Богородичное правило слушать

Пресвятая Богородице, помогай нам! В начале сего правила читается:Отче наш… 1 раз.Милосердия двери… 1 раз.Молитва за духовного отца и о спасении…

После 1-го десятка вспоминается Рождество Богородицы

Тропарь, гл. 4

Рождество Твое, Богородице Дево, радость возвести всей Вселенней: из Тебе бо возсия Солнце Правды, Христос Бог наш, и, разрушив клятву, даде благословение, и упразднив смерть, дарова нам живот вечный.

О Пресвятая Владычице Богородице! Со святыми упокой в вечной славе Твоей душу усопшего отца нашего духовного старца схиигумена Саввы с усопшими духовными чады и родителей его Михаила и Екатерины и сродников наших.

И святыми его молитвами спаси и сохрани всех нас, духовных чад его, родителей, чад сродников и знаемых наших. Умножь в нас веру и покаяние.

После 2-го десятка вспоминается Введение во храм Пресвятой Девы Богородицы

Тропарь, гл. 4

Днесь благоволения Божия предображение и человеков спасения проповедание: в храме Божии ясно Дева является и Христа всем предвозвещает. Той и мы велегласно возопим: радуйся, смотрения Зиждителева исполнение.

О Пресвятая Владычице Богородице! Спаси и сохрани, и соедини (или присоедини) к святей Православной Церкви заблудших и отпавших рабов ( имена).

После 3-го десятка вспоминается благовещение Пресвятой Богородицы

Тропарь, гл. 4

Днесь спасения нашего главизна и еже от века таинства явление, Сын Божий Сын Девы бывает и Гавриил благодать благовествует.

Темже и мы с ним Богородице возопиим: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою!

О Пресвятая Владычице Богородице! Утоли наши скорби и пошли утешение скорбящим и болящим рабом Твоим ( имена).

Евангелие от Луки 1, 2 6-3 8:

«В месяц же шестый послан бысть ангел Гавриил от Бога во град Галилейский, емуже имя Назарет, к Деве, обрученней мужеве, емуже имя Иосиф, от дому Давидова: и имя Деве Мариам. И вшед к Ней ангел рече: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою: Благословенна Ты в женах». Она же видеши, смутися о словеси его и помышляше, каково будет целование сие. И рече ангел Ей: «Не бойся, Мариам: обрела бо еси благодать у Бога: и се, зачнеши во чреве и родиши Сына и наречеши имя Ему Иисус: Сей будет велий и Сын Вышняго наречется: и даст Ему Господь Бог престол Давида, отца Его: и воцарится в дому Иаковли во веки, и Царствию Его не будет конца». Рече же Мариам ко ангелу: «Како будет сие, идеже мужа не знаю?» И отвещав, ангел рече Ей: «Дух Святый найдет на Тя, и сила Вышняго осенит Тя: темже и раждаемое Свято наречется Сын Божий: и се, Елисавет, южика Твоя, и та зачат сына в старости своей; и сей месяц шестый есть ей, нарицаемой неплоды: яко не изнеможет у Бога всяк глагол». Рече же Мариам: «Се, раба Господня: буди Мне по глаголу твоему». И отыде от Нея ангел».

После 4-го десятка вспоминается встреча Пресвятой Богородицы с праведной Елисаветой

Из службы пророка Захарии и праведной Елисаветы, память 5 сентября.

Седален, гл. 4

Воплотившуся уже Мессии первую тя благовестницу слышим, егда к целовавшей тя Богоизбранней Отроковице со ужасом глаголала еси: «Откуда мне сие, да прииде Мати Господа моего ко мне?» Восхваляюще убо тя вопием: «Радуйся, зерцало, Тайны Божия нам являющая».

Молимся о соединении разлученных, у кого близкие или дети в разлуке или пропали без вести.

После 5-го десятка вспоминается Рождество Христово

Тропарь, гл. 4

Рождество Твое, Христе Боже наш, возсия мирови свет разума; в Нем бо звездам служащий звездою учахуся Тебе кланятися, Солнцу Правды, и Тебе ведети с высоты Востока: Господи, слава Тебе!

О Пресвятая Владычице Богородице! Даруй нам во Христа облещись.

После 6-го десятка вспоминается Сретение Господне и прореченное святым Симеоном слово: «И Тебе Самой душу пройдет оружие»

Тропарь, гл. 1

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, из Тебе бо возсия Солнце Правды, Христос Бог наш, просвещали сущия во тьме; веселися и ты, старче праведный, приемый во объятия Свободителя душ наших, дарующаго нам воскресение.

О Пресвятая Владычице Богородице! Сподоби мя при последнем издыхании причаститися Святых Тайн Христовых и Сама проведи душу мою чрез страшные мытарства.

После 7-го десятка вспоминается бегство Божией Матери с Богомладенцем в Египет

Се ангел Господень во сне явися Иосифу, глаголя: «Востав, поими Отроча и Матерь Его и бежи во Египет, и буди тамо, дондеже реку ти: хощет бо Ирод искати Отрочате, да погубит Е». Бог явися в сени седящим, от Девы родивыйся во еже спасти нас.

О Пресвятая Владычице Богородице! Не введи мя во искушение в сей жизни и избави мя от всех напастей.

После 8-го десятка вспоминается исчезновение 12-летнего Отрока Иисуса в Иерусалиме и скорбь Божией Матери по этому поводу

О Мати наша Прекрасная!

Соболезнующи скорбь Твою, егда Сына Твоего и Бога нашего, двоюнадесятилетняго Отрока, на пути из Иерусалима не обретше. О велия радость Твоя, егда Сына Твоего по триех днех в церкви обрела еси.

О Цвете неувядаемый! Не лиши и нас небесной радости узрети Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, для спасения нашего.

О Пресвятая Владычице Богородице! Даруй мне непрестанную молитву Иисусову.

После 9-го десятка вспоминается чудо, сотворенное в Кане Галилейской, когда Господь претворил в вино воду по слову Божией Матери: «Вина нет у них»

Из Триоди, еже есть трипеснец, в Великий Пяток утра

Икос, глас 8

Своего Агнца Агнице зряше, к заколению влекома, последовавше Мария простертыми власы со иными женами, сия вопияше: «Камо идеши, Чадо? Чесо ради скорое течение совершаеши, егда другий брак паки есть в Кане Галилейстей и тамо ныне тщишися, да от воды им вино сотвориши? Иду ли с Тобою, Чадо, или паче пожду Тебе? Даждь Ми слово, Слове, не молча мимоиде Мене, Чисту соблюдый Мя: Ты бо еси Сын и Бог Мой».

О Пресвятая Владычице Богородице! Помоги мне во всех делах моих и избави от всяких нужд и печали.

После 10-го десятка вспоминается стояние Божией Матери у Креста Господня, когда скорбь, как оружие, пронзила Ее душу

Богородичны отпустительныя, гл. 4

Дево Пренепорочная, Мати Христа Бога!

Оружие пройде Твою Пресвятую душу, егда распинаема видела еси волею Сына и Бога Твоего. Егоже, Благословенная, молящи не престай, прощение прегрешений нам даровати.

О Пресвятая Владычице Богородице! Избави меня от уныния и укрепи мои силы душевныя и телесныя.
После 11-го десятка вспоминается Воскресение Христово

Тропарь, гл. 5

Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.

О Пресвятая Владычице Богородице! Воскреси душу мою и даруй мне постоянную готовность к подвигу.

После 12-го десятка вспоминается Вознесение Христово, при котором присутствовала Божия Матерь

Тропарь, гл. 4

Вознеслся еси во славе, Христе Боже наш, радость сотворивый учеником обетованием Святаго Духа извещенным им бывшим благословением, яко Ты еси Сын Божий, Избавитель мира.

О Пресвятая Владычице Богородице! Избави мя от помышлений суетных и даруй мне ум и сердце, стремящееся ко спасению души.

После 13-го десятка вспоминается сионская горница и сошествие Святаго Духа на апостолов и Божию Матерь

Тропарь, гл. 8

Благословен еси, Христе Боже наш, Иже премудры ловцы явлей, ниспослав им Духа Святаго, и теми уловлей вселенную, Человеколюбче, слава Тебе.

Молимся: сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.

После 14-го десятка вспоминается Успение Пресвятой Богородицы

Тропарь, гл. 1

В рождестве девство сохранила еси, во успении мира не оставила еси, Богородице, преставилася еси к животу, Мати сущи Живота, и молитвами Твоими избавляеши от смерти души наша.

О Пресвятая Владычице Богородице! Даруй мне мирную и безмятежную кончину.

После 15-го десятка вспоминается слава Божией Матери, которой Она увенчивается Господом после переселения Ее от земли на небо

Из службы Успению Пресвятыя Богородицы

Стихира, гл. 1

О дивное Чудо! Источник жизни во гробе полагается, и лествица к небеси гроб бывает. Веселися, Гефсимание, Богородичен святый доме! Возопиим, вернии, Гавриила имуще чиноначальника: Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, подаяй мирови Тобою велию милость.

О Пресвятая Владычице Богородице! Сохрани мя от всякого зла и покрый мя честным Твоим омофором.

Молитва

Достойно славимая и праведно от всех Горних Чинов ублажаемая, яко без сравнения их превосходящая, Бога и Творца всяческих рождшая, паче всех возвеличенная! Ей же, яко Царице, предстоят лица ангельстии, Гавриилову песнь возглашающие: «Радуйся, Благодатная!…»

Наши же грешные и бренные уста кую достойную похвалу принести возмогут величию Твоему, точию да зовем Ти: О Пречудная Владычице! Молися из Тебе воплощенному Христу Богу нашему, да призрит на ны, люди безответныя, да сохранит невредимы от всех навет вражиих и злых клевет, много бо может Твоя Матерняя молитва, по реченному: «Проси, Мати Моя, не отвращуся, но вся прошения Твоя исполню!» Радостию о сем исполняемии, взываем Ти: спаси, Владычице, погибающия рабы Твоя, просвети омраченныя суемудрствованиями века сего и приведи ны к Сладчайшему Иисусу, да вечно радующеся, взываем: слава Отцу, слава Сыну, слава Святому Духу, слава и Тебе, Преславней и Пренепорочней Деве Богоматере, ублажаемой и благословляемой в безконечные веки веков. Аминь.

Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякого зла честным Твоим омофором!

Рекомендовано к публикации Издательским советом Русской Православной Церкви

ИС Р17-734-3640

В оформлении обложки использована икона «Явление Пресвятой Богородицы преподобному Серафиму Саровскому»

Богородичное правило

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́нна Ты в жена́х и благослове́н Плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, благослове́нна Ты в жена́х (Лк. 1, 28) – так приветствовал Пресвятую Деву Марию Архангел Гавриил при Благовещении. Эту молитву заповедал творить преподобный Серафим Саровский своим дивеевским «сиротам», духовным чадам – сестрам Серафимо-Дивеевской обители – и всем боголюбивым мирянам, прибегавшим к его молитвенной помощи. Великий старец благословлял ежедневно проходить по Канавке вокруг Дивеевской обители, прочитывая 150 раз «Богородице Дево, радуйся…».

В обители этот наказ преподобного Серафима неукоснительно исполняется и по сей день. Исполнять это молитвенное правило советовали своим чадам и священномученик Серафим (Звездинский), епископ Дмитровский (1883-1937) и подвижник благочестия XX столетия схиархимандрит Захария.

В беседе с Н. А. Мотовиловым преподобный Серафим так говорил о Божией Матери: «Хотя враг диавол и обольстил Еву, и с нею пал и Адам, но Господь не только даровал им Искупителя в плоде Семени жены, смертию смерть поправшего, но и дал всем нам в Жене, Приснодеве Богородице Марии, стершей в Самой Себе и стирающей во всем роде человеческом главу змиеву, неотступную Ходатаицу к Сыну Своему и Богу нашему, непостыдную и непреоборимую Предстательницу даже за самых отчаянных грешников. По этому самому Божия Матерь и называется «Язвою бесов», ибо нет возможности бесу погубить человека, лишь бы только сам человек не отступил от прибегания к помощи Божией Матери». Вот почему так важно молиться Царице Небесной, особенно теперь, когда кругом столько соблазнов, скрытых и явных, наводимых врагом рода человеческого на неопытных и не знающих как защититься людей.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *