшей ти от жития сего в горнее блаженство, со множеством преподобных предстательствуеши всем, умилением зовущым ти сице:

Радуйся, пустыни благоуханный цвете.

Радуйся, пустынное воспитание изряднейшее.

Радуйся, серпом молитв твоих терние страстей посекшая.

Радуйся, слез пролиянием огнь греха угасившая.

Радуйся, всякое вражеское возстание отгнавшая.

Радуйся, образом добродетельнаго жития твоего ленивая на покаяние воздвизающая.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Кондак 6

Правды проповеднику, достодивному Илию, уподобилася еси и покаяния светильнику Предтечи Иоанну, о, преподобная мати! Оставила бо еси попечения житейская, во еже безмолвствовати в горах, и всегда поучалася еси в помнении часа смертнаго, в бдениих поющи Богу: Аллилуиа!

Икос 6

Свет небесный озари тя, на всенощней молитве стоящей ти во мнозем умилении, и Ангел Господень тебе предста, Божие веление возвещая ти: да возвратишися во отечествие твое, яко тамо подобает ти отдати земли тело, духу же твоему преселитися в небесное жилище свое; сего ради поем тебе сице:

Радуйся, еще в жизни сей Ангела видети удостоившаяся.

Радуйся, благочестно заповеди Божия исполнившая.

Радуйся, яко во Влахернстей церкви тепле Матери Божией помолилася еси.

Радуйся, яко теплым Ея защищением себе предала еси.

Радуйся, яко пред исходом твоим прилежно о всем мире молилася еси.

Радуйся, яко по исходе от телесе живот вечный обрела еси.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Кондак 7

Хотящи преставитися от нынешняго века, аки звезда в захождении была еси, прехвальная, и в небесней жизни возсияла еси, яко зарю оставивши нам добродетели и исправления жития твоего, имиже и ныне озаряеши сердца всех, верою зовущих Богу: Аллилуиа!

Икос 7

Исполнивши закон новыя благодати, возшла еси на небо добродетельми, во еже радоватися вкупе с небесными чинми; темже с ними молися Спасителю Христу за вся, поющия ти сице:

Радуйся, яко к свету немерцающему преселилася еси.

Радуйся, яко палаты Христовых доброт удостоилася еси.

Радуйся, яко от Господа мзду многу за труды твоя восприяла еси.

Радуйся, яко венец нетленен с высоты стяжала еси.

Радуйся, яко несредственне Триипостаснаго Бога зриши.

Радуйся, яко со Ангелы на небеси пребываеши.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Кондак 8

Странное и дивное виде христолюбивый Георгий: царицу виде некую, седящую на пресветлем престоле и множество светлых воин окрест ея, и услыша словеса сия к нему реченная: Георгие, потщитеся изъяти мощи моя и положити я на честнем месте, поюще Богу: Аллилуиа!

Икос 8

Вси людие христианстии, услышавше словеса Георгия, скоро потекоша к мощем Параскевы преподобныя, и вземше я с великим усердием, радующеся яко о некоем сокровищи многоценнем, честно положиша я в церкви, любовию зовуще сице:

Радуйся, православных радостное слышание.

Радуйся, светлая звездо веры, Церковь озаряющая.

Радуйся, несокрушимый ковчеже дарований Божиих.

Радуйся, боготечный источниче, воды исцелений верным источаяй.

Радуйся, яко всех верных болезни благодатию Христовою исцеляеши.

Радуйся, яко в целомудрии и чистоте жити нам помогаеши.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Кондак 9

Велие усердие имяше к тебе благоверный Царь болгарский Иоанн Асен, иже приимь вест где лежат чудотворныя и святыя мощи твоя, преподобная Параскево, принести я в град свой Терново повеле и с честию великою положи я в церкви своей, идеже многая исцеления источаху всем верою притекающым и Богу поющым: Аллилуиа!

Икос 9

Отроча, иже лет девять от рождения своего в немоте бе, верою пришед в храм твой, абие исцеление прият и начат добре глаголати. Сего ради умильно тебе зовем:

Радуйся, мощная заступнице наша и от бед избавительнице.

Радуйся, скорая помощнице страждущым от духов злобы.

Радуйся, молитвами бо твоими слепии прозирают.

Радуйся, неплодным бо плод благословен от Бога подаеши.

Радуйся, яко разслабленныя от одра болезни воздвизаеши.

Радуйся, немолчная молитвеннице верою к тебе притекающих.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Кондак 10

Спасла еси от беснования жену, яже обещася заповеди Божия творити, но умедли и не исполняше обет свой: темже скоро наказала еси ю болезнию и смертию, да и инии поучатся не лгати Богу, но в истине пребывающе Богу да поют: Аллилуиа!

Икос 10

Стена еси и спасительное прибежище православным людем, в рабстве пребывающым, и в бедах своих к целительным и чудоточным мощем твоим притекающым, и всеумиленно тебе зовущым:

Радуйся, всем верным тихое пристанище.

Радуйся, теплая заступнице и покровительнице онеправдованным.

Радуйся, яко порабощенным и бедствующым утешение даруеши.

Радуйся, яко и агаряны чудесы страшиши и вразумляеши.

Радуйся, яко тобою Православие возвышается.

Радуйся, яко тобою неверие и зловерие посрамляются.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Кондак 11

Благоверная царица сербская Милица, приносящи песны и молитвы пред ракою мощей твоих чудоносных, с великим усердием пренесе я от царствия зловерных в престольный град свой, в защищении рода сербскаго, зовуща Богу: Аллилуиа!

Икос 11

Светлая и новоявленная звезда явилася еси Западу, многосветлыми лучами чудотворных мощей твоих сияющи всем верным, наипаче же любящыя тя привлекающи светозарным сиянием подвиг твоих, и избавляющи от бед и напастей нас, вопиющих ти таковая:

Радуйся, источниче исцелений многовидных.

Радуйся, люте страждущым помощнице.

Радуйся, яко мрак скорбей разгоняеши.

Радуйся, яко человеки от бездны грехов избавляеши.

Радуйся, яко тобою смеем призывати бездну милосердия Божия.

Радуйся, яко избавившеся от потопа гнева, тобою мир с Богом обретаем.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Кондак 12

Благодатию Христовою болезни и страсти исцеляеши, и духи лукавствия прогоняеши, преславная Параскево, и просвещаеши верныя блистанием чудес твоих; темже благодарственне зовем Богу о тебе: Аллилуиа!

Икос 12

Поюще прилежно изрядствия твоя, молим ти ся, преподобная наша мати Параскево, молися за Церковь Христову: испроси у Бога крепкостояния Вере Православней и на ереси победы, нам же спасения и мира, да любовию прославляем тя сице:

Радуйся, светлое украшение Христовы Церкве.

Радуйся, Веры Православныя поборнице.

Радуйся, стено и избавительнице отечествия нашего от зловерных.

Радуйся, покрове обителей и домов благоверных.

Радуйся, заступнице рода христианскаго.

Радуйся, скорая помощнице верою требующым защищения твоего.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

Кондак 13

О, преподобная наша мати Параскево, утешение скорбящым и девам украшение, приими нынешнее песнословие от недостойных уст наших, и умоли Господа избавитися нам вечных мук, да с тобою в небеснем Отечествии нашем поем Ему: Аллилуиа!

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *