Симеона столпника

Интересно, а почему в современности так мало т.н. святых церкви? Ведь, очевидно, что людей, которые верят в говорящую змею, горящий куст и ослицу еще достаточно много, однако вот чего-то им недостает.

Да, конечно, отдельные попы периодически пишут книжки, но в основном это касается именно древности. А раз они пишут, то знают, как можно стать святым. Ведь в действительности для этого не обязательно обладать некими сверхъестественными силами, достаточно просто быть сумасшедшим.

Итак, несколько характерных примеров. Святой Симеон столпник. Отличился святостью он так: просто много лет стоял на столпе. Высокая ли добродетель? Сомнительно. Сами верующие к нему относили так:
«Откуда привел ты к нам человека этого? Невозможно его терпеть: смрад от него исходит. Никто не может стоять рядом с ним. Когда он ходит, черви падают с него: постель его также полна червями» (Димитрий Ростовский. Житие преподобного и богоносного отца нашего Симеона Столпника)

Это произошло после того, как Симеон решил пойти в монастырь. Там он занимался странными вещами.

В частности, в своих ранах он разводил червей, а также натирался калом, дабы зловоние распространялось (отказа от ванных процедур было мало). Вероятно, смерть подвижника – большое облегчение для братии. После смерти он становится святым. Но в чем святость? Какой-нибудь GG Allin ведь не стал святым. Так что Симеону просто задним числом приписали несколько «исцелений».

Остальные святые тоже отличились. Например, монахиня Анджела (Меричи), которая впоследствии стала святой, попросту прижигала интимные места, дабы побороть грех. Ну а святой Макарий боролся с влечением еще интереснее: он погружал гениталии в муравейник. Но наиболее радикальным был все же Ориген, который просто отрезал половой орган. Так он, к слову, заработал дополнительные очки на пути к «святости».

Видимо, поэтому-то сегодня и нет святых, т.к. все эти замечательные лица, видимо, находились бы в сумасшедших домах. Кстати, скорее всего, подобных индивидов там хватает и сегодня. И с богом говорят, и членовредительством занимаются, ну чем не святые?

Так что, похоже, в ближайшее время святых не будет. Если только задним числом какого-нибудь предшественника Кирилла не назовут «великим исцелителем» и не придумают легенду, как он спас землю от Диавола и зеленого змия.

Прп. Симеон Столпник

Симеон Столпник (356 — 459), преподобный Не путать с прп. Симеоном Дивногорцем, столпником «младшим» (521 — 596, память 24 мая)

Память 1 сентября

Родился в 356 году в Киликии от бедных родителей. Лет до 18 Симеон пас овец своих родителей, затем тайно от родителей ушёл в монастырь, у ворот которого пробыл семь дней, напрасно прося себе приюта. Допущенный наконец в этот монастырь, он провел в нем два года и перешел в другой, где иноки отличались большею строгостью жизни. Молодой монах сделал себе пояс из древесных ветвей, которые, засохнув, кололи и раздирали его тело. Настоятель снял с него этот пояс, но, боясь, чтобы пример самоистязания не нашел подражателей, удалил Симеона из монастыря.

Симеон переселился на высохшее дно глубокого озера. Когда его хотели снова взять в монастырь, он тайно ушел в окрестности Антиохии и поселился сначала в покинутой хижине при подошве горы, а потом на самом верху горы, где окружил свою келью забором. Железная цепь, одним концом прикованная к забору, другим была прикреплена к его ноге, так что он не мог выходить за свою ограду. Епископ Антиохийский Мелетий велел ему снять с себя цепь: «можно владеть собою и без оков, можно привязать себя к делу и месту одним разумом и волею своею».

Затем Симеон делается всемирно известным не только как аскет, но и как мудрый духовный наставник. Он умел читать в умах и сердцах и исцелять недуги душевные и отчасти телесные. Его узнали на всём пространстве Римской империи, а также персы, мидяне, сарацины, эфиопы, иберийцы, скифы, не имевшие постоянных жилищ. Императоры писали ему о делах.

В 423 году он придумал тот род подвижничества, который называется столпничеством. Он поставил столб, твердо укреплённый в основании, а на вершине имевший площадку для стояния и сиденья. На некотором расстоянии столп окружала стена, за которую никто не имел права входить. С приходившими к нему Симеон говорил с верхней площадки, говорил горячо, пророчески с целою толпой, и тихо, кротко — с пришедшими в одиночку. На площадке он проводил большую часть времени, хотя на ней не было никаких приспособлений для защиты от зноя или холода, от ветра и дождя. На столпе он подвизался более 40 лет, предаваясь непрестанной молитве. Однажды, рассказывает Феодорит, некто захотел сосчитать, по скольку поклонов делает подвижник в один прием, насчитал их 1244 и, утомившись, не продолжал счёта, а Симеон продолжал класть поклоны. В праздники святой стоял на площадке столпа, молитвенно простерши руки, от заката солнца до его восхода.

Молва о преподобном Симеоне дошла до высшей церковной иерархии и императорского двора. Антиохийский патриарх Домнин посетил преподобного, совершил на столпе Божественную литургию и причастил подвижника Святых Таин. Подвизавшиеся в пустыне отцы также узнали о преподобном Симеоне, избравшем такой трудный вид подвижничества. Желая испытать нового подвижника и узнать, угодны ли Богу его непомерные подвиги, они отправили к нему своих посланцев с повелением сойти со столпа и прекратить подвиг, поскольку подобный путь спасения доселе не был известен. При этом они приказали посланцам: в случае беспрекословного послушания святого Симеона благословить его на продолжение столпничества, а в случае непослушания насильно свести со столпа. Услышав приказание отцов-подвижников, преподобный Симеон немедленно начал спускаться. Тогда, убедившись в его неподдельном смирении, посланцы пустынников остановили его и передали благословение отцов на продолжение подвижнического труда.

Вероятно, столп Симеона только вначале состоял из одного сплошного толстого древесного ствола, как он изображён на очень древнем рисунке, воспроизведённом Боттари в виде гравюры: здесь видна верхняя половина туловища подвижника, держащего один конец веревки, к другому концу которой кто-то, стоящий вне ограды столпа, привязывает пищу или что-либо другое, нужное аскету. Считается, что это — точное изображение столпа Симеона.

На нём была устроена келья в два квадратных локтя, на стенках кельи была лёгкая покрышка немного выше роста преподобного, которая со временем сгнила. В кельи была дверка; когда она открывалась, народ мог видеть преподобного. Но впоследствии келья так обветшала, что даже в её расщелины можно было свободно его видеть. Столп доходил до 40 локтей в высоту, стоял на высокой горе и был окружён двумя каменными оградами .

Святой Симеон жил более ста лет и скончался во время молитвы в 459 году.

Десница прп. Симеона Столпника. Верийский Преображенский монастырь

Почитание

Православная Церковь в службе святому Симеону Столпнику называет его «небесным человеком, земным ангелом и светильником вселенной». Энциклопедия Брокгауза отмечает, что его аскетические подвиги были бы совершенно невероятны, если бы о них рассказывали не такие высокообразованные лица, как непосредственно наблюдавшие его известные церковные историки: Феодорит Кирский, Федор-Чтец, Евагрий и другие.

Ученик Симеона Антоний едва ли не первый составил его житие ; затем следует «житие», составленное неизвестным, редактированное болландистами в Acta sanctorum (5 июня) известного издания Ассемани «Bibliotheca orientalis»; греческая его биография составлена, как и все сочинения о нём, по рассказам Феодорита, Феодора-диакона, Евагрия и др. .

В иконописной традиции святой изображается как старец сирийского типа, с седой короткой, кругловатой бородой; волосы на голове седые, с желтизной, курчеватые (по греч. Подлиннику — «исчерна-седоватые»). Одежда убогая — власяница, короткая мантия, на голове куколь, строит внутри своей столпной кельи .

Его мощи почивали в Антиохии. Десница святого ныне покоится в монастыре Преображения Господня в Верии, Греция .

Молитвословия

Тропарь, глас 1

Терпе́ния сто́лп бы́л еси́,/ ревнова́вый пра́отцем, преподо́бне,/ И́ову во страсте́х, Ио́сифу во искуше́ниих,/ и безпло́тных жи́тельству, сы́й в телеси́,/ Симео́не о́тче на́ш,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак, глас 2

Вы́шних ища́й, ни́жним совокупля́яйся,/ и колесни́цу о́гненную сто́лп соде́лавый,/ те́м собесе́дник а́нгелом бы́л еси́, преподо́бне,/ с ни́ми Христу́ Бо́гу// моля́ся непреста́нно о все́х на́с.

Использованные материалы

  • Энциклопедический словарь Брокгауза и Ефрона.
  • «Преподобный Симеон Столпник», календарь на официальном сайте Издательства Московской Патриархии:
  • «Преподобный Симеон Столпник», календарь на портале Православие.Ru:
  • Минея. Сентябрь, изд. Московской Патриархии, сс. 11, 20 (молитвословия):
  • Статья Справочника для иконописца от иконописной мастерской Елеон:

Статья Справочника для иконописца от иконописной мастерской Елеон,

Напечатано в издании Клавдиана, «Stylitica», т. 11.

День памяти:

14 сентября (н.ст.)

Тропарь, глас 1

Терпения столп был еси, ревновавый праотцем, преподобне, Иову во страстех, Иосифу во искушениих, и безплотных жительству, сый в телеси, Симеоне, отче наш, моли Христа Бога спастися душам нашим.

Кондак, глас 2

Вышних ищай, вышним совокупляяйся и колесницу огненную столп соделавый, тем собеседник Ангелом был еси, преподобне, с ними Христу Богу моляся непрестанно о всех нас.

Кондак 1

Избранному от младенчества светильнику мира и целителю недугов душевных и телесных к преподобному отцу нашему Симеону смиренно притекающе, яко могущему нас свободити от страстей и всяких бед, из глубины души принесем хваление и молитву, усердно зовуще: Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Икос 1

Ангел Хранитель дан бысть тебе от Бога, егда плод молитвы усердныя дарован был еси родителем твоим. Той бе тя сохраняя, паче же в мудрости духовней поучая, егда снегосветлою одеждею одеялся еси при крещении твоем. Мы же, ведяще тя чуднаго избранника Божия быти, сия похвалы тебе, яко должныя, дерзаем принести:

Радуйся, родителей твоих плод молитвы богодарованный.

Радуйся, даров Святаго Духа во святем крещении сподобивыйся.

Радуйся, Божия благодати сосуде избранный.

Радуйся, любве Божия человеком явление.

Радуйся, земней мудрости ненаученный.

Радуйся, небесною сугубо обогащенный.

Радуйся, Телом и Кровию Христовою таинственно обоженный.

Радуйся, в молитве восхищенный.

Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 2

Видя Господь смирение и простоту сердца твоего, избра тя во оружие Свое, да посрамиши лукавое мудрование мудрецов века сего, и от овец отчих сотвори тя пастыря овец словесных стада Христова, да купно поете Творцу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум твой имея алчущий и жаждущий правды Христовы, не усумнился еси вопросити честнаго старца о словесех святаго Евангелия. И, поучився его богонаученных глаголов, в томже часе твердо возжелал еси оставити дом отчий и вся красная мира сего и тесным путем, ведущим в живот вечный, поити. Сего ради вопием ти:

Радуйся, во храме пребывание от юности возлюбивый.

Радуйся, из дома отча изшедый.

Радуйся, бегающих мира покрове.

Радуйся, богоугождения образе.

Радуйся, благое иго Христово с любовию восприявый.

Радуйся, плоть яко мечем посекий.

Радуйся, заблуждших наставляяй.

Радуйся, добре жительствующих утверждаяй.

Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 3

Откровением Божиим бысть тебе во сне видение: основание зданию полагая, ров копал еси, и глас слышал еси трикраты, паче углублятися, и достигшу ти многия глубины, повеле ти Господь со всем усердием твоим созидати. И сбыстся чудное видение сие над тобою: глубиною смирения положил еси твердое основание добродетелем всем, имиже украшен, непрестанно Господу взывал еси: Аллилуиа.

Икос 3

Имея желание крепкое жития иноческаго, ко единей обители пришел еси. Смирения же ради семь дний без ястия и пития пред враты ея, пад на земли, пребыл еси, дерзновения не имый в тую внити. Блаженный же игумен тоя обители, провидя тя Божия избранника быти, минувшими деньми испыта тя, яко хощеши Господеви работати, и лику братии своея сопричте. И мы вси почитаем тя:

Радуйся, истинный послушателю велений Христовых.

Радуйся, житию равноангельному поревновавый.

Радуйся, мир сей оставивый.

Радуйся, жития постническаго пламенне возжелевый.

Радуйся, воздержанием на страсти вооруживыйся.

Радуйся, добрый воине Христов.

Радуйся, во смирении на послушание себе покоривый.

Радуйся, тщание велие к научению монастырскому явивый.

Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 4

Бурю страстей утишая, яко ягнец кроток отцев духовных всегда послушал еси и, за смирение твое, еще юн сый, образа ангельскаго сподобился еси, в немже воздержание и труды усугубляя, плоть умерщвлял еси, душу спасая и в глубине сердца взывая Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша игумен братию поведающу, яко смрад от тебе исходит, и черви спадают с телесе твоего, вопроси тя, чесого ради бысть ти тако. Ты же, главу преклонивый, в молчании предстоял еси. Тогда взяша одужду с тебе и кровию обагренное тело твое узреша, с вервием жестким вонзенным в него. Со ужасом многим страдания твоя помышляя и мы сице зовем ти:

Радуйся, Святаго Духа жилище освященное.

Радуйся, образ Божий не помрачивый в себе.

Радуйся, терпением Иовлевым братию удививый.

Радуйся, великое мужество в себе явивый.

Радуйся, ревнителю истины.

Радуйся, лампадо елеа благовоннаго.

Радуйся, растленныя храмы душ наших обновляяй.

Радуйся, кумиры мудрования нашего низлагаяй.

Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 5

Благодатною силою укрепляем, новыя подвиги во умерщление плоти твоея понесл еси. Страха же ради, яко и братия, подражающе тебе, подвиги не по разуму восприимет, повеле ти игумен отъити о них. Ты же, незлобив, волю его исполняя, в пустыни в кладези безводнем вселился еси, паки и тамо воспевал Христу Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 5

Видя блаженный игумен Тимофей видение во сне, яко множество народа обитель его обстоит и о рабе Божием Симеоне вопрошают, ужасом одержим бе и, воспрянув от сна, братии поведа сие. Абие же купно с ними иде в пустыню и воззва тя. Почитающе подвиги твоя, и мы по долгу величаем тя:

Радуйся, силу духа Иосифа явивый.

Радуйся, велия подвиги Христа ради совершивый.

Радуйся, Крест Христов безропотно понесый.

Радуйся, Церкви украшение.

Радуйся, правды Божия дивный служителю.

Радуйся, добрый кормчий корабля Иисусова.

Радуйся, правило веры благочестивыя.

Радуйся, образе кротости духовныя.

Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 6

Проповедник слова Божия епископ Васс по воле Божией прииде, егда в келии пустынней водворился еси. Велию ревность о Моисеи и Илии показав, четыредесятидневнаго поста возжелел еси. Да не приобщишися брашна во время сие, невходну келию твою святителя устроити моляше, еже и сотвори, и отъиде, Господеви поя: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси, преподобне, чудным воздержанием твоим, егда прешедшим днем поста твоего обрете тя святитель Божий яко мертва, на земли лежаща, воздвиже тя и Таин безсмертных Христовых причастия сподоби. Посем многим братиям поведав о дивнем подвизе твоем, научи их прославляти Господа, дивная дела во святых Своих являюща, и тебе, угоднику Его, воспевати сицевая:

Радуйся, земный путь твой по стопам Христовым шествовавый.

Радуйся, постом Моисею и Илии подражавый.

Радуйся, на Господа упование твое возложивый.

Радуйся, во уповании сем пищи и пития не приобщивыйся.

Радуйся, яко светом Божественным озарялся еси.

Радуйся, яко и нас, верных, молитвами твоими укрепляеши.

Радуйся, яко воздержанием безплотным уподобился еси.

Радуйся, тем, яко оружием духовным, невидимых врагов победил еси.

Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 7

Хотя подвиги твоя паче усугубити, яко на лествицу возводящую к Небеси, на верх горы возшел еси; да не сойдеши оттуду, оковами себе на ней утверди; глаголов же святителя Мелетия послушав, не плоть, но разум в Христово послушание пленив, до конца живота своего взывал еси: Аллилуиа.

Икос 7

Новая Вифесда явися гора, на нейже подвизался еси, препободне. Не токмо единою в лето и первее входящим исцеления на той подавашеся, но и всегда и всем в бедах, болезнех и скорбех сущим и с надеждою к Богу притекающим благая помощь твоя даровашеся, и вси возвращахуся, славя Бога, и тя, угодника Его, величаху, зовуще:

Радуйся, свеще, Божественным пламенем возженная.

Радуйся, светильниче горяй и светяй.

Радуйся, целителю болезней душевных.

Радуйся, врачу недугов телесных.

Радуйся, питателю алчущих правды.

Радуйся, источниче жаждущим истины.

Радуйся, молитвенниче о душах наших.

Радуйся, ходатаю нам и благ земных.

Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 8

Странно житие свое сотворил еси, блаженне, егда видя народ мног, грядущ к тебе, уразуме, яко чтут и прославляют тя. Славы убегая, смирение же возлюбив, на столпе высоцем пребывати благоволил еси и, яко по степенем лествицы к Небесней высоте восходя, и мраз, и дождь, и зной палящий претерпевая, Господеви непрестанно пел еси: Аллилуиа.

Икос 8

Весь исполнился еси послушания испытующим тя святым отцем пустынником: повинуяся бо велению их, яко Божию, потщался еси снити со столпа твоего на землю, еже и видяще тии, уразумеша, яко от Бога дело твое, и реша, да пребудеши на столпе твоем невозбранно. Тогда враг рода человеча умысли искусити тя: во образе ангела светла предста ти. Ты же на мгновение не уразумел еси, блаженне, лести вражия, обаче знамением Честнаго Креста победил еси того коварство; послежде покаяние велие Господу принесл еси. Сему же и мы поучившеся, хвалим тя сице:

Радуйся, стрелы лукаваго разжженныя отразивый.

Радуйся, коварство врага победивый.

Радуйся, силою крестною вооруживыйся.

Радуйся, ложь огнем истины попаливый.

Радуйся, молитвою, яко мечем, вооруженный.

Радуйся, шлемом спасения венчанный.

Радуйся, сугубое покаяние Богу принесый.

Радуйся, на Божие милосердие надежду возложивый.

Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 9

Всякаго грешника кающагося приемляй Господь, и твое покаяние прият, и паки прослави тя. Диавол же, подвига твоего не терпяще, язвою лютою порази тя, и бысть в нозе твоей лютый гной с червями. По мнозем времени уведев о тебе мати твоя, прииде ко столпу твоему и плакася горько. Ты же, блаженне, на волю Господню уповая, в будущем веце усрести тя ей обещал еси и, над предавшею дух ея в руце Господни, молитву сотворив, Господеви воспел еси: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии суемудреннии не возмогут изъяснити силу чудотворений твоих, ихже в славу Божию и чудным именем Господним совершал еси. Воды не имевшу месту тому, молитвою твоею, святе, земля потрясеся и воду обильно даде. Жена некая, змию малую в воде во чрево свое приемшая, водою твоею напоившися, исцеле абие. И ины мнози исцелеваху у столпа твоего святыми твоими молитвами. Людие же, видяще велия чудеса Божия, с радостию прославляху тя:

Радуйся, Небеснаго Царя рабе благий и верный.

Радуйся, приятый от Него талант усугубивый.

Радуйся, житием твоим Небеса возвеселивый.

Радуйся, чудесы вселенную удививый.

Радуйся, помощниче наш и молитвенниче.

Радуйся, от искушений вражиих защитниче.

Радуйся, яко тобою страсти наша утоляются.

Радуйся, яко тобою благая желания наша исполняются.

Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 10

Спасти хотя грешныя и к покаянию призвати, последовал еси стопам Господа нашего Иисуса Христа, и прибегшаго под кров твой разбойника Ионафана хотящим убити его не предал еси, но, после велия его покаяния, отъити ему с миром ко Господу умолил еси, дабы блаженства райскаго улучив, в вечности восхвалит Всещедраго Человеколюбца Бога благодарственною песнию: Аллилуиа.

Икос 10

Царя Небеснаго и Господа благий раб и верный служитель был еси, чадом же твоим духовным — отец и наставник многомилостивый: на единем месте, на столпе тебе обитающу, множество народа, и верных и неверных, к тебе прихождаху, и всем всяк помощник был еси, всякия болезни душевныя и телесныя врачуя, наипаче же неверующия светом Христова Евангелия просвещал еси, яко да крещеннии во имя Пресвятыя Троицы Господа превознесут, и тебе, доброму пастырю своему, воззовут:

Радуйся, зерцало Трисияннаго Света.

Радуйся, Небеснаго озарения исполненный.

Радуйся, от богатства духа ближния просвещаяй.

Радуйся, страху Божию научаяй.

Радуйся, воли Господней безропотный исполнителю.

Радуйся, о славе Его ревнителю.

Радуйся, пастырю наш добрый.

Радуйся, отце милостивый и кроткий.

Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 11

Пение возлюбленному Христу в житии твоем принося, дара пророчества сподобился еси, грядущую засуху, глад и мор предвозвещая, нашествие неверных предрекл еси, и многими слезами и теплою молитвою Господа умилостивил еси, да отвратит гнев Свой, праведно движимый, и не попустит языком победити христианы, приносящих покаяние и благодарящих Господа за Его велию милость и непрестанно поющих Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Света Небеснаго сосуд избранный показался еси, егда приспе час твой от мира сего в селения возлюбленная и желаемая прейти. О блаженней кончине твоей тако ученик твой Антоний повествует: «Во един день, в пяток, по девятом часе, ожидающим нам его поучения и благословения, не призрел он на нас со столпа. Такожде и в субботу, и в неделю. И устрашился аз, и взыдох на столп, и узрех преподобнаго со главою поникшею долу и руце на персех. Мняху, яко молитву деет, умолчах аз, последи же рекох: «Благослови нас, отче!» Он же не отвеща. Тогда помыслих, яко аще ко Господу отъиде преподобный отец, и уразумех, яко есть тако, и восплакахся горько, и, приступив, лобызах его, глаголя: «На кого оставляеши нас, отче?» И мы просим тя: и нас, грешных, не оставляй твоими благоприятными ко Господу молитвами, из глубины души зовущих ти:

Радуйся, от младенчества всего себя Господеви предавый.

Радуйся, заповеди Бога, яко благое сокровище, в сердце свое приемый.

Радуйся, благодатию райскою облагоуханный.

Радуйся, светом молитвы просвещенный.

Радуйся, во Христа облеченный.

Радуйся, ризою нетления украшенный.

Радуйся, ко Господу вся помышления твоя обративый.

Радуйся, ближних якоже себе возлюбивый.

Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 12

Благодати дар испроси у Господа, отче, тебя верно хваляшим, вонми воздыханием нашим, и слез наших не презри, и не остави нас, якоже обещался еси не оставляти ни столпа твоего, ни горы, тобою избранныя, во благодеяние прибегающим к тебе человеком, под кровом твоим сохраняемым, Господеви же поющим: Аллилуиа.

Икос 12

Воспевая житие твое, богоблаженне отче, прославляем Бога, и якоже на погребение твое стекошася ко гробу твоему святители, и пастыри, и мирстии со слезами и молитвы многими, свещи и фимиам носяще, тако и мы, сошедшеся в день памяти твоея, усердныя хвалы и моления приносим ти:

Радуйся, от юности миру умерый.

Радуйся, благое иго Христово вземый.

Радуйся, из темницы телесе к вечному житию радостно изшедый.

Радуйся, лицезрением Божественнаго света наслаждающийся.

Радуйся, яко присно Пресвятей Троице предстоиши.

Радуйся, яко непрестанно молитвы о нас возсылаеши.

Радуйся, цельбоносныя мощи нам оставивый.

Радуйся, рода христианскаго помощниче.

Радуйся, Симеоне, дивный столпниче и великий чудотворче.

Кондак 13

О великий и предивный угодниче Божий, преподобне отче наш Симеоне! Ныне Престолу Божию предстоиши и прошения наша Господу приносиши, и сия малая моления от нас, грешных, приими, и якоже не отринул еси разбойника, прибегшаго к твоему столпу, но и от земных бед избавил еси того, и вождь был еси Ему в Царство Небесное, тако и нас, грешных, не остави твоим заступлением, но и во временней жизни сей помогай нам, и в будущей Небесных обителей молитвами твоими достигнути сподоби, идеже с тобою Христу, Спасителю нашему, воззовем: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).

Молитва

О святый и великий угодниче Божий Симеоне! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на Небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже, взирающе на святый твой образ, радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтим святую память твою. Ты же, предстоя Престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

ЖИТИЕ

Великий подвижник христианской Церкви преподобный Симеон Столпник родился во 2-й половине IV векав Каппадокийской области Малой Азии, в селении Сисан, от благочестивых родителей, христиан Сусотионаи Марфы. В возрасте 13 лет святой Симеон, находясь в храме за воскресной службой, был глубоко тронут, слыша пение заповедей Блаженств (Мф. 5, 3-12). Потрясенный учением Спасителя, заключенным в заповедях Блаженств, святой Симеон немедленно принял решение посвятить всего себя Господу. Не заходя домой, он уединился для молитвы и просил Господа указать ему путь спасения. Получив после молитвы во сне указание от Бога, он ушел в монастырь и слезно просил игумена принять его в число братии. Находясь в обители, святой Симеон беспрекословно исполнял монастырские послушания и в возрасте 18 лет был пострижен в иноки.

С самого начала своей жизни в монастыре юный Симеон проводил жизнь аскета. Узнав от братии о неумеренном подвижничестве Симеона, игумен запретил ему непосильные аскетические труды, однако юный подвижник горел желанием все так же ревностно исполнять свои суровые обеты, так что игумен повелел ему оставить обитель. Тогда, найдя в пустыне высохший колодец, наполненный гадами, святой Симеон спустился в него и пребывал в нем, непрестанно молясь Богу. Обеспокоенная братия во главе с игуменом искали святого Симеона и, найдя его, извлекли из колодца и привели обратно в монастырь. Подкрепив в обители свои силы, Симеон снова ушел в пустыню и поселился в каменной пещере, проводя время в подвигах поста и молитвы.

Молва о юном отшельнике стала распространяться: к его пещере приходили люди, которые желали послушать его слова и получить исцеление от болезней. Господь ниспослал святому Симеону дар врачевания душевных и телесных болезней, так что число приходивших к нему непрестанно увеличивалось. Между тем святойСимеон предпринял новый подвиг — 40-дневный пост, который он выдержал, вызвав этим благоговейное изумление окружающих. С этого времени преподобный Симеон всегда проводил святую Четыредесятницу в подвиге 40-дневного поста. Слава о подвигах святого подвижника все более и более возрастала. Тогда, спасаясь от суеты, преподобный Симеон построил себе столп вышиной в 6 локтей и на нем небольшую хижину размером в 2 локтя. Взойдя на столп, он возобновил свои подвиги: всю ночь и утро он проводил в молитве, в девятом часу (то есть в 3 часа дня) он со столпа поучал собравшийся народ, исцелял больных, разрешал жизненные вопросы и мирил враждующих. После захода солнца святой снова становился на молитву.

Святые отцы, проводившие жизнь в пустыне, узнали о новом подвижнике, подвизавшемся на столпе. Желая проверить, угоден ли Господу этот новый вид подвижничества, а также желая узнать и внутреннее состояние святого Симеона, пустынники отправили к нему своих посланцев с предложением сойти со столпа и прекратить подвиг. При этом они приказали посланцам: в случае беспрекословного послушания святого Симеона благословить его на продолжение столпничества, а в случае непослушания насильно свести со столпа. Услышав приказание отцов-подвижников, преподобный Симеон немедленно начал спускаться. Тогда, убедившись в его неподдельном смирении, посланцы пустынников остановили его и передали благословение отцов на продолжение подвижнического труда.

Преподобный Симеон провёл в иноческих подвигах 80 лет, из которых 47 он простоял на столпе. За это долгое время столп его несколько раз перестраивали, увеличивая его высоту, так что к концу жизни святого столп достиг 40 локтей в вышину. Он мужественно боролся с различными искушениями, не доверяя своим человеческим силам и уповая на помощь Божию.

Не сходя со столпа десятки лет, преподобный Симеон обратил к вере во Христа огромное число людей, принадлежавших к разным национальностям.Таким образом, Господь даровал ему выполнить поистине апостольское служение. Святому Симеону был ниспослан Господом и дар многообразных чудотворений.Так, одним своим словом он укрощал диких зверей; по его молитве Бог извел из земли источник воды для утоления жажды многочисленных паломников. Однако женщин святой не допускал за ограду, окружавшую столп. Даже для своей матери, блаженной Марфы, он не сделал исключения, и только тело святой Марфы было погребено около столпа ее сына.

Византийские императоры Феодосии Младший (408-450) и Маркиан (450-457) высоко чтили преподобного Симеона, который неоднократно писал им, бесстрашно обличая то,что было неправильным в их распоряжениях. Уклонившуюся в Евтихиеву ересь императрицу Евдокию преподобный привел к покаянию и повелел ей вернуться в лоно Святой Церкви. Ересь Евтихия, осужденная IV Вселенским Собором, заключалась в том, что еретики не признавали во Христе две природы — Божескую и человеческую, а лишь одну — Божескую. Святого Симеона посещали Антиохийские Патриархи Мелетий и Домн, которые совершали у святого Божественную Литургию и причащали его Святых Тайн. Около столпа преподобного постоянно находились некоторые из его учеников, которые были у него в услужении. Один из них, Антоний, описал впоследствии его жизнь и подвиги.

Прожив более ста лет, преподобный Симеон тихо скончался на своем столпе во время коленопреклоненной молитвы. Это случилось в 459 году. О кончине его первым узнал его ученик Антоний, который поднялся на столп, обеспокоенный тем, что преподобный три дня не выходил благословлять паломников. Для погребения преподобного прибыл со своим клиром Антиохийский Патриарх Мартирий. При огромном стечении народа, с рыданиями провожавшего тело преподобного, гроб его был перенесен в Антиохию и положен в Патриаршей церкви, а впоследствии там была построена новая церковь — во имя преподобного Симеона, где и покоятся его останки. При погребении святого Симеона свершилось много исцелений, которые продолжались и в дальнейшем, при раке преподобного. На месте столпа образовался большой монастырь, наместником которого стал Антоний, ученик преподобного и составитель его жития. Явившись Антонию во сне, преподобный Симеон сказал, что он не оставит места своих земных подвигов и всегда будет помогать братии монастыря.

Будучи первым столпником, преподобный Симеон положил начало этому виду подвижничества и имел целый ряд продолжателей, среди которых можно назвать преподобного Даниила, Алипия, Луку и других. Современник святого Симеона, святитель Феодорит Кирский писал о преподобном Симеоне: «О деяниях его хотя могу свидетельствоваться всеми, но страшусь приступать к повествованию, чтобы не показались они потомкам баснословными и недостоверными, так как превышают человеческую природу».

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *